Jaguar Land Rover - elkészült a másfél milliomodik INGENIUM motor

A motorcsalád legújabb tagja egy 3.0 literes, mild hybrid technológiával felszerelt soros, hathengeres dízel erőforrás.

Eddig az INGENIUM motorokat 150-től 290 lóerőig összesen ötféle változatban gyártották. A kétféle benzines és háromféle dízel valamint az elektromos motorok teljes palettája jelenleg is a vállalat wolverhamptoni központjában készül. Az Egyesült Királyságban, házon belül fejlesztett és gyártott, teljesen alumínium szerkezetű INGENIUM motorok moduláris felépítésűek, rugalmasak és méretezhetők. A kétliteres erőforrások mind ugyanarra a közös platformra épülnek, ezért ezek a tiszta üzemű belsőégésű, illetve villamosított erőforrások a Jaguar és Land Rover márkák összes típusában megtalálhatók.

Meet some of the team behind our INGENIUM engines
Az új, 3.0 literes, hathengeres dízel erőforrást ugyanabban az üzemben gyártják, ahol a tavaly bevezetett, hathengeres benzinmotorok is készülnek. Az EMC motorgyártó központban történik a hengerfej, a motorblokk és a főtengely megmunkálása, valamint a motor összeszerelése és tesztelése. A végtermék a világ egyik legmodernebb tiszta üzemű dízelmotorja.

NEW STRAIGHT-SIX INGENIUM DIESEL ENGINE
Az új fejlesztésű dízel még nagyobb teljesítménnyel, még finomabb mozgással és még takarékosabb üzemmel erősíti az új Range Rover és Range Rover Sport modelleket.

Range Rover Sport
A wolverhamptoni üzemet egyre fejlődő, villamosítási ökoszisztéma egészíti ki a régióban, a közeli Hams Hall-ban található az a fejlett technológiát alkalmazó, innovatív akkumulátor-összeszerelő központ, amely a márka plug-in hybrid és tisztán elektromos járműveihez szállítja az akkumulátorokat.

A Jaguar Land Rover-nél a mild hybrid technológiával szerelt, soros INGENIUM dízelmotorok mellett továbbra is a kínálatban maradnak a takarékos, tiszta üzemű négy- és hathengeres benzinmotorok.

Forrás: Saliga Réka
PR manager
Mediator Group, Press WAE