2020 Explorer Plug-In Hybrid AWD - megérkezett a Ford 7 üléses hibrid-elektromos luxusterepjárója

Az Explorer PHEV a Ford legerősebb hibrid autója, a 3.0 literes EcoBoost és a villanymotor együtt 457 lóerős, 825 Nm nyomatékkal. Az európai modellbe sikerült importálni "valami Amerikát".

2020 Ford Explorer Plug in Hybrid
Az autó hét embernek is kényelmes, ilyenkor 123 liternyi rakodóhely van, két üléssel pedig akár 2274 literes csomagtér is kialakítható.

2020 Ford Explorer Plug in Hybrid
A 10 fokozatú automata sebességváltóval, intelligens összkerékhajtással és hétállású, terepfokozatokat is tartalmazó üzemmódválasztó rendszerrel (Terrain Management System with seven Drive Modes) kiegészített hajtáslánc képes 2500 kg tömeget vontatni és a NEDC norma szerint 48, a WLTP szerint 42 km-n át tisztán elektromos hajtással haladni. Elektromos üzemben a NED-ciklusban mért legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása mindössze 2,9 l/100 km, CO2-kibocsátása 66 g/km, a WLTP-értékek 3,1 l/100 km, illetve 71 g/km.

A stresszmentes autózást olyan megoldások támogatják, mint a Stop and Go rendszerrel, sebességkorlátozást felismerő és sávközép-tartó funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (Adaptive Cruise Control with Stop and Go, Speed Sign Recognition and Lane Centring), vagy az új tolatási fékasszisztens (Reverse Brake Assist). Az autó kétféle felszereltséggel érkezik, az ST-Line és a Platinum modellváltozatokban egyaránt 14 hangszórós, 980 wattos prémium Bang and Olufsen Sound System, 10,1"-os kapacitív érintőképernyő, valamint háromzónás elektronikus hőmérséklet-szabályozás (Tri-Zone Electronic Temperature Control) és FordPass Connect modem gondoskodik a kellemes és kényelmes utazásról.

2020 Ford Explorer Plug in Hybrid
- Az Explorer Plug-In Hybrid maga a megtestesült sokoldalúság, eddig még sosem készítettünk olyan autót, ami képes legyűrni a kemény terepet, könnyedén elvontatni egy hajót, tisztán elektromos hajtással suhanni a városban - és mindezt fényűző kényelemben - mondta a 2020 Explorer Plug-In Hybrid-ről Matthias Tonn, az Explorer európai programját vezető mérnök (Explorer chief programme engineer for Europe).

2020 Ford Explorer Plug in Hybrid
Amikor a SUV tisztán elektromos hajtással halad, a vezető az EV Auto, EV Most (EV Now), EV Később (EV Later) és EV Töltés (EV Charge) üzemmódok közül választhat, ily módon maga dönti el, hogy mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát.

2020 Ford Explorer Plug in Hybrid
Ha az akkumulátor töltöttsége a megengedett legalacsonyabb szintre csökken, a hajtáslánc automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott villanymotorral támogassa a benzinmotor működését.

2020 Ford Explorer Plug in Hybrid
Külső, 230 V-os hálózati csatlakozóról egy teljes feltöltés kevesebb mint 5 óra 50 percet vesz igénybe, míg az opcionális, falra szerelhető Ford Connected Wallbox használatával, vagy egy nyilvános FordPass töltőhálózati ponton (FordPass Charging Network) kevesebb mint 4 óra 20 perc alatt tölthető fel az autó 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora.

2020 Ford Explorer Plug in Hybrid
A párhuzamos hibrid rendszer azt is lehetővé teszi, hogy a nagyobb erőt igénylő országúti, off-road és vontatási szituációkban a benzines-elektromos hajtás teljes, együttes teljesítménye és forgatónyomatéka a vezető rendelkezésére álljon. Az intelligens összkerékhajtás (Intelligent All-Wheel Drive) minden századmásodpercben kielemzi azokat a jeleket, amelyek a jármű sebességét, perdületét, a külső levegő hőmérsékletét, a kerekek megcsúszását vagy a vontatás állapotát figyelő, tucatnyi szenzortól érkeznek, és ennek alapján dönti el, hogy szükség van-e kiegészítő vonóerőre. Az elektromechanikus nyomatékváltó egytized másodperc alatt zökkenőmentesen változtatja meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó kerekek között, így a tapadás mindig stabil marad.

