2021 Jaguar XF Saloon, XF Sportbrake és Jag XE - AWD és hibrid hajtással is!

A 2021-es Jag XF Saloon és az XF Sportbrake a 2020-as modellekhez képest alaposan megújultak, új az autók külső megjelenése, teljesen újratervezték az utasteret és már mild hybrid hajtással is rendelhetők.

2021 Jaguar XF Saloon, XF Sportbrake
Az új XF mindkét változata, a sedan (Saloon) és a kombi (Sportbrake) kivitel is egyaránt figyelemreméltó változtatásokkal várja vásárlóit. A modern brit formatervezésnek és mérnöki fejlesztéseknek köszönhetően új a külső megjelenés: az átrajzolt első és hátsó lökhárító, az új hűtőmaszk és a teljesen LED-es fényszórók a Double J' Daytime Running Light (DRL) opcióval még határozottabb kiállást adnak a "nagymacskának", az XF az elődjénél szélesebbnek hat. Az alumínium vázszerkezet jelentős részben újrahasznosított alumínium felhasználásával készül.

New Jaguar XF | Design Evolution
Teljesen újratervezték az XF belső terét, a vadonatúj utastérben gondosan válogatott, kiváló minőségű anyagok és kivételes kidolgozású részletek teremtenek modern, pihentető környezetet.

Újdonság a mild hybrid hajtással is rendelhető dízelmotor, a 204 lóerős 2.0 literes, soros négyhengeres Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) 24 lóerővel erősebb, mint elődje, kedvezőbb a CO2-kibocsátása (akár 130 g/km) és az üzemanyag-fogyasztása (4,9 l/100 km, az XF Saloon-nál mérve) is. Ez a hajtás 7,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/óra sebességre a hátsókerék-hajtású (RWD) XF Saloon modellt. Az XF Sportbrake AWD kivitel 8,0 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, CO2-kibocsátása akár 137 g/km, üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100km.

New Jaguar XF | Introducing the New Saloon and Sportbrake
Az új modellekben nagyobb hangsúlyt kapott a "Mindig kapcsolatban" szlogen: a legújabb generációs Jaguar "Pivi Pro" dupla SIM-kártyás szórakoztató rendszere vadonatúj, 11,4 colos, ívelt üvegpanellel fedett HD felbontású érintőképernyőről kezelhető.

2021 Jaguar XF Saloon, XF Sportbrake
A fedélzeti informatikai rendszer "Mindig naprakész", a vezeték nélküli szoftver-frissítésnek köszönhetően a jármű- és szórakoztató rendszerek legújabb verziói mindig zökkenőmentesen, az új generációs elektronikus jármű architektúra (Electronic Vehicle Architecture, EVA 2.0) vezeték nélküli kapcsolatán keresztül frissíthetők.

Az utaskomfort magasabb szintjét innovatív aktív útzaj-csillapítási technológia és utastéri levegő ionizálás (Cabin Air Ionisation) jelenti, a levegőben szálló finomport és az allergén anyagokat PM2.5 szűrő fogja fel.

Az új XF minden változata rendelhető nyolcfokozatú automata sebességváltóval, hátsó- vagy összkerékhajtással is. A már említett dízel-erőforrás mellett két benzinmotort is kínál a gyár, egy 250 lóerős 2.0 literes, soros négyhengeres benzinmotort, nyolcfokozatú automata sebességváltóval, hátsó (RWD)- vagy összkerékhajtással (AWD) és egy 300 lóerős 2.0 literes, soros négyhengeres benzinmotort, nyolcfokozatú automata váltóval, összkerékhajtással.

A mild hybrid rendszerhez tartozó, a motortérben elhelyezett szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (Belt integrated Starter Generator, BiSG) képes visszanyerni a lassításkor, illetve fékezéskor rendszerint elvesző energiát, amit aztán a csomagtartó padlója alá beépített, 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárol. Az így eltárolt energiát felhasználva a rendszer gyorsításkor besegít a belső égésű motornak, illetve finomabban, gyorsabban működő start/stop rendszert biztosít.

Jag XE 2021 MY
A szintén megújult "kistestvér", a Jag XE legfontosabb újdonsága az XF-nél már bemutatott új, a 204 lóerős 2.0 literes, soros négyhengeres MHEV (mild hybrid) Ingenium dízelmotor, ami 24 lóerővel erősebb, mint az elődje, kedvezőbb CO2-kibocsátás (akár 127 g/km a WLTP norma szerint) és üzemanyag-fogyasztás (akár 4,8 l/100km) mellett. Az új motorral szerelt XE 7,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

New Jaguar XE | Features and Benefits
A benzinmotorokat kedvelő vásárlók 250 vagy 300 lóerős kivitelben választhatják a 2.0 literes négyhengeres Ingenium benzinmotort is, 365, illetve 400 Nm maximális forgatónyomatékkal. Mindkét verzió a legmodernebb motortechnológiákat alkalmazza, beleértve a dupla turbófeltöltőt, valamint a változó szelepemelési rendszert (Continuous Variable Valve Lift, CVVL), amelyek együtt kifinomult teljesítményt és takarékos üzemet eredményeznek.

Minden XE modell a Jaguar nyolcfokozatú automata váltójával rendelhető, a motorválaszték hasonló az XF-éhez, a dízel 204 lóerős MHEV 2.0 literes négyhengeres turbo, hátsókerék hajtással (RWD), a négyhengeres turbo benzinmotorok 250 és 300 lóerősek, ez utóbbi AWD hajtással.

Jag XE 2021 MY
Az XE-nél szintén szerephez jut a "Mindig kapcsolatban" szlogen, a technológiák között említést érdemel a Jaguar legújabb generációs Pivi Pro dupla SIM-kártyával ellátott szórakoztató rendszere, valamint a második generációs Activity Key.

Az XE is "Mindig naprakész", a vezeték nélküli szoftver-frissítésnek köszönhetően a jármű- és szórakoztató rendszerek legújabb verziói mindig zökkenőmentesen, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül telepíthetők.

A legújabb generációs Pivi Pro szórakoztató rendszer 10 colos központi érintőképernyőről vezérelhető. Az utastéri levegő ionizálása során az alkalmazott Nanoe technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. A rendszer újdonsága a 2.5 PM szűrő, amely felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) porszemeket is.

Jag XE 2021 MY
Forrás: Saliga Réka
PR manager
Mediator Group, Press WAE




- A csendőr Angliában - Peugeot-val felügyeli a rendet a brit hatóság
- Toyota Hilux - Legyőzhetetlen változatban is megérkezett a pickup-kedvenc legújabb generációja
- Ford Ranger - már felépítményezhető fülkés alváz (Chassis Cab) kivitelben is rendelhető Európában!
- 2021 Nissan Micra - N-dizájn felszereltségi szinttel frissült az ikonikus modell
- Ford Kuga FHEV - hibrid 4x4-es szabadidőautóval bővül a Ford SUV választéka
- TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team - ütőképesebbek és strapabíróbbak a vadonatúj Hilux-ok
- A Ford technikai újdonsága megakadályozza az ütközést a holttérben haladó más járművekkel
- 2021 Ford EcoSport Active - még tartalmasabbak lehetnek a szabadtéri programok!
- A Hyundai Motor bemutatta a nagyteljesítményű Hyundai i20 N-t
- Land Rover Bowler Defender - a CSP 575 projektben reinkarnálódott a jó öreg Defi...