Toyota LC200 Supertourer - mégis túl lehet élni az Apokalipszist?

A Patriot Campers platót illesztett a Land Cruiser 200 finoman kárpitozott csomagtartója helyére... Az ausztrál vállalkozás terep-utánfutók építésével kezdte pályafutását, ám ma már expedíciós terepjárókat is gyártanak.

A cég hat évvel ezelőtt robbant be az overlanding, az autós tereptúrázás piacára. Miután a legkeményebb terepekre tervezett utánfutójukkal a szakma minden létező díját elnyerték, kibővítették tevékenységüket, és hozzáláttak, hogy megépítsék a világ legjobb tereptúra-gépkocsiját. A 2016-ban bemutatott Supertourer egy nálunk ismeretlen típusra, a Toyota Land Cruiser eredeti, hard core munkagép vérvonalát folytató LC79-es típusra épült.

A tervezők választása nem véletlenül esett erre a típusra. Az elpusztíthatatlan futóműhöz, az örökéletűre épített, 4.5 literes, 205 lóerős, 430 Nm csúcsnyomatékú V8-as dízelmotorhoz valamint a felezővel, zárható első és hátsó differenciálművekkel szerelt összkerékhajtáshoz ugyanis ennél a típusnál platós felépítmény társul. Ez a kialakítás pedig egy olyan, moduláris tárolórendszer kidolgozását és elhelyezését tette lehetővé, amelynek révén a vevőiknek pontosan az igényeiknek megfelelő csomagot állíthattak össze.

Az eredeti Supertourer rendkívül népszerűnek bizonyult az overlanding táborán belül, elsősorban a megbízható Toyota technológiának köszönhetően. Amint azonban a tereptúrázás műfaja egyre szélesebb társadalmi rétegeket hódított meg, megszületett az igény egy luxuskidolgozású, kényelmesebb, ám a terepen ugyanolyan magabiztosan mozgó verzióra. A Patriot Campers csapata egy pillanatig sem hezitált: fogták az LC79 kékvérű testvérét és egy Land Cruiser 200-asból építették meg hiánypótló autójukat.

Patriot Campers Toyota LC200 Supertourer - Chopped 200 Series Land Cruiser

Patriot Campers Toyota LC200 Supertourer - Chopped 200 Series Land Cruiser
Ehhez persze előbb ki kellett alakítani a moduláris rekeszeket befogadó platót. Először levágták a karosszéria hátsó harmadát, és a C-oszlop mögött lezárták az utasteret. A 2x2 méteres rakfelületet 3,0 milliméter vastag, hajóipari minőségű alumíniumból marták ki. A plató formázott oldalfalai lenyithatók és eltávolíthatók, alattuk központi zárral reteszelhető tárolórekeszeket találunk. Az utastér felőli merevítő idomban kapott helyet a beépített víztartály, illetve az üzemanyagtartály töltőnyílása, valamint az éjszakai táborverést elősegítő, nagyteljesítményű LED-es platóvilágítás.

Patriot Campers Toyota LC200 Supertourer - Chopped 200 Series Land Cruiser
A robusztus platformra erősíthető modulokat a tárolórekesztől kezdve a fedélzeti áramfejlesztőn át a tábori konyháig szintén távirányítható központi zárral szerelték fel, így sem menet közben, sem parkoláskor nem kell aggódni a felszerelés biztonsága miatt.

Patriot Campers Toyota LC200 Supertourer - Chopped 200 Series Land Cruiser
A platón a repülőgépiparban használatos lekötőszemek segítségével rögzíthetők a túrázás egyéb kellékei, a dobozok tetejére pedig speciális, sátorrá kinyitható tetőbox kerülhet.

Patriot Campers Toyota LC200 Supertourer - Chopped 200 Series Land Cruiser
A Patrior Campers "kulcsra kész" autót is árul, de az ügyfelek meglévő Land Cruiser modelljeinek átalakítására is vállalkoznak. Egy komplett Supertourer 200-as pickuppá történő átalakítása nagyságrendileg 80 ezer ausztrál dollárba, azaz 16,3 millió forintba kerül - ehhez jön még maga az autó ára, felszereltségi szinttől függően 90-130 ezer dollárért (18,3-26,4 millió forint). A fent részletezett plató beépítésén túl a munka magában foglalja az alváz 65 centiméteres nyújtását, az utastér átalakítását és a megengedett legnagyobb össztömeg 4,5 tonnára való növelését. Különleges futóműkomponensek és egyedi, 19 colos keréktárcsák kerülnek az autó alá, alapfelszerelés az első és hátsó csörlő, a snorkel, a vonóhorog és a vontatáshoz a meghosszabbítható szárra szerelt külső visszapillantó tükrök.

Ez azonban még csak a pickup, a külön konfigurálható, eltérő méretben és tartalommal választható konténerek mellett kiegészítő akkumulátor, extra pótkerék, teljes hasvédelem, extra világítás és több tucatnyi további extra rendelhető. A költségek tehát könnyen szöknek a csillagos égig - ám ha egyszer összeállítottuk álmaink tereptúra-járművét, azzal akár a világ végére is eljuthatunk, akár világvégi körülmények között is, hogy háborítatlanul gyönyörködhessünk abban a bizonyos csillagos égboltban.

Patriot Campers Toyota LC200 Supertourer - Chopped 200 Series Land Cruiser




- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!
- Red Dot Car Design díjat nyert az új Mazda CX-30 és az MX-30
- Ford Motor Company - igazi amerikai válasz a COVID-19 koronavírus pandémia kihívására
- Peugeot 2008 SUV - az Oroszlánnak a COVID-19 vírus sem ellenfél!