2021 Hyundai i20 - lehet, hogy ez az autó lesz a 2020-as év slágere?

A Hyundai friss "érzéki sportosság" formanyelve Európában elsőként a vadonatúj i20 dizájnját ihlette.

A 2008-ban bevezetett i20-as a Hyundai egyik legsikeresebb modellje, amelyet minősége, megbízhatósága és praktikuma tett népszerűvé. Az új i20 már a harmadik generáció. Az autót az új i30-as világpremierjével egyidőben láthatja először a nagyközönség.

The all-new Hyundai i20
- Kiváló minőségének, megbízhatóságának és praktikumának köszönhetően az i20 mindig is főszerepet játszott a Hyundai európai térnyerésében - állítja Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke.

A márka új "érzéki sportosság" formanyelve négy alapvető elemből, az arányok, a szerkezet, a formaterv és a technológia közötti harmóniából áll. 10 féle karosszériaszín közül lehet választani, a Phantom Black feketére fényezett tetőlemezzel kéttónusú fényezés is rendelhető. A vásárlók háromféle belső kidolgozás (egyszínű fekete, fekete/szürke, fekete/sárgászöld) közül választva tehetik még egyedibbé autójuk megjelenését. A csomagtartó tágasabb lett (+25 l), 351 liternyi csomagot képes elnyelni.

A teljesen megújult külső formaterve mellett a vadonatúj i20-ban egy sor technológiai újdonságot is bevezettek. A műszerfalon két új, 10,25 colos képernyő alkot egységet, a tervezők egy vizuális egységbe foglalták a digitális műszerfalat és a navigációs rendszer központi érintőképernyőjét. A vezető és az utasok erre a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát, az Apple CarPlay és az Android Auto funkcióit. A padlókonzolon kialakított vezeték nélküli töltőaljzatnak köszönhetően az okostelefonok kábel nélkül tölthetők. A kabin leglátványosabb részlete a magasan húzódó, hangsúlyos műszerfalat díszítő, vízszintes dekoráció, a Hyundai európai modellkínálatának első tagjaként az i20 kínál prémium minőségű nyolc hangszórós Bose audiorendszert.

2021 Hyundai i20
A Bluelink telematikai rendszer egy okostelefonos alkalmazáson keresztül jelentős biztonsági és vagyonvédelmi funkciókat, felhasználóbarát kezelhetőséget és jobb kapcsolódási képességet kínál. Az utasok rákereshetnek egy érdekesnek ígérkező úti célpontra (Point of Interest, PoI), majd a keresési eredményt közvetlenül az autó navigációs rendszerének továbbíthatják, így az már azelőtt készen áll az utazásra, mielőtt az utasok beszállnának.

2021 Hyundai i20
A kategóriaelső Hyundai SmartSense biztonsági csomag számos új funkció mellett azt az új generációs elülső ütközés-elkerülő rendszert (Forward Collision Avoidance, FCA) is tartalmazza, amely képes a gyalogosok és kerékpárosok felismerésére. A csomagnak a navigációs alapú intelligens tempomat (Navigation-based Smart Cruise Control, NSCC) is része, amely az i20 fedélzeti navigációs rendszerének adatai alapján előre tudja, hogy kanyar vagy egyenes útszakasz következik-e és ennek megfelelően, a biztonságot szem előtt tartva szabályozza a jármű sebességét. Az intelligens sebességkorlátozás támogatás (Intelligent Speed Limit Assist, ISLA) hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha menetsebesség meghaladja az aktuális sebességkorlátozást. A sávkövető asszisztens (Lane Follow Assist, LFA) funkció automatikusan a forgalmi sáv középvonalában tartja az autót. A holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (Blind-Spot Collision Avoidance Assist, BCA) a jármű hátsó sarkainál elhelyezett radarokkal figyeli a forgalmat, és amennyiben járművet észlel, arra a külső visszapillantó tükrökben megjelenített, vizuális jelzéssel hívja fel a figyelmet.

Opcionálisan rendelhető az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzés (Leading Vehicle Departure Alert, LDVA), a hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, RCCA), a hátrameneti parkolási ütközéselkerülő rendszer (Parking Collision Avoidance-Rear, PCA-R), a parkolástámogató rendszer (Parking Assist System, PA), a sávelhagyást gátló rendszer (Lane Keep Assist, LKA), a vezető éberség-felügyeleti riasztás (Driver Attention Warning, DAW) és az automatikus távolságifény-vezérlés (High Beam Assist, HBA).

A fedélzeti az eCall rendszerrel egyetlen gombnyomással lehet értesíteni a mentőket és a segélyszolgálatokat. A légzsákok aktíválásakor a rendszer automatikusan is felveszi a kapcsolatot a segítőkkel.

2020 Hyundai i10
A gyár az új i20-hoz kétféle erőforrást kínál, háromféle sebességváltóval. A csúcs az 1.0 T-GDi motor, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. Ehhez a motorhoz most először 48 voltos mild hibrid rendszer társítható: ez a 100 lóerős verziónál opció, a 120 lóerősnél alapfelszereltség. A mild hibridhez hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) vagy egy újonnan kifejlesztett, hatfokozatú intelligens kézi (iMT) sebességváltó kapcsolódhat. Amint a vezető felengedi a gázpedált, az iMT oldja a kapcsolatot a motor és az erőátvitel között, így a jármű "vitorlázni" kezd és üzemanyagot takarít meg.

A Hyundai látványosan vesz részt a 2020. évi Genfi Autószalonon, március 5-15. között. A vadonatúj i20 és az új i30 világpremierje mellett a legújabb elektromos tanulmányautót is kiállítja Genfben, mint a vállalat "érzéki sportosság" dizájnfilozófiájának legújabb eredményét.

Hyundai | Geneva Motor Show 2020 - "Prophecy" Concept