BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható

A BMW Group gőzerővel dolgozik az alternatív hajtásláncok fejlesztésén. A bajor prémiumgyártó első ízben enged virtuális betekintést a BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájába.

A BMW eddig igen óvatos volt a hidrogén-üzemanyagcellás hajtás témájában. A benzinmotorok, a dízel járművek és a tisztán elektromos autók, például az i3 mellett a bajorok elsősorban a plug-in hibridre fókuszálnak, hogy csökkentsék a flottafogyasztást és elkerüljék az EU jövőbeni szankcióit.

BMW i HYDROGEN NEXT
- Meggyőződésünk, hogy a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett a különböző hajtáslánc-technológiák, hiszen nem létezik egyetlen olyan megoldás sem, amely a világ minden táján egyformán képes lenne kielégíteni a maximálisan eltérő piaci- és vevőigényeket.

BMW i Hydrogen Fuel Cell
A belsőégésű motorral szerelt modellek, a tisztán elektromos és a plug-in hibrid hajtású autók mellett hosszú távon a hidrogén-üzemanyagcella lehet a portfóliónk negyedik alappillére, amelyből a népszerű BMW X modellcsaládunk felsőkategóriás tagjai kiváltképp előnyt kovácsolhatnak - fogalmazott Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának kutatás-fejlesztésért felelős tagja.

Klaus Fröhlich, Member of the Board of Management of BMW AG, Development: BMW i HYDROGEN NEXT
Jóllehet, hosszú távon a BMW Group minden kétséget kizáró potenciált lát a hidrogén hajtás térnyerésében, időbe telik, mire hidrogén-üzemanyagcella technológiával szerelt modelljei sorozatgyártásban is megjelennek. Ennek elsősorban a megfelelő keretrendszer hiánya az oka. - Véleményünk szerint akkor jön el a hidrogénnek, mint energiahordozónak a létjogosultsága, amikor környezetbarát módon, versenyképes áron sikerül majd nagy mennyiségben előállítani. A hidrogént ezt követően is először olyan területeken fogják alkalmazni, amelyeken a tisztán elektromos hajtás nem vezet közvetlenül eredményre, így például a hosszú távú teherszállítmányozásban - tette hozzá Klaus Fröhlich. A technológia térnyeréséhez szükséges infrastruktúra, például az Európa-szerte hozzáférhető hidrogéntöltő állomás-hálózat jelenleg még nem áll rendelkezésre.

BMW i HYDROGEN FUEL CELL
A BMW Group ettől függetlenül gőzerővel dolgozik a hidrogén-üzemanyagcella fejlesztésén. A szükséges infrastruktúra kiépítéséig és a hidrogén hosszú távon fenntartható előállításáig hátralévő időt a müncheni központú vállalatcsoport arra használja fel, hogy jelentősen csökkentse a hidrogén-üzemanyagcellával szerelt hajtásláncok gyártási költségeit. A BMW Group jelenleg a prémium szegmens legtöbb, hálózatról tölthető modelljét kínálja vásárlóinak, ráadásul azt tervezi, hogy 2023-ra a tisztán elektromos hajtású és a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellekből álló termékpalettáját huszonöt tagúra bővíti fel.

- A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc üzemanyagcellája 125 kW/170 LE maximális teljesítményt képes előállítani a hidrogén és a levegőben található oxigén kémiai reakciójából – magyarázta Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogén-üzemanyagcella technológiát fejlesztő részlegének alelnöke.

Hydrogen Fuel Cell
A hidrogén és az oxigén kémiai reakciójának mellékterméke csupán vízgőz, ami azt jelenti, hogy a hidrogén-üzemanyagcellával szerelt modellek semmiféle káros anyagot sem, csupán desztillált vizet bocsátanak ki. Az üzemanyagcella alatt elhelyezett átalakító berendezés a villanymotorhoz és a nagyteljesítményű akkumulátorhoz eltérő feszültségszinten továbbítja az elektromos energiát. A nagyteljesítményű akkumulátort az üzemanyagcella mellett a fékezések során visszanyert energia is táplálja.

A BMW i Hydrogen NEXT modellben két 700 bar töltőnyomású hidrogéntartály van, amelyekbe 6 kg hidrogén fér.

Klaus Fröhlich, Member of the Board of Management of BMW AG, Development
- A két tartály hosszú távra elegendő hidrogént képes tárolni, az időjárási körülményektől függetlenül. Utántöltésük pedig mindössze három-négy percet vesz igénybe – tette hozzá Jürgen Guldner.

BMW i HYDROGEN NEXT
A mérnökök a BMW i Hydrogen NEXT modellnél a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját alkamazták, amely hamarosan bemutatkozik a BMW iX3 tisztán elektromos SAV (Sports Activity Vehicle) modellben. Előzéskor és gyorsuláskor a villanymotor fölé épített nagyteljesítményű akkumulátor extra teljesítménnyel képes fokozni az üzemanyagcella maximális teljesítményét.

Fifth-Generation eDrive Unit
A hajtáslánc összteljesítménye így 275 kW/374 lóerőre nő. Az aktuális BMW X5 műszaki alapjaira építve a BMW Group 2022-től kisszériás tesztautókkal kezdi meg a hidrogén-üzemanyagcellával szerelt hajtáslánc közúti tesztelését. A vállalatcsoport tervei szerint a technológia legkorábban az évtized második felében jelenhet meg sorozatgyártásban, akkor is csak a globális piac körülményeinek és előfeltételeinek függvényében.

Ahhoz, hogy a hidrogén-üzemanyagcellával szerelt modellek tömegtermeléséhez szükséges követelményeket már ennek az évtizednek a második felére teljesítse, a BMW Group 2013 óta sikeresen együttműködik a Toyota Motor Corporation-nel. A BMW i Hydrogen NEXT modellben a BMW Group által tervezett kiegészítő rendszer alapjain dolgozik majd a Toyotával közösen kifejlesztett üzemanyagcella.

TOYOTA Fuel cell - How does it work?
Az üzemanyagcella-technológia tömegtermelésének előkészítése mellett a két gyártó 2017 januárjában tizenegy energiaszolgáltató, szállítmányozási és nagyipari vállalattal közösen létrehozta a "Hydrogen Council" néven ismert nemzetközi kezdeményezést, amelynek célja, hogy egységes irányelvek mentén szerezzen egyre nagyobb, hosszú távon fenntartható teret a hidrogén-üzemanyagcella technológiának. A kezdeményezésben aktívan résztvevő társvállalatok száma mára a nyolcvanat is átlépte.

A BMW Group tovább nyomatékosítja a hidrogén-üzemanyagcellába vetett bizalmát azzal, hogy aktívan közreműködik a helytakarékos hidrogéntartályok kifejlesztésére létrehozott, németországi BRYSON (BauRaumeffiziente HYdrogenSpeicher Optimierter Nutzbarkeit) kutatási projektben. A BMW AG, az Alkalmazott Tudományok Müncheni Egyeteme (Munich University of Applied Sciences), a Leichtbauzentrum Sachsen GmbH, a Drezdai Műszaki Egyetem (Technical University of Drezden) és a WELA Handelsgesellschaft mbH szövetségének elsődleges célja, hogy kifejlessze a jövő legjobb magasnyomású hidrogéntartályait, amelyek gyártmánytól függetlenül bármelyik járműszerkezetbe könnyedén integrálhatók. A három és fél évesre tervezett projektet a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium (Bundesministerium für Wirtschaft und Energie, kurz BMWi) támogatja azzal a céllal, hogy a közösen kifejlesztett hidrogéntartályok jelentős mértékben csökkentsék a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt autók tömegtermelési költségeit, akár a hálózatról tölthető hajtáslánccal szerelt modellek szintjére.

BMW i HYDROGEN NEXT




- Land Rover DEFENDER Hard Top - az új 90 és 110 modellekkel visszatér a keménytető is
- 2020 Explorer Plug-In Hybrid AWD - megérkezett a Ford 7 üléses hibrid-elektromos luxusterepjárója
- 2021 Toyota Land Cruiser - nagyobb teljesítménnyel, egyedi, Black Pack kivitelben is
- A Jaguar 2021 márciusában ünnepli az emblematikus E-type 60. születésnapját
- Ford Tourneo Connect Active és Transit Connect Active - járt utat járatlanért... nyugodtan!
- Jaguar Land Rover - elkészült a másfél milliomodik INGENIUM motor
- Ford CV Communications - jönnek a kommunikáló haszongépjárművek!
- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!