Ford Explorer Plug-In Hybrid Versatility
A terepválasztó rendszer (Terrain Management System) választható üzemmódjainak (Normál, Sport, földút (Trail), csúszós út (Slippery), vontatás (Tow/Haul), Eco, mély hó és homok (Deep Snow and Sand) segítségével a vezető mindig az adott út-, időjárási- és terepviszonyoknak megfelelően autózhat, miközben a 12,3"-os digitális műszeregység grafikája az éppen kiválasztott üzemmódnak megfelelően alakul át. A terepezést a lejtmeneti vezérlés (Hill Descent Control) teszi még egyszerűbbé.

Ford Explorer Plug-In Hybrid Powertrain
A vezetéstámogató rendszerek között megtaláljuk mindazokat, amelyek nélkül ma már nemigen gördül le gyártósorról autó. - Nem arról van szó, hogy öncélúan teletömjük az autót technológiával. Sokkal inkább az élmény javítása a cél, az, hogy csökkentsük a vezetés stresszét és segítsünk az autósoknak, hogy kellemesebben érezzék magukat a volán mögött - magyarázta Torsten Wey, a Ford Európa vezetéssegítő és biztonsági technológiákért felelős menedzsere (Driver Assistance and Safety Technology, Ford of Europe).

Az aktív parkolóasszisztens (Active Park Assist) segítségével az Explorer teljesen automatikusan, egyetlen gombnyomásra beáll az úttal párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre. A technológia része a teljesen automatizált kiállássegítő rendszer (Park-out Assist.) is, ami segít a párhuzamos parkolóhelyekről történő kiállásban.

A keresztirányú forgalomfigyelővel kiegészített holttérfigyelő rendszer (Blind Spot Information System with Cross Traffic Alert) figyelmezteti a vezetőt, ha egy autó keresztezi az Explorer nyomvonalát, miközben kitolat egy parkolóhelyről. Emellett az Európában elsőként bevezetett tolatási fékasszisztens (Reverse Brake Assist) radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az Explorer útjában feltűnő, 28 cm-nél magasabb és 7,5 cm-nél szélesebb akadályokat és automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést, ha az autó lassan, 1,5-12 km/óra sebességgel halad, például amikor kitolat a kocsifeljáróról. Ugyancsak az alapfelszereltség része 360 fokos kamerarendszer (360-Degree Camera) is.

Az aktív fékezés technológiával kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer (Pre-Collision Assist with Active Braking) érzékeli az úttesten vagy annak közelében felbukkanó embereket és kerékpárosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát, és ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést.

Az araszoló forgalomban, az autópályákon és a hosszú vidéki utazások során egyaránt hasznos segítséget jelent a Stop and Go rendszerrel, sebességkorlátozást felismerő és sávközép-tartó funkciókkal kiegészített adaptív sebességtartó automatika (Adaptive Cruise Control (ACC) with Stop and Go, Speed Sign Recognition and Lane Centring). Ez a technológia biztosítja, hogy az Explorer Plug-In Hybrid kényelmes és biztonságos követési távolságot tartson, miközben mindvégig a forgalmi sáv közepén tartja az autót. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.

A Stop and Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.

A baleseteket megelőző vagy azok súlyosságát mérsékelő további technológiák sorában szerepel még a sávtartó asszisztens (Ford’s Lane-Keeping System) is; ez az egyik olyan rendszer, amely sok más technológia mellett hozzájárult ahhoz, hogy az Explorer Plug-In Hybrid maximális, 5 csillagos besorolást kapjon az Euro NCAP független törésteszt-hatóság vizsgálatán.

Ford Explorer Plug in Hybrid - Euro NCAP
Az Euro NCAP magas pontszámmal jutalmazta a felnőtt és gyermek utasok biztonságát is. Egy, az autóiparban elsőként alkalmazott technológia lehetővé tette, hogy a Ford mérnökei ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat építsenek be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, még erősebbé téve ezzel a biztonsági utascellát.

Az első ülések hűthetők/fűthetők, 10 irányban állíthatók motorosan, masszázsfunkcióval, az ülések a második sorban is fűthetők.

- A karizmatikus kisugárzás és a lenyűgöző kiállás is alapáron jár a vadonatúj Explorer Plug-In Hybridhez - vélekedett Matthias Tonn. - A különleges ST-Line és Platinum változatok közül választva vásárlóink biztosan megtalálják majd azt az autót, amelyik a legjobban illik egyéniségükhöz.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő