Audi TT Coupé 3.2 quattro - tiszta érzelem
4x4 online
Forrás: Audi Magyarország
2006. szeptember 14.
Az elsõ Audi TT nyolc évvel ezelõtt készült el, most itt a második generáció csúcsmodellje, az Audi TT Coupé 3.2 quattro. Elõdjéhez képest 137 milliméterrel hosszabb és 78 milliméterrel szélesebb. 1998 óta mintegy 270 ezer Audi TT Coupé és Roadster gördült le a szerelõszalagról Gyõrben. Fejlesztési költsége 900 millió euró volt.
Az új Audi TT karosszériája az Audi Space Frame (ASF) könnyûszerkezetes eljárással készül, amely kombinálja az alumíniumot és az acélt. A karosszéria tömegének 69 százaléka alumínium (140 kg), a horganyzott acélelemek (66 kg) elsõsorban a padlózat hátsó részén helyezkednek el. Az ajtók és a csomagtérfedél szintén acélból készülnek.
A hathengeres 3.2 literes V motor 2500 és 3000 közötti percenkénti fordulatszámnál 320 Nm forgatónyomatékot küld a
fõtengelyre, a 184 kW (250 LE) legnagyobb teljesítményét 6300 percenkénti fordulatnál adja le.
Az autó legnagyobb sebessége 250 km/óra (korlátozva!), átlagfogyasztása 9,4 liter 100 kilométerenként.
A hatfokozatú manuális váltó mellett az opcióként rendelhetõ, kettõs tengelykapcsolós "S tronic" sebességváltó újabb fejlesztés, amellyel a váltások mindössze 0,2 másodperc alatt történnek. Ezzel a váltóval álló helyzetbõl 5,7 másodperc alatt gyorsul a TT 100 km/órára. Az "S tronic" váltó a kormányról két billentyûvel is vezérelhetõ.
A jobb útfekvést a padlólemez teljesen sík kialakítása mellett hátsó légterelõ is segíti. A "szárny" 120 km/óra sebességnél automatikusan kiemelkedik, fokozza a hátsó tengelyre ható leszorító erõt, 80 km/óra tempó alatt pedig ismét a karosszériába süllyed.
A quattro összkerékhajtást az elektronikus szabályozású és hidraulikus mûködtetésû lamellás tengelykapcsoló adja. Az olajfürdõben futó lamellákat szabályozott, akár 100 bar értéket is elérõ nyomás préseli egymáshoz. Normál körülmények között a tengelykapcsoló a forgatónyomaték 85 százalékát juttatja az elsõ kerekekre, de szükség esetén a hajtást akár teljes mértékben is az elsõ vagy hátsó kerekekre irányíthatja.
A futómû újdonsága az "Audi magnetic ride" high-tech csillapítási rendszer. A TT Coupé 3.2 quattro lengéscsillapítóiban nem hagyományos olaj cirkulál, hanem olyan mágnesezhetõ folyadék, amely mikroszkopikus méretû mágneses részecskéket tartalmaz. Elektromos feszültség hatására a lengéscsillapító karakterisztikája ezredmásodpercek alatt megváltoztatható. Egy kapcsoló segítségével a vezetõ a "Normál" és a "Sport" alapprogramok között választhat. Opcióként rendelhetõ.
Mûszaki csemegének számít még az "Audi parking system" akusztikus parkolássegítõ rendszer, az "adaptive light" dinamikus kanyarvilágítás, nappali világítással kiegészített, feláras "Xenon-plus" fényszórókkal, az infotainment-technika Bluetooth-csatlakozóval és a Bose surround hangrendszer.
A kupék örök nagy kérdése a csomagtartó mérete, ez ennél a modellnél alaphelyzetben 290 literes, a hátsó üléstámla lehajtásával 700 literre növelhetõ.
A belsõ teret a "bõr" uralja, kívánságra fûthetõ "fotelekkel". Ezekbe süllyedhet a vásárló, ha megtudja az árat: a 200 lóerõs változat 9 619 000 forinttól indul, a fent leírt modell 14 334 000 forintba kerül.
A márkával kapcsolatos cikkek:
Audi R8 - újabb négykarikás quattro
Audi Q7-es - a quattro kedvéért, quattro a teljesítmény kedvéért
Audi Q7 3.0 V6 TDI quattro - elsõ leosztásra ászpóker
Audi A6 - bemutatkozott az új allroad quattro