Euro NCAP 2020 Assisted Driving Tests - már a vezetéstámogató rendszereket is tesztelik

Az új Ford Kuga SUV az élmezőnyben végzett az Euro NCAP legelső vezetéstámogatási tesztjén.

- A Ford Kuga az erős mezőnyben is bebizonyította, hogy a "Jó" (Good grading) minősítést egy nagy sorozatban gyártott családi SUV is elérheti - nyilatkozta Richard Schram, az Euro NCAP műszaki igazgatója. - A Ford Kuga lenyűgözött minket első vezetéstámogatási vizsgálatunkon, minden területen kiváló teljesítményt mutatva, és jó egyensúlyt teremtve a Vezető Aktív Részvétele és a Jármű Asszisztencia (Driver Engagement and Vehicle Assistance) között, miközben robusztus Biztonsági Hátteret (Safety Backup) kínál.

2020 Euro NCAP Assisted Driving Test - Ford Kuga, Co-Pilot 360
Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) új vezetéstámogatási tesztprogramja azokat a vezetőt segítő rendszereket értékeli, amelyek részt vesznek az autó irányításában, miközben a döntés továbbra is a vezető kezében marad. A vezetéstámogatási rendszerek segítséget nyújtanak a közúti akadályok észlelésében és a forgalmi helyzetek kezelésében, hogy a vezetés kényelmesebb és biztonságosabb legyen.

Euro NCAP 2020 Assisted Driving Tests
Az ügynökség külön dedikált tesztelési és értékelési protokollt, valamint osztályozási rendszert dolgozott ki, amely két fő területre oszlik:
- a Segítségnyújtási kompetencia (Assistance Competence, AC) azt értékeli, hogy egyensúly van-e a rendszer technikai kompetenciái (Vehicle Assistance) és aközött, hogy a sofőr éber és bekötött állapotban van-e (Driver Engagement)?
- a Biztonsági Háttér (Safety Backup, SB) kategóriában azt vizsgálják, milyen az autó viselkedése egy kritikus szituációban.

Mivel nem önvezető rendszerekről van szó, ezért elvárás, hogy az autónak mindig kapcsolatban kell maradnia a vezetővel és a rendszerek inkább figyelmeztessenek, mintsem irányítsanak. Végső esetben ha a sofőr nem reagál, álljon meg a jármű.

Az Euro NCAP tesztjén független tesztelők a vizsgált autók azon technológiáit tették próbára (a gyakorlatban is), amelyek automatikusan tartják a kényelmes követési távolságot, a sáv közepén tartják az autót, és a megengedett sebességhatár szerint állítják be a tempót.

Az első Assisted Driving Tests végeredménye:
(AC: Assistance Competence; SB: Safety Backup)
- Mercedes-Benz GLE - 174 (85% AC and 89% SB)
- BMW 3 Series - 172 (82% AC and 90% SB)
- Audi Q8 - 162 (78% AC and 84% SB)
- Ford Kuga - 152 (66% AC and 86% SB)
- Volkswagen Passat - 137 (76% AC and 61% SB)
- Tesla Model 3 - 131 (36% AC and 95% SB)
- Nissan Juke - 124 (52% AC and 72% SB)
- Volvo V60 - 120 (71% AC and 49% SB)
- Renault Clio - 105 (62% AC and 43% SB)
- Peugeot 2008 - 101 (61% AC and 40% SB)

- Az autózás szabadságot és függetlenséget ad, ám manapság annyira sűrű a forgalom, hogy a vezetés fárasztó és stresszes feladattá vált. Ezért fejlesztettük ki azokat a technológiákat, amelyek leveszik a teher egy részét a vezető válláról, segítve, hogy jobban koncentrálhasson az útra - értékelte a Ford sikerét Stuart Southgate, a Ford európai biztonsági tervezési részlegének igazgatója (director, Safety Engineering, Ford of Europe). - Sokat dolgoztunk azon, hogy a Kuga rendszerei a lehető legösztönösebb, legtermészetesebb és legkellemesebb vezetési élményt biztosítsák, így az autósok a rendelkezésre álló technológiák minden előnyét kihasználhatják.

A Kugához megrendelhető Stop & Go rendszerrel, sávközép funkcióval és a sebességkorlátozás felismeréssel (Speed Sign Recognition and Lane Centring) kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) radarral és kamerával figyeli az autó előtti útszakaszt, automatikusan a forgalom ritmusához igazítja a tempót, sőt sok forgalmi helyzetben az éppen aktuális sebességkorlátozást is figyelembe veszi.

Az automata-váltós változathoz rendelhető Stop & Go funkció segítségével az Adaptive Cruise Control (ACC) rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót (amihez a teljes fékerő 50 százalékát is felhasználhatja), majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.

A sebességkorlátozás felismerés (Speed Sign Recognition) egyfelől biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival, másfelől a sávközép technológia (Lane Centring) figyeli az útfelületre felfestett vonalakat, és ha az ACC rendszer működik, finom, de érezhető kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a forgalmi sáv közepén tartani az autót. A 200 km/órás sebességig aktív technológia fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, ha nem érzékeli, hogy a vezető ilyenkor kormánymozdulatot tesz.

New 2020 Ford Kuga | Co-Pilot 360, Driver Assist, Safety system
Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő




- A csendőr Angliában - Peugeot-val felügyeli a rendet a brit hatóság
- Toyota Hilux - Legyőzhetetlen változatban is megérkezett a pickup-kedvenc legújabb generációja
- Ford Ranger - már felépítményezhető fülkés alváz (Chassis Cab) kivitelben is rendelhető Európában!
- 2021 Nissan Micra - N-dizájn felszereltségi szinttel frissült az ikonikus modell
- Ford Kuga FHEV - hibrid 4x4-es szabadidőautóval bővül a Ford SUV választéka
- TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team - ütőképesebbek és strapabíróbbak a vadonatúj Hilux-ok
- A Ford technikai újdonsága megakadályozza az ütközést a holttérben haladó más járművekkel
- 2021 Ford EcoSport Active - még tartalmasabbak lehetnek a szabadtéri programok!
- A Hyundai Motor bemutatta a nagyteljesítményű Hyundai i20 N-t
- Land Rover Bowler Defender - a CSP 575 projektben reinkarnálódott a jó öreg Defi...