[x]

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Fotók

Audi TT Coupé 3.2 quattro Audi TT Coupé 3.2 quattro

lengéscsillapítóiban nem hagyományos olaj cirkulál

Audi TT Coupé 3.2 quattro 100 kilóval könnyebb

Audi TT Coupé 3.2 quattro a futómû újdonsága az "Audi magnetic ride" high-tech csillapítási rendszer

Audi TT Coupé 3.2 quattro a jobb útfekvést a padlólemez teljesen sík kialakítása mellett hátsó légterelõ is segíti

Audi TT Coupé 3.2 quattro 80 km/óra tempó alatt a karosszériába süllyed

Audi TT Coupé 3.2 quattro "adaptive light" dinamikus kanyarvilágítás

Audi TT Coupé 3.2 quattro a belsõ teret a "bõr" uralja, kívánságra fûthetõ "fotelekkel"

Audi TT Coupé 3.2 quattro Elõdjéhez képest 137 milliméterrel hosszabb és 78 milliméterrel szélesebb

Audi TT Coupé 3.2 quattro álló helyzetbõl 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára

Audi TT Coupé 3.2 quattro kombinálja az alumíniumot és az acélt

Audi TT Coupé 3.2 quattro "Audi parking system" akusztikus parkolássegítõ rendszer

Audi TT Coupé 3.2 quattro Bose surround hangrendszer

Audi TT Coupé 3.2 quattro infotainment-technika

Audi TT Coupé 3.2 quattro 2500 és 3000 közötti percenkénti fordulatszámnál 320 Nm forgatónyomatékot küld a fõtengelyre

Audi TT Coupé 3.2 quattro - tiszta érzelem


4x4 online
Forrás: Audi Magyarország
2006. szeptember 14.

Az elsõ Audi TT nyolc évvel ezelõtt készült el, most itt a második generáció csúcsmodellje, az Audi TT Coupé 3.2 quattro. Elõdjéhez képest 137 milliméterrel hosszabb és 78 milliméterrel szélesebb. 1998 óta mintegy 270 ezer Audi TT Coupé és Roadster gördült le a szerelõszalagról Gyõrben. Fejlesztési költsége 900 millió euró volt.

Az új Audi TT karosszériája az Audi Space Frame (ASF) könnyûszerkezetes eljárással készül, amely kombinálja az alumíniumot és az acélt. A karosszéria tömegének 69 százaléka alumínium (140 kg), a horganyzott acélelemek (66 kg) elsõsorban a padlózat hátsó részén helyezkednek el. Az ajtók és a csomagtérfedél szintén acélból készülnek.

A hathengeres 3.2 literes V motor 2500 és 3000 közötti percenkénti fordulatszámnál 320 Nm forgatónyomatékot küld a fõtengelyre, a 184 kW (250 LE) legnagyobb teljesítményét 6300 percenkénti fordulatnál adja le.
Az autó legnagyobb sebessége 250 km/óra (korlátozva!), átlagfogyasztása 9,4 liter 100 kilométerenként.

A hatfokozatú manuális váltó mellett az opcióként rendelhetõ, kettõs tengelykapcsolós "S tronic" sebességváltó újabb fejlesztés, amellyel a váltások mindössze 0,2 másodperc alatt történnek. Ezzel a váltóval álló helyzetbõl 5,7 másodperc alatt gyorsul a TT 100 km/órára. Az "S tronic" váltó a kormányról két billentyûvel is vezérelhetõ.

A jobb útfekvést a padlólemez teljesen sík kialakítása mellett hátsó légterelõ is segíti. A "szárny" 120 km/óra sebességnél automatikusan kiemelkedik, fokozza a hátsó tengelyre ható leszorító erõt, 80 km/óra tempó alatt pedig ismét a karosszériába süllyed.

A quattro összkerékhajtást az elektronikus szabályozású és hidraulikus mûködtetésû lamellás tengelykapcsoló adja. Az olajfürdõben futó lamellákat szabályozott, akár 100 bar értéket is elérõ nyomás préseli egymáshoz. Normál körülmények között a tengelykapcsoló a forgatónyomaték 85 százalékát juttatja az elsõ kerekekre, de szükség esetén a hajtást akár teljes mértékben is az elsõ vagy hátsó kerekekre irányíthatja.

A futómû újdonsága az "Audi magnetic ride" high-tech csillapítási rendszer. A TT Coupé 3.2 quattro lengéscsillapítóiban nem hagyományos olaj cirkulál, hanem olyan mágnesezhetõ folyadék, amely mikroszkopikus méretû mágneses részecskéket tartalmaz. Elektromos feszültség hatására a lengéscsillapító karakterisztikája ezredmásodpercek alatt megváltoztatható. Egy kapcsoló segítségével a vezetõ a "Normál" és a "Sport" alapprogramok között választhat. Opcióként rendelhetõ.

Mûszaki csemegének számít még az "Audi parking system" akusztikus parkolássegítõ rendszer, az "adaptive light" dinamikus kanyarvilágítás, nappali világítással kiegészített, feláras "Xenon-plus" fényszórókkal, az infotainment-technika Bluetooth-csatlakozóval és a Bose surround hangrendszer.

A kupék örök nagy kérdése a csomagtartó mérete, ez ennél a modellnél alaphelyzetben 290 literes, a hátsó üléstámla lehajtásával 700 literre növelhetõ.

A belsõ teret a "bõr" uralja, kívánságra fûthetõ "fotelekkel". Ezekbe süllyedhet a vásárló, ha megtudja az árat: a 200 lóerõs változat 9 619 000 forinttól indul, a fent leírt modell 14 334 000 forintba kerül.


A márkával kapcsolatos cikkek:

Audi R8 - újabb négykarikás quattro
Audi Q7-es - a quattro kedvéért, quattro a teljesítmény kedvéért
Audi Q7 3.0 V6 TDI quattro - elsõ leosztásra ászpóker
Audi A6 - bemutatkozott az új allroad quattro