BMW X3
A videók lejátszásához WM Player 10 szükséges!

Fotók

BMW X3 BMW X3 3.0sd
Sport Actvity Vehicle

BMW X3 az xDrive összkerékhajtás minden áldását élvezhetjük

BMW X3 krómozott kipufogóvégek, módosított lámpák hátul

BMW X3 nem sziklamászásra vagy megáradt patakokon való átgázolásra tervezték

BMW X3 kanyarkövetõ ködfényszórók

BMW X3 percek alatt behunyt szemmel is megtanulható a kezelése

BMW X3 a hely hátul is bõséges

BMW X3 285 lóerõs soros, hathengeres, ikerturbós dízelmotor

BMW X3 3.0sd - a három az majdnem öt!


4x4 online
2007. augusztus 3.

A BMW X3 3.0sd-t a világ legsportosabb karakterû dízelmotorjának második generációja hajtja, egy 286 lóerõs soros, hathengeres, ikerturbós dízelmotor. Jól fut, kényelmes, és a belseje is szép. Az M-csomaggal felszerelt SAV közel kéttonnás tömege ellenére 6,6 másodperc alatt van százon, csúcssebessége 240 km/h.

A BMW házi szótára az X3-ast hasonlóan az X5-öshöz, az aktív sportos jármûvek kategóriájába sorolja, ennek megfelelõen nem is SUV-nak (Sport Utility Vehicle), hanem egyenesen Sport Actvity Vehicle-nek, SAV-nak nevezi.

Ami a külsejét illeti, nehéz megtalálni azokat az apró változtatá- sokat, amelyekkel 2004-es bemutatkozása óta szinte évente frissítették. Új, kanyarkövetõ ködfényszórók, apró smink a "veséken", a légterelõkön elöl, krómozott kipufogóvégek, módosított lámpák hátul. A sportos M-csomag aerodinamikai karosszériaelemeket, bõr sportkormányt, sportüléseket, egyedi, 18"-os felniket és megerõsített, ültetett futómûvet tartalmaz, amellyel az autó remekül fordul.

A vezetés élménye

Az új BMW X3 motorházteteje alatt igazi különlegesség rejtõzik: a háromliteres soros hathengeres dízelmotor, változtatható ikerturbó technológiával.
A BMW csúcsmotorja az 535d-ben még "csak" 272 lóerõt és 560 newtonmétert tudott, az X3-ban a teljesítménye 286 lóerõre nõtt és már 1750/perc fordulaton is lead 580 Nm nyomatékot. Mindebben az ikerturbó technológia a "ludas". A kisebb turbófeltöltõ segítségével ugyanis az ikerturbó gyakorlatilag megszünteti a "turbólyukat", a második, sorba kötött turbófeltöltõ pedig bámulatos teljesítményt tesz lehetõvé a közel 5000-es maximális fordulatszámig. Ezek a rideg tények. De mit jelent mindez a vezetés közben? Az autó 6,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra(!) és 240 km/h a végsebessége. Ez a SAV már maró hatású!

Aszfalton gyakorlatilag nemigen akad méltó ellenfele és nagyszerû érzés, hogy egyetlen kis lábfejmozdulatra bármikor képes meglódulni. A váltó mindehhez tökéletes partner: bár megvan a lehetõségünk, hogy a hat sebességi fokozat közül magunk válasszunk, az automatika olyan gyors, hogy értelmetlenné teszi a kézi kapcsolást, de majdhogynem a sportfokozat használatát is.
De mindezt milyen áron? A városban is sikerült 10 liter körüli fogyasztást beállítani - ekkora teljesítmény mellett ez figyelemreméltóan alacsony érték.

Terepen az xDrive összkerékhajtás minden áldását élvezhetjük. Alaphelyzetben a hajtás 40-60%-ban oszlik meg az elsõ és a hátsó kereken, de ha kell, a rendszer villámgyorsan reagál és a vonóerõ 70%-át is képes áttenni az elsõ kerekekre. Mindezt a vezetõ számára észrevehetetlenül és még azelõtt, mielõtt a kerekek kipörögnének.
Az mindenesetre tény, hogy az X3-ast nem sziklamászásra vagy megáradt patakokon való átgázolásra tervezték. A földutak azonban lehetnek csúszósak, nyálkásak, dagonyásak, az érzékeny kipörgésgátlóval kiegészített összkerékhajtás szinte sínautózást garantál rajtuk.
Az X3-asban szériatartozék a lejtmenet-vezérlõ rendszer is, ez akár 35 fokos, vizes fûvel borított domboldalon is fékezés nélkül vezeti lefelé az autót. Hideglelõs élmény, de meg lehet szokni...

A vezetés kényelme

Az X3 3.0sd alapfelszerelésének része egy sor további olyan biztonsági rendszer, amelyek nemcsak a kritikus közlekedési szituációkban segítenek, hanem a vezetés élményét is tovább fokozzák.
Az opcionálisan rendelhetõ innovatív kanyarfény például sötétben segít. Kanyarodás közben, 40 km/h alatt, felkapcsolt tompított fényszórók esetén a kanyar íve felé esõ ködfényszóró aktíválódik, egy külön reflektor pedig bevilágítja a kanyart.
A DSC (Dynamic Stability Control) ha kell, külön-külön is képes a kerekeket fékezni kanyarokban, vagy csúszós útfelületen.

A belsõ kialakítás

egyszerû, már-már hûvös érzést kelt, de sem az anyagok minõségére, sem az illesztésekre nem lehet panasz. A krémszínû és fekete elemek váltogatása kifejezetten tetszett, a tervezõk a fémet és a fát megfelelõ arányban használták díszítésre. Nagyon jól eltalálták a kormányra szerelt rádióvezérlést. Tökéletesen kézre esik és percek alatt behunyt szemmel is megtanulható a kezelése.
A hely hátul is bõséges, bár igazi "fotelek" csak két utasnak jutnak. A csomagtartója nagy, az alaphelyzetben 480 literes tér 1560-ra növelhetõ, a hátsó üléssor lehajtásával.


A márkával kapcsolatos cikkek:

Új BMW 6-os Coupé és Cabrio, új V8-as és dízelmotorral
A BMW újra feltalálta az M-készletet
BMW X5 - a SUV-ok SAVa, borsa