2019 SEAT Tarraco - jó szelet kapott a zászlóshajó az induláshoz

A "spanyol armada" a 21. században is világhódító útra indult. A SEAT harmadik, legújabb és egyben legnagyobb SUV-ja a márka jövőbeni modelljeinek előhírnöke. Hétszemélyes változatát az arra jogosult nagycsaládosok 2,5 millió forinttal olcsóbban vihetik haza.

2019 SEAT Tarraco
A SUV-flotta korábbi tagjai, az Arona és az Ateca után nem volt hiábavaló az óriási várakozás: a Tarraco jött, megláttuk és győzött! A hatalmas SUV igazi nemzetközi sikertörténet, Alejandro Mesonero-Romanos, a spanyol márka design részlegének vezetője tervezte a SEAT 2018-ban már 25 éves martorelli gyárában, a gyártósor Wolfsburgban, a Volkswagen észak-németországi főhadiszállásán van. A történethez tartozik egy norvég, egy amerikai és egy kínai szál is...

2019 SEAT Tarraco
- Az új SEAT Tarraco márkánk új zászlóshajója! - jelentette be büszkeségtől elfúló hangon Luca de Meo elnök, a SEAT első embere 2018 szeptemberében Tarragona-ban, a hatalmas Tarraco Arenában, az autó világpremierjén.

2019 SEAT Tarraco
20"-os könnyűfém keréktárcsák, LED-es nappali világítás és futófény a hátsó indexekhez, 5+2 személyre bővíthető utastér, textil alcantara kárpitozás, 10,25"-os digitális műszerfal még az olcsóbb Style felszereltségnél is - mind-mind értéknövelő opciók.

2019 SEAT Tarraco
A Tarraco főként az olyan autósoknak készült, akik nagyra értékelik a bőséges belső helykínálatot a nagy hátsó lábtérrel és azt, ha a gyártó látványelemekkel dobta fel autójuk külsejét. A Tarraco óriási csomagtere 700 literes, de az ülések és az anyósülés ledöntésével 1920 literesre bővíthető és még akkor is marad bőven hely, 230 liter, ha mind a 7 ülésre szükség van.

2019 SEAT Tarraco
A Tarraco már a Volkswagen-csoport új, MQB-A (Modularer Querbaukasten) padlólemezére épült, ennek és a dinamikus futómű-szabályozásnak (Dynamic Chassis Control; DCC) köszönhetően ez a nagyméretű SUV is dinamikus vezetési élményt nyújt - különböző minőségű utakon is, ami persze nem jelenti azt, hogy terepen is "kínozható". A vezető kiválaszthatja a neki megfelelő futómű beállítást, de a rendszer automatikusan is képes alkalmazkodni az adott körülményekhez és az út felszíne valamint a vezetési stílus függvényében módosítani tudja a futómű viselkedését. A hajtáslánc hasonlóan adaptív, minden motor közvetlen befecskendezésű, turbós és start-stop technológiával van felszerelve. A nagyobb teljesítményű változatok kizárólag összkerékhajtással és hétsebességes DSG-váltóval készülnek. Az orr-rész kialakítása előre vetíti a SEAT új formanyelvét, hozza a márkára jellemző dinamikus vonalakat és sajátos arcot ad a Tarraco-nak. A hatalmas mozgatható panorámatetőn át rengeteg fény áramlik a kabinba, a magas első üléspozícióból jó a rálátás a forgalomra. A középső üléssor 14 centiméter hosszan tologatható, ezzel még tovább bővíthető a hátsó lábtér, sőt az első ülések háttámlájából kihajtható asztalkáknak is van hely.

Az autó rugózása meglepően kultúrált, a kabin zajcsillapítása a prémium szinthez illő.

2019 SEAT Tarraco
A Tarraco megkapott minden olyan vezetéstámogató rendszert, amelyek kényelmessé és biztonságossá teszik a vezetését. Igaz, ezek egy része extraként rendelhető. Az Xcellence felszereltséghez bőséges a kínálat: vészhelyzeti asszisztens (Emergency Assist), front asszisztens kerékpáros érzékelővel (Front Assist with Bicycle Detection), holttérfigyelő (Blind Spot Detection and Exit Assist), sávtartó asszisztens (Lane Assist and Emergency Call), tolatókamera, közlekedési tábla figyelő (Traffic Sign Recognition), forgalmi torlódás érzékelő (Traffic Jam Assist and Light Assist), adaptiv tempomat (Adaptive Cruise Control), kulcsnélküli rendszer, elektromos csomagtérajtó virtuális pedállal (Electric Tailgate with Virtual Pedal; VIP), parkolási asszisztens rendszer és SEAT vezetői profil. Ez utóbbi segítségével a 8"-os "lebegő" érintőképernyőn Individual állásban testre szabhatóak az információk a fogyasztásról, a navigációról vagy akár a médiarendszerről.

Újdonság az ütközés előtti asszisztens (Pre-Crash Assist), ez 0,2 másodperc alatt reagál, ha baleseti vészhelyzetet észlel, megfeszíti a biztonsági öveket, bekapcsolja a vészvillogót, felhúzza az ablakokat és bezárja a napfénytetőt. A borulás érzékelő rendszer, a Rollover Assist vészhívást kezdeményez, kikapcsolja a motort, kinyitja az ajtókat, bekapcsolja a vészvillogókat és lezárja a szellőztetést.

SEAT eXS Scooter powered by Segway
A Tarracoval a SEAT egy lépést tett az elektromobilitás felé is, az autóhoz extraként rendelhető a SEAT eXS Scooter powered by Segway elektromos roller, ami a "first mile - last mile problem"-re nyújtja a városi közlekedés egy takarékos és környezetbarát alternatíváját. "Autóval a parkolóig, onnan pedig rollerrel a munkahelyig." Visszafelé ugyanez, csak fordítva. A Segway eredetileg amerikai márka, amit felvásároltak a kínaiak.

2019 SEAT Tarraco
Viszonylag sokáig tartott, ameddig megértettük a SEAT reklámügynökségének a szándékát, vajon mit is szerettek volna üzenni a leendő vásárlóknak a beharangozó filmekkel? Az egyik termékvideon egy nő dobolni, egy férfi szörfözni tanul, a Tarraco csak háttér. Mindkét film aláfestő zenéje a norvég jazz vocalista Sidsel Endresen és zenésztársa, Bugge Wesseltoft "Try" azaz Próbálkozz című műve. A film végén mindketten visszatérnek ahhoz, ami már megy nekik. A suszter maradjon a kaptafánál! Lehet, hogy ez a Taracco titkos üzenete?

- Az új SEAT Tarraco a bizonyíték arra, hogy nagyban is képesek vagyunk játszani! - mondta Dr. Matthias Rabe, aki a spanyol autógyártónál töltött több mint nyolc év után azóta már a Volkswagen márka Műszaki Fejlesztési Műveleteit vezeti. Vajon úgy értette, hogy nagy hidegben is képesek vagyunk játszani?

2019 SEAT Tarraco