2020 Ford Transit - már 5 tonnás dobozos áruszállító és platós alváz kivitelben is!

2020 november végétől Magyarországon is rendelhető az eddigi legkeményebb Transit.

Az új Ford Transit Van
Az eddigi legnagyobb Transitnál 300 kilogrammal nagyobb teherbírású újdonság kiváló átépítési lehetőségeket kínál azoknak, akik megfelelő donor-járművet keresnek és az alapmodellből mentőautót, rendőrségi járművet, 19 vagy több üléses társasgépkocsit, kisbuszt szeretnének kialakítani.

2020 Ford Transit Van és Chassis Cab Truck
- Tisztában vagyunk vele, hogy a vállalkozások termelékenysége szempontjából mennyire fontos a hasznos teherbírás; ezért is készítettük el a Transit eddigi legtöbbet tudó, legmagasabb tömegbesorolású változatát - mondta az új modell bejelentésekor Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. - Beszélgettünk átépítő partnereinkkel és az ügyfeleikkel, akiknek az üzletmenetéhez szükséges ez az extra kapacitás - legyen szó akár billenőplatós felépítményről, mentőautóról vagy komolyabb méretű kisbuszról. Strapabíró szerkezete és rugalmas alakíthatósága miatt az 5 tonnás Transit ideális választás, bármire is szeretnék használni - tette hozzá.

2020 Ford Transit Chassis Cab Truck
Az 5 tonnás platós alvázat a Ford számos kivitelben gyártja, a kínálatban háromféle tengelytávolság és négyféle hossz szerepel, nem beszélve a szimpla- és dupla kabinról, amelyben a vezetővel együtt akár heten is utazhatnak.

2020 Ford Transit Van
Az 5 tonnás Transit, a népszerű L4 magasított tetős "Jumbo" dobozos áruszállító 15,1 köbméteres rakodóterében öt darab Euro raklap is elfér. A felépítmény megerősített oldalfalai biztonságosan megtámasztják a nehezebb rakományt; a hátsó lökhárítóban beépített fellépő, a sík padlóban pedig rögzítőpontok találhatók. A 4217 mm-es padlóhossz megkönnyíti a szabványos hosszúságú tárgyak (pl. csövek vagy panelek) elhelyezését.

2020 Ford Transit Van
Az átépítésekben a Ford Speciális Járműtervező (Ford's Special Vehicle Engineering, SVE) csapata is besegít; a cég mérnökei személyesen és távmunkával is részt tudnak venni az egyedi járművek megtervezésében és karbantartásában. Az egyedi mérnöki megoldásokat igénylő átépítésekhez a Ford a Minősített Jármű Átalakító (Qualified Vehicle Modifiers,QVM) hálózatából is ajánl segítséget, a QVM immár 165 partnert számlál 13 országban. Minden QVM-partner a Ford-garanciának megfelelő minőségben dolgozik, hogy a megrendelők értékálló terméket kapjanak.

A hátsókerék-hajtású 5 tonnás Transitokat a Ford takarékos Heavy Duty Truck (HDT) hajtásláncával szerelik. A 170 lóerős, 2.0 literes EcoBlue dízelmotor 390 Nm forgatónyomatéka magabiztosan mozgatja a nehéz rakományt is. Az erőforráshoz hatfokozatú váltómű csatlakozik, de opcióként rendelhető a Ford 10 fokozatú automata sebességváltója is. A futómű erősebb kerékagyakat és keréktárcsákat kapott, a hátsó gumiabroncsok 205 mm szélesek lettek, a hátsó kerekeket masszívabb fékek lassítják. Az 5 tonnás Transitban jelenik meg először az európai piacon a megerősített, 3500 kilogrammal terhelhető hátsó tengely.

A Ford kifejezetten az átalakított járművekhez kínálja az Átépítés Interfész Modult (Upfitter Interface Module, UIM) is. Ez összekapcsolja az utólag beépített elemeket a fedélzeti járműinformációs rendszerrel, vagyis például csak akkor engedélyezi a billenőplató használatát, ha a jármű áll és a kéziféket behúzták.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő