TRANSSYBERIA RALLY 2007

Fotók

Porsche Cayenne S Transsyberia Transsyberia Rally 2007
Porsche Cayenne S Transsyberia

Porsche Cayenne S Transsyberia "szárnyat" szereltek a tetõre

Porsche Cayenne S Transsyberia a levegõszûrõ beömlõnyílását az autó tetejére csövezték

Porsche Cayenne S Transsyberia speciális hangelnyelõ anyaggal bélelték ki a karosszériát

Porsche Cayenne S Transsyberia két teljesértékû pótkerék és két szerszámosláda

Porsche 911 GT3 RS külsõ megjelenését a Porsche 911 GT3 RS színvilágához igazították

Transsyberia Rally csak egy induló, egy Porsche 911 Safari

Transsyberia Rally az autó szabad hasmagassága 75 centiméterre is megnõhet

Transsyberia Rally a mezõnyben van egy nõi páros is

Transsyberia Rally a verseny igazi kalandtúra,

Transsyberia Rally valódi sportértékkel és kihívásokkal

Transsyberia Rally 2007 - a SUV-ok visszavágnak


2007. augusztus 3.

Méghogy a Porsche Cayenne nem terepjáró!? Az idén a Porsche-nál úgy gondolták, hogy végre bebizonyítják a világnak, hogy a luxus-SUV igenis megállja a helyét nehéz terepen is.
23 Porsche Cayenne S Transsyberia indult a világ legváltozatosabb és legkeményebb terepversenyén.

A verseny

A mezõny augusztus 3-án rajtolt a moszkvai Vörös Térrõl, a befutó a mongóliai Ulánbátorban ("Vörös Hõs") lesz augusztus 17-én. Naponta átlagosan 950 km a fejadag, a verseny igazi kalandtúra, valódi sportértékkel és kihívásokkal. Két hét alatt az autók 7108 kilométert tesznek meg, miközben áthajtanak Szibérián és a Gobi-sivatagon is.

A versenyzõk

Összesen 33 csapat nevezett. Az indulók között olyan neveket találunk, mint a 66 éves, háromszoros Dakar-gyõztes francia René Metge, a 2006-ban Dakar-gyõztes, kétszeres rally-motor világbajnok spanyol Marc Coma, az új-zélandi legenda, a többszörös Pikes Peak gyõztes Rod Millen, Saeed Al-Hahjiri, a többszörös közel-keleti rally-bajnok vagy az egyik legjobb német rally-versenyzõ, a 2006-ban Európa-bajnok Armin Schwarz.
A mezõnyben van egy nõi páros is, a német Katja Poensgen és Petra Rutzka, akik Suzuki Vitarával indultak.

Az autók

jelentik a verseny fõ szenzációját. Eljött a bizonyítás ideje. Eddig, ha egy SUV-ot valaki terepjárónak nevezett, legjobb esetben is elnézõ mosoly volt a jutalma.
A Porsche lipcsei üzemében két és fél hónapja készült el 26 darab, kifejezetten erre a versenyre kifejlesztett Porsche Cayenne S Transsyberia TEREPJÁRÓ!

A széria Cayenne S-eket alaposan átszabták a nem kispályás versenyre. A 4.8 literes direktbefecskendezéses (DFI) benzinmotorok a VarioCam Plus szelepvezérlésnek köszönhetõen 385 lóerõsek lettek, 500 Nm nyomatékkal. Fogyasztásukat a nagy távolságokra tekintettel a szériaváltozathoz képest 15%-al csökkentették, a gyári adat szerint így 13,7 litert isznak 100 kilométerre. Mûködnek 75% benzin és 25% etanol keverékkel is, tankolás a Gobi-sivatagban!
Az autók állandó összkerékhajtásúak, központi differenciálzárral. A hajtás alapból 62%-38%-ban oszlik meg a hátsó és az elsõ tengely között, de a rendszer szükség szerint 100%-ban is elõre vagy hátra tudja koncentrálni a hajtóerõt. (A Porsche Traction Management (PTM) nagy kihívása lesz ez a rally.)
Természetesen különlegesen megerõsítették az alvázat és speciális acél illetve alumíniumlemezekkel burkolták a kipufogócsövet és a kõfelverõdésre érzékeny szerelvényeket, szerkezeti elemeket. Bukócsõvel erõsítették meg az utasteret, négy fényszórót és "szárnyat" szereltek a tetõre és speciális hangelnyelõ anyaggal bélelték ki a karosszériát, hogy a rossz útviszonyok között se legyen túl magas a zajszint a kabinban.

Az utasok kényelmérõl a hosszú úton és a nehéz terepen a Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), a független kerékfelfüggesztés elöl-hátul és a légrugózással(!) kombinált Porsche Active Suspension Management (PASM) gondoskodik. A hatsebességes Triptonic S automata váltó szükség szerint önállóan kapcsolja be a PDCC-t.
Ha a terepviszonyok megkívánják, például vízfolyáson vagy gázlón kell átkelni, a légrugókat annyira fel lehet pumpálni, hogy az autó szabad hasmagassága 75 centiméterre is megnõhet.
Ugyancsak a távoli szibériai folyók víziója lebeghetett a tervezõk elõtt akkor, amikor a levegõszûrõ beömlõnyílását az autó tetejére csövezték. Szépen illeszkedik a karosszéria vonalába, ahogy egy Porsche-hoz illik.
Megdöbbentõ látvány viszont a luxus-SUV elsõ lökhárítója: csörlõt szereltek rá! Gyárilag! A gyári felszereléshez tartozik még két egyszemélyes sátor, két 20 literes üzemanyagkanna, hidraulikus emelõ, két tûzoltókészülék, két homokvas, két teljesértékû pótkerék és két szerszámosláda.

A gumik speciális mintázatúak, 255/55 R 18 T méretûek, a márkájukról nem sokat tudni.

A Porsche Cayenne S Transsyberia külsõ megjelenését a Porsche 911 GT3 RS színvilágához igazították, de készült egyszerûbb, ezüstmetál színben is.

A széles tundrán vagy a sivatagban nem nehéz eltévedni. Hogy a tervezett találkozó létrejöhessen augusztus 17-én Ulánbátorban, a fejlesztõmérnökök az off-road fedélzeti navigációs rendszernek a versenyre hangolt számítógépes flottamenedzser megoldást, a Tripmastert választották.

A kategóriák

A versenyen 5 osztályban indulnak a csapatok. Ezek: 1B, 1C, 2A, 2B, és 4, ebben az osztályban csak egy induló, egy Porsche 911 Safari van. A többi induló márka: Mercedes-Benz ML 350, Mercedes 250 GD, Toyota Landcruiser, Jeep Grand Cherokee, SsangYong Rexton és Suzuki Vitara. Csupa-csupa SUV, terepjáró ambíciókkal.