2018 Suzuki Swift Sport - meglátni és megszeretni...

- Tudjuk, hogy vásárlóink a dinamikus vezetési élményt mindenek felett értékelik, így az új Swift Sport-ot könnyebbé, gyorsabbá és minden szempontból stimulálóbbá tettük - fogalmazott Masao Kobori, a Swift Sport főmérnöke.

Swift Sport | Promotional video | Suzuki
A teszt során a lecke tehát adott volt, bizonyítani, vagy cáfolni, hogy a 2017. évi Frankfurti Autószalonon bemutatott Swift Sport könnyebb, gyorsabb és minden szempontból stimulálóbb, mint az elődmodell! Köszönhetően a MAGYAR SUZUKI ZRT. Marketing & Sales Support Group-jának, szerkesztőségünkben köszönthettük a 2018-as Suzuki Swift Sport-ot.

Ami már első ránézésre látszik, hogy a harmadik generációs Swift Sport alacsonyabb, szélesebb tartású és agresszívebb stílusú lett, valamint olyan nyomaték/tömeg arányt kínál, amely már-már az izomautók közé emeli.

Egyedülállóan "lépcsőzetes" a nagy nyílású, szénszálas stílusú, dombornyomású méhsejt hűtőrács kialakítása. Az oldalsó peremhez és a hátsó diffúzorhoz jól passzolnak a 17 colos könnyűfém keréktárcsák. A tengelytáv 20 mm-rel lett hosszabb, mint a korábbi Suzuki Swift Sport-é, míg a nyomtáv 40 mm-rel szélesebb mind elöl, mind hátul, ami növeli az autó "egyenes" stabilitását. A teljesítményre és az érzelmi kapcsolatra összpontosító tervezésnek megfelelően a karosszériát 15 mm-rel lejjebb eresztették és 40 mm-el kiszélesítették, a sportváltozat ettől lett igazán atlétikus alkat.

A belső térben precíziós kialakítású, kiváló minőségű textúrákat és anyagokat alkalmaztak, ideértve a Swift Sport első kagylóüléseit is. D-alakú kormánykerék, krómozott váltógomb és sportötvözetből készült pedálok teszik teljessé a sportos vezetői élményt. Az élmény része, hogy az új Swift Sportban van még Bluetooth®-kompatibilis Smartphone Linkage Display Audio Display egység 7 hüvelykes érintőképernyővel és SD-kártya 3D-térkép navigációval.

Az 1.4 BOOSTERJET benzinmotort alacsony fordulatszám-tartományból az új turbófeltöltő segíti a lenyűgöző 230 Nm-es forgatónyomaték előállításában, míg a kis térfogatú és közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást. A nagyobb motorteljesítményt és tisztább kipufogást a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer hét lyukú befecskendező fúvókái teszik lehetővé megnövelt üzemanyag-nyomás és nagy porlasztású üzemanyag-befecskendezés alkalmazásával. A turbófeltöltő rendszer veszteségmentes, alapértelmezetten zárt helyzetben áll, normál menet közben pedig nyitva van, hogy minimalizálja az üzemanyag-fogyasztást utazás közben.

A "részecskék" (particulate matter, PM) és a részecskeszám (particulate number, PN) csökkentésére az 1.4 BOOSTERJET motort változtatható üzemanyag-nyomásszabályozó rendszerrel is felszerelték. A közteshűtő (intercooler) léghűtéses.

A rövid váltókar-mozgás és "fürge" váltás elérése érdekében továbbfejlesztették azt a 6 fokozatú kézi sebességváltót, amelyet már az előző Suzuki Swift Sport-nál is használtak. A sebességváltás könnyebb és simább lett.

Az új Suzuki Swift Sport menetstabilitása is érezhetően jobb lett, köszönhetően a nagy teljesítményükről híres Monroe® első lengéscsillapítóknak. A gördülési stabilitás javítása érdekében megnövelték a stabilizátor-rudak vastagságát, teflon simmeringekbe ültetve őket. A kerékagyat és a kerékcsapágyakat egyetlen egységgé alakították. Ezek a fejlesztések fokozott merevséget adnak anélkül, hogy túlzottan növelnék a rugók vagy az első stabilizátor rugósebességét, miközben megtartják a gumiabroncs rugalmas mozgását a közúton. A hátsó felfüggesztést szintén úgy tervezték, hogy nagy sebesség mellett is kiváló stabilitást biztosítson.

Nézzük, mit jelent, hogy az autót "minden szempontból stimulálóbbá tették". Vagyis magyarul: izgalmasabb lett. A Swift Sport külseje valóban exkluzív. Az elülső kialakítás, az első hűtőrács és a lökhárító túlmutat a Swift-től megszokott, szokásos orrkialakításon. Az izmos "vállak", az elsötétített A és B oszlopok, valamint a függőlegesen elrendezett első és hátsó lámpák mind izgalmasabbá teszik a Swift Sport-ot. A fekete, aerodinamikus spoiler-ek elöl, hátul, valamint a tetővégi légterelő az aerodinamikai előnyöket hozza egyensúlyba a sportos esztétikával.

Az autó össztömege 80 kg-al kisebb, mint elődjéé, a könnyebb és gyorsabb Swift Sport valóban izgalmassá teszi a sportos vezetést. - Tudjuk, hogy vevőink a dinamikus vezetési élményt mindenek felett értékelik, ezért a harmadik generációs Swift Sport-ot a "végső vezetési izgalom" (Ultimate Driving Excitement) fejlesztési koncepció szerint fejlesztettük. Ragyogó alapokkal rendelkeztünk, amelyekből dolgozni tudtunk, mert az új Swift HEARTECT platformja hihetetlenül könnyű és merev - állítja Masao Kobori, a Swift Sport főmérnöke (Swift Sport chief engineer).

A "száguldó" Swift Sport-ot különféle biztonsági funkciók is óvják, menetirányba monokuláris kamera és lézer szenzor figyel. A Dual Sensor Brake Support (DSBS) az ütközésektől és a gyalogosgázolástól véd, a Lane Departure Varning (LDW) a sávelhagyásra figyelmeztet 60 és 160 km / h között, a Weaving Alert Function (WAF) ébreszt, ha a vezető elbágyad, a High Beam Assist (HBA) 40 km/óra felett lekapcsolja a távolsági fényszórót, ha szemből fényt érzékel, az Adaptive Cruise Control (ACC), azaz az intelligens tempomat már csak hab a tortán.

Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport