Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!

Még 2019-ben ígérte meg Anthony Ireson, a Ford Európa marketing-kommunikációs igazgatója, hogy a márka 2020 végéig 14 elektromos hajtású modellt kínál vásárlóinak. Az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó!

Nos, a Ford betartotta ígéretét és ráadásul a szerencse is a Kék Ovális mellé szegődött, amikor még "az utolsó békeévben", 2019-ben leszállíthatta a kereskedőkhöz az új, 48 V-os mild-hibrid hajtáslánccal szerelt villamosított modellt.

Új Ford Puma – EcoBoost hibrid technológia
A SUV-ihletésű kompakt crossover remekül ötvözi a lenyűgöző külső vonalakat a kategóriaelső, 80 literes extra tárolóhellyel kibővített, összesen 456 literes raktérrel. A MegaBox egy praktikus "doboz", ahol elég hely van az akár 115 cm magas növényeknek és a vizes-sáros csizmáknak vagy sportszereknek egyaránt. A vízálló szigetelésű dobozt takarításhoz elég feltölteni vízzel, amit le lehet engedni a "lefolyón", a visszazárható vízleeresztő nyíláson.

Ford Puma - Bemutatkozik a Ford MegaBox
Az újdonság, a kifinomult mild-hibrid hajtáslánc igazi "hab a tortán". A mild hibrid hajtású autók sajátja, hogy nem lehet őket kizárólag elektromos üzemmódban használni. A Puma EcoBoost hibrid a 48 V-os akkumulátorral és egy kisebb villanymotorral is "csupán" támogatja a belső égésű motor hatásfokát és javítja az üzemanyag-fogyasztást valamint csökkenti a "Macska" karbon-lábnyomát. Nagyon jó, hogy a Puma-t az akkumulátor töltéséhez nem szükséges külső áramforráshoz csatlakoztatni, mivel a villanymotort hajtó, 48 V-os független akkumulátor menet közben is töltődik és a regeneratív fékezés is extra energiát juttat vissza az akkumulátorba.

Ford Mild Hybrid Electric
A szerencse szerkesztőségünket sem kerülte el, a Ford Magyarországnak köszönhetően a 2020-as Húsvétot megelőző héten és az ünnepeken is volt szerencsénk tesztelni egy Dynamic Blau színű Puma ST-line 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE-s modellt. A volánnál, csakúgy mint a legutóbbi Ford tesztnél (ld. új Ford Focus), István ült. Az autótól el volt ragadtatva és nem rejtette véka alá a véleményét...

Új Ford Puma
- ... izgatottan vártuk az új Pumát, mert kecsegtetőnek tűnt. Azt kell mondjam két hét folyamatos használat után, hogy le a kalappal a Ford előtt. Napjainkra megérkeztek oda, ahová mi fél évvel ezelőtt még úgy saccoltuk, hogy csak évek múlva fognak. Itt egy hatalmas virtuális pacsit adok a Fordnak!

- Az új Puma méreteiben remekül elkapta az arany középutat. Az autó formavilága kívülről letisztult, amolyan nőies lenne, de az ST-line felszereltség már vagány csajjá teszi. Belül a gyönyörű fekete bőr piros cérnával varrva elképesztően vagány. A kezelőrendszer (tudjátok, a tapipad középen) intuitív, gyors és jól használható, mintha tervezői rájöttek volna, hogy nem szégyen amolyan "okos telefonosra" csinálni. A fizikai gombok megmaradtak a főbb funkciókhoz, így már első beülésre tudtam zenét váltani és hőmérsékletet állítani egy számomra új autóban. A zene valóban muzsika volt füleimnek, a Puma-ban ugyanis 575 wattos, tízhangszórós Bang & Olufsen HiFi hangrendszer szólalt meg és ehhez nem kellett átülnünk egy 30 millás német prémiumba! A Puma ezt az élményt már 10 millió alatt hozta!!! A dánok csodáját pedig nem csak úgy fogták és "bedobálták", hanem erre az autóra hangolták! Eszméletlen, ahogyan szól, minden hang a helyén van és nem tudtuk úgy feltekerni a hangerőt, hogy torzuljon bármit is! A basszusra semmilyen karosszéria-elem nem rezonált be! A padlószőnyeg két hét alatt kikopott az államtól, annyiszor leesett a hangrendszertől: a hang minden egyes bekapcsoláskor megborzongató élmény volt.

Vezetéstámogató rendszerből van minden, amivel még a barátnőd is nyugodtan elengedheted, de a vezetéssegítő funkciók nem helyettesítik, hanem segítik koncentrálni a vezető figyelmét, ítélőképességét és a jármű irányítását. A Co-Pilot 360 számos új generációs technológiát kínál, a sávtartó segédtől (Speed Sign Recognition and Lane Centring), a vészfékasszisztensig (Emergency Brake Assist, EBA), az automata parkolássegítőtől (Enhanced Active Park Assist) a holtérfigyelőig (Blind Spot Information System, BLIS with Cross Traffic Alert). 360 fokos szenzor van hátul, kamerával megtűzve. Itt külön kiemelném, hogy nagyon tetszett, hogy az összes vezetéssegítő rendszer, ami beavatkozik, finoman testre szabható! A FordPass Connect a helyi veszélyforrásokról ad információkat, a SYNC 3 8 collos érintőképernyője és a vezeték nélküli töltés a vezetőfülkét emeli a prémiumszint közelébe. A rendszer 12 ultrahangos érzékelőt, három radart és két, az autó környezetét mutató kamerát használ.

Új Ford Puma
Az 5 választható vezetési mód, a Normál, Eco, Sport, Csúszós út és Terep (Normal, Eco, Sport, Slippery and Trail) az útviszonyoknak megfelelően szintén segít személyre szabni a vezetést. Az okos helykihasználásnak köszönhetően az utasok is kényelmesen utazhatnak, nagybevásárlásnál pedig kényelmesen elfér két gyerekülés is hátra.

Na és arra a kérdésre, hogy milyen vezetni egy városi kis crossovert? Egy szóval: rossz. Ez volt a válaszunk eddig mindannyiunknak. De a magyar utak és egy nehéz láb fel Dobogókőre az ST-line futóművének meg se kottyant. Rátapad az útra, befekszik a kanyarba, de nem olyan eldőlősen, hanem virgonckodva. A kényelmes beltér adott, a jó futómű adott és a hajtás??? A vezetési élményben jó része volt a hatsebességes manuális váltónak és az élmény része volt a tankolás is, igaz, szerencsére csak ritkán kellett...

Ha már a tankolás szóba került, jöhet Istvántól az egyliteres, háromhengeres motor további laudációja.

- Az indítómotor helyére egy komolyabb, 48 V-al ketyegő villanymotor van akasztva. Ez ha kell elindítja a belsőégésű motort, ha kell menet közben rásegít, ha kell, visszatölt. Amolyan 3 az 1-ben. Csakhogy ez jól van kitalálva! Az akksit kívülről nem lehet és nem is kell tölteni! (Ez kiküszöböl egy újabb családi vitát, hogy ki felejtette el megint felrakni tölteni az autót!) A villanymotor szíjhajtással (Belt-Driven Integrated Starter/Generator, BISG) kapcsolódik a főtengelyre, ahonnan nemcsak a hajtást kapja a töltéshez, de "hálából" finoman simítja a háromhengeres belsőégésű motor járását is, jól kiküszöböli a felharmonikusok miatt fellépő fordulatszám ingadozást. Igen, a BISG-nek köszönhetjük a Puma-nál alkalmazott automatikus Start-Stop technológiát is!

A 155 lóerős gép ha kell szépen szedi a lábait, de ha kell, "elvan" 6 liter alatt városban is. Autópályán teperve sem ment 8,5 liter fölé az átlagfogyasztás. Nagyon jó kombináció ez a kis hengerűrtartalmú (1 literes) 3 hengeres motor a villanymotorral megtáplálva. Elképesztően finoman jár és a benzinmotor nyomatékhiányát jól elfedi a villanymotor adta nyomaték-asszisztens, így képes akár a 155 lóerőt is teljesíteni..

Ja, és így a végére lelőném a poént. Nem az alap, fapados verzió fér be éppen hogy 10 millió alá, hanem a minden jóval megtűzdelt (B&O hangrendszerrel!) ST-line felszereltséggel nálunk járt tesztautó ára ennyi, újonnan.




- Ford CV Communications - jönnek a kommunikáló haszongépjárművek!
- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!
- Red Dot Car Design díjat nyert az új Mazda CX-30 és az MX-30
- Ford Motor Company - igazi amerikai válasz a COVID-19 koronavírus pandémia kihívására
- Peugeot 2008 SUV - az Oroszlánnak a COVID-19 vírus sem ellenfél!