Audi R8 - újabb négykarikás quattro
4x4 online
Forrás: Porsche Hungaria
2006. december 10.
Az Audi R8 "egyszerû" tanulmányautóként debütált, 2003-ban a Frankfurti
Autószalonon még Le Mans quattro néven mutatkozott be.
A szériagyártásra szánt "utcai" változat végül is Audi R8 quattro néven idén a párizsi autókiállításon
szerepelt elõször.
A hosszú távú, 24 órás Le Mans-i autóversenyen az Audi Le Mans quattro - R8 öt alkalommal nyert, 2000-ben, 2001-ben, 2002-ben, 2004-ben és 2005-ben. Két alkalommal mindhárom dobogós helyet megszerezte.
A sportos elõélete tehát szinte páratlan, de azt is ki kell emelni, hogy ez az elsõ középmotoros Audi sportkocsi. A 420 LE teljesítményû V8 FSI motor, a quattro állandó összkerékhajtás és az Audi Space Frame (ASF) könnyûszerkezetes karosszéria valószínûleg egyedülálló vezetési dinamikát nyújt. Ez a karosszéria-konstrukció egyébként a TT-nél is használt, acéllal és szénszálas mûanyaggal kombinált alumíniumváz. Számos karosszéria elemet, például a motorháztetõt, az oldalelemeket, az ajtókat és a gépkocsi tetejét az Audi Hungaria gyõri szerszámgyárában préselik alumíniumból.
Az Audi szerint az autót térkínálata és komfortja is kiemeli a szupersportautók közül. A súlyarány 44:56 százalék a hátsó tengely javára, ami tökéletes irányíthatóságot és menettulajdonságokat feltételez. A 2,65 méteres tengelytáv elegendõ helyet ad az utastérnek és a hosszában mögé beépített motornak, sõt az ülések mögött van egy 108 literes csomagrekesz is. Az autó elsõ csomagtartója 100 literes.
Az új Audi R8-as igazi sportautó, 190 cm széles, csupán 443 cm hosszú és 125 cm magas.
A motor
A nyolchengeres, közvetlen-benzinbefecskendezésû FSI motor 7800 percenkénti fordulatszám
mellett 309 kW (420 LE) teljesítményt ad le, maximális fordulatszáma eléri a
8250/percet. A 4.2 literes motor maximális nyomatéka 4500 és 6000 percenkénti
fordulatszámnál 430 Nm. Maximális nyomatékának legalább 90 százaléka 3500 és 7600
percenkénti fordulatszám között is rendelkezésre áll. A motor Gyõrben készül.
Gyorsulás
Az autó gyorsulási értékei lenyûgözõk: az R8 álló helyzetbõl 4,6 másodperc alatt
gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 301 km/h. Az autóhoz alapesetben hatfokozatú
kéziváltó jár, de némi felár ellenében rendelhetõ az Audi R Tronic nevû szekvenciális
rendszere is, amely mind kézi, mind automata üzemmódban is használható.
Az autót a közelmúltban a Francia Autóklub "Az év környezetbarát sportautójának" minõsítette. A döntés során figyelembe vették a fogyasztást az autó súlyához és az átlagsebességhez képest, valamint a motorhang erõsségét is. Mindezek figyelembevételével az Audi R8 bizonyult a legjobbnak.
A gyártás jelenleg már teljes kapacitással - napi 15 autóval - folyik, a piaci bevezetést 2007 második negyedévére tervezik. Az R8 gyártósorba 28 millió eurót invesztált a cég, a gyártást összesen 250 fõvel a quattro GmbH végzi Neckarsulmban.
A márkával kapcsolatos cikkek:
Audi TT Coupé 3.2 quattro - tiszta érzelem
Audi A6 - bemutatkozott az új allroad quattro
Audi Q7-es - a quattro kedvéért, quattro a teljesítmény kedvéért
Audi Q7 3.0 V6 TDI quattro - elsõ leosztásra ászpóker