Midivé serdült a MINI - bemutatták a Clubman-verziót

A "nagyra tárt ajtók" kombija már igazi családi autó.

Alaposan megnyúlt az új MINI. Az ötajtós Clubman változat azoknak készült, akik eddig bár kedvelték egyéni formavilágát és menettulajdonságait, de szűkösnek találták családi autónak. A karosszériája 24 centiméterrel, a tengelytávja 8 centiméterrel lett hosszabb, így megnövekedett a hátsó lábtere és a csomagtere is. Továbbra is megmaradt a "gokart-érzet", de az elsőkerék-hajtású Clubman futóművét a hosszabb karosszériához hangolták.

Ami a legmeglepőbb és a legvonzóbb újdonság, az az úgynevezett Clubdoor ajtómegoldás, amit korábban inkább a pick-upoknál alkalmaztak. A jobboldali hátsó ajtó elölről hátrafelé nyílik és csak akkor nyitható, ha az első ajtó már nyitva van. Praktikusak a középen függőlegesen osztott és kétoldalra nyíló csomagtér ajtók is. Angolosan elegáns, ahogy a hátsó lámpák "egy lyukon néznek ki", nem az ajtókra szerelték őket.

A MINI Clubmant már a BMW által kifejlesztett Efficient Dynamics koncepciójával szállítják, amely többek közt a fékezéskor nyert energiát az akkumulátor töltésére hasznosítja, de tartalmaz egy automatikus motorleállító és indítókomponenst is.

A MINI Clubman piaci bevezetését október végére tervezik, három motorváltozattal: Cooper S, Cooper és Cooper D Clubman.

A legerősebb változat a Cooper S Clubman lesz. Négyhengeres turbófeltöltős, közvetlen befecskendezéses benzinmotorja 175 lóerős, 240 Nm nyomatékot ad le, amely egy úgynevezett "Overboost" funkció segítségével 260 Nm-ig növelhető. 7,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 224 km/óra.

A MINI Cooper Clubmanben a BMW VALVETRONIC alapú, teljes mértékben változó szelepvezérlésű négyhengeres benzinmotorja dolgozik. 120 lóerős, a maximális nyomatéka 160 Nm, a gyorsulása 0-100 km/órára 9,8 másodperc, a végsebessége 201 km/óra.

Az új modellszéria leggazdaságosabb változata a MINI Cooper D Clubman. 110 lóerős 240 NM-es négyhengeres dízelmotorja közös nyomócsöves befecskendezéssel és változó turbinageometriájú turbófeltöltéssel csak 4,1 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométerre. 10,4 másodperc alatt gyorsul százra és 193 km/óra a végsebessége.