Ford Focus 2.0 EcoBlue 150 LE - még nem SUV, de már Active crossover!

A hazai importőr és a FORDSTORE SOLYMÁR-M3 jóvoltából egy hétig szerkesztőségünkben vendégeskedett az erősebb dízellel szerelt Focus Active Wagon. István kollégánk élményautózásnak nevezte a tesztelést, az első benyomásáról még visszafogottan nyilatkozott, az utolsó pedig már átcsapott kívánságműsorba...

2019 Ford Focus Active Wagon
Az új Focus az első Ford a világon, amelyet a új C2 platformra építettek. Ez így önmagában nem sokat mond, de ha figyelembe vesszük, hogy jelentősen javult a karosszéria szilárdsága, jobban teljesít a törésteszteken, valamint, hogy anélkül nőtt a belső tere, hogy a kombi kivitel külső méretei jelentősen változtak volna és nem utolsósorban a jobb aerodinamikai kialakításnak köszönhetően csökkent a fogyasztása (a 150 lóerős 2.0 literes EcoBlue dízelmotor gyári adat szerinti fogyasztása 4,4 l/100 km!) - nem volt kidobott pénz az a 600 millió eurós beruházás, amit a Ford a németországi, Saarlouis-i összeszerelő üzemébe fektetett.

2019 Ford Focus Active Wagon
- Pozitív csalódás. Ez az első dolog, ami megfogalmazódott bennem, amikor először beültem a legújabb, a negyedik generációs Focusba. Igaz, amit anno a Ford marketingesei mondtak: "felejtsünk el mindent, amit eddig a Ford Focusról tudtunk"! Nagyon sokat finomítottak a belső téren, a felhasznált anyagok minőségén, az illesztéseken és úgy tűnt, hogy a Focus kilépett a kompakt világból, az egész autó már eggyel magasabb kategóriát idéz fel bennem. Tetszett, hogy a műszerfal tetejét és az ajtók belsejének könyöklő feletti részét puha műanyag borítja - foglalta össze első benyomásait István.

2019 Ford Focus Active Wagon
- A tesztautó külső megjelenése is magára vonja a figyelmet, a "metropolis fehér" (Metropolis White) nem finoman, halkan, inkább üvöltve hívja fel a járókelők (és a leendő vásárlók) figyelmét, hogy igen, ő az új Focus, az aktív életet élőknek!

A külső dizájnt nagyon eltalálták tervezői, a Ford Focus Active Wagon nagyon ütősre sikerült. A szépen ívelt, jó helyre gondolt törésvonalaktól az autó határozott, fiatalos, már-már sportos lett, az osztott fényszóróban remek dizájnelem a nappali menetfény LED-csíkja.

2019 Ford Focus Active Wagon
A hátulja is frissült, mostantól a FOCUS felirat dizájnelemként illeszkedik a hátsó lámpák közé.

2019 Ford Focus Active Wagon
Az Active kivitel, a sárvédő ívek peremére húzott műanyag keret, a küszöbvédő valamint a kismértékben emelt hasmagasság és az egyéb terepjárós látványelemek "szabadidő-autósabbá" teszik, de azért ne feledjük, hogy az Active még crossover és elsőkerék meghajtású... Az SLA-alapú független hátsó felfüggesztéssel a futómű feszes, az autó nem dülöngélt a kanyarokban. Talán a magyar utakhoz kicsit kemény is, de ez nem feltétlen az autó hibája. A beállítható Normal, Sport és Eco hajtásmódot jól kiegészíti a Slippery és a Trail üzemmód, csúszós útra vagy nehezebb terepre.

2019 Ford Focus Active Wagon
Amikor az autó "extrák" listáját pipálgatták, nem nagyon hagytak üres rubrikát. Holnapig lehetne sorolni őket, de párat azért kiemelnék, ami megfogott. Panoráma napfénytető, egészen a hátsó fejtámlákig, Head-up display, fűthető kormánykerék, vezeték nélküli telefontöltő, kulcs nélküli nyitás-indítás, elektromos csomagtér ajtó. Vezetés-támogató rendszerek hada, beleértve az automata parkolást és az önvezetést is! A Focus Active 20 másodpercig még a kormányt is kezeli, autópályán tökéletesen működik. Országúton nagyobb kanyarokban azért rendre szólt, hogy vegyem vissza, "neki" ez sok. De a rakparton dugóban is sokat segített, hogy nem kellett a gázról a fékre ugrálnom és még kormányzott is. Egyébként ha 20 másodpercenként hozzáérek a kormányhoz, ettől megnyugszik, hogy még élek és figyelek és ha bármi megakadna a torkán, visszaveszem.

2019 Ford Focus Active Wagon
A 150 lovas 2.0 EcoBlue motor igazi erényei vezetés közben derültek ki: minden előzéshez kellően nyomatékos és eközben kellően halk! Simán letagadhatná, hogy dízel. A váltó egy 8 sebességes hidrodinamikus nyomatékváltó, bolygóműves automata, amit a középső konzolon tárcsával lehet vezérelni, mint a "nagyokét". Sokat köszönhet ennek a váltónak a csendes motor, 140-nél is csak 2000-et (!) forog percenként.

Csomagtere tágas, elfér benne akár egy 1653 literes maximális űrtartalmú, nagy kutyaketrec is. A padló alatt még tároló rekeszek is vannak. A padló az üléstámlák előrehajtása után is csaknem teljesen sík marad.

2019 Ford Focus Active Wagon
Az első üléseket a magam 185 cm-es magasságához állítva bepróbáltam magam hátra is. Kényelmes túrázni, városban, de családi autóként is. Ötszemélyesként hirdetik, de a hátsó ülések kialakításánál látszik, hogy valójában hátra csak két utast gondoltak... Az első ülések valóban komfortosak és a sportosság látszatát keltve egész komoly oldaltartást kaptak.

2019 Ford Focus Active Wagon
Ja és, hogy mi volt az utolsó dolog, ami megfogalmazódott bennem, amikor kiszálltam és visszaadtam a kulcsot a FORDSTORE SOLYMÁR-M3-nál? Céges autónak már vinném is! - fejezte be István az élményautózás élménybeszámolóját.

Az autót sajnos mások vitték. Nem céges autónak, hanem vissza, Németországba...