A Hyundai Motor bemutatta a nagyteljesítményű Hyundai i20 N-t

A Hyundai legújabb sportmodellje, a vadonatúj i20 N az i20 WRC rally-versenyautó 204 lóerős "civil" változata.

Hyundai i20 N Highlights
Az i30 N és i30 Fastback N után most újabb N taggal bővül a Hyundai sportmodelljeinek európai választéka. A Hyundai 2019-ben a gyártók mezőnyében négy győzelemmel megnyerte a rally világbajnokságot és ebben a szép sikerben természetesen főszerepet játszott a közúti Hyundai i20 modell alapjaira épülő, rendkívüli mértékben átalakított i20 Coupe WRC rally versenyautó.

Hyundai i20 WRC
- Az i30 N 2017-es bevezetése óta N sportmárkánk kiemelkedő sikereket könyvelhetett el. Ezúttal egy olyan modellt fejlesztettünk ki, amelyet a márkánk 2019-ben a rally világbajnokságon (World Rally Championship) győztes i20 Coupe WRC-je ihletett. Az N sportmárka a motorsport élményével gazdagítja a mindennapi közlekedést – mondta az i20 N bemutatóján Thomas Schemera, a Hyundai Motor termékrészlegért felelős alelnök-igazgatója (Executive Vice President and Head of Product Division at Hyundai Motor Company). Ez utóbbi állításal minden bizonnyal igaza lehet, az i20 N új generációs, 1.6 literes GDi turbómotorja 204 LE maximális csúcsteljesítményt és 275 Nm csúcsnyomatékot produkál, hatfokozatú, manuális (6MT) sebességváltóval. A végsebessége 230 km/óra, álló helyzetből 6,7 mp alatt képes 100 km/óra sebességre gyorsulni. A maximális forgatónyomaték az 1750-4500/perc fordulatszám-tartományban végig rendelkezésre áll, a csúcsteljesítményt 5500-6000/perc között küldi a kerekekre.

Hyundai i20 N
Ami a motorsport-élményt illeti, az i20 N külső dizájnja a Hyundai rally-örökségéből merített formai elemeket, ezeket vegyíti a márka aktuális "érzéki sportosság" (Sensuous Sportiness) dizájn-filozófiájával. Az i20 alapmodell eleve sportos, dinamikus karakterét olyan funkcionális, aerodinamikai előnyök is gazdagítják, mint például a 10 mm-rel csökkentett szabad hasmagasság.

A vadonatúj i20 N opciósan felszerelhető az N Corner Carving differenciálművel, ez a részlegesen önzáró differenciálmű (mechanical Limited Slip Differential, mLSD)) mechanikus Torsion rendszer segítségével szabályozza az első kerekekre juttatott hajtóerő elosztását. Az N Grin Control System testreszabható, ötféle, markánsan eltérő vezetési üzemmód választható, úgymint Normal, Eco, Sport, N és N Custom (egyedi).

Hyundai i20 N
Az orr meghatározó stíluseleme a lökhárító, a turbómotornak friss levegőt szállító, megnövelt légbeömlővel, valamint a hűtőrács alatt kialakított, Tomato Red betéttel hangsúlyosabbá tett "kötény", amely szintén a versenyautós dizájnt erősíti. A jellegzetes, WRC ihletésű hátsó tetőspoiler fokozott leszorító erőt termel, ennek köszönhetően az autó még nagy sebességnél sem veszít stabilitásából.

Az i20 N hatféle karosszériaszínben rendelhető, köztük az alapból a Hyundai N modellekhez kínált Performance Blue árnyalatban. A Hyundai motorsport-génjeit további Tomato Red dekorbetétek emelik ki. A kéttónusú stílus kedvelői opcióként Phantom Black tetőlemezt rendelhetnek.

A vadonatúj i20 N utasterében szintén motorsport hangulatú a vezetői környezet. Kizárólag a vadonatúj i20 N modellhez rendelhetők az integrált fejtámlájú, egyedi sportülések, az N kormánykerék, az N sebességváltó gomb, valamint a sportos N fémpedálok. A fekete beltér számos részletét Performance Blue betétek díszítik; a tetőkárpit szintén fekete.

Hyundai i20 N
A Hyundai mérnökei az i20 alapkivitelű futóművét, fékrendszerét és kormányművét még dinamikusabb rugózásra és vezethetőségre hangolták. A futóművet nem kevesebb mint 12 ponton erősítették meg, átdolgozták a fenéklemez burkolatát és kiegészítő merevítést építettek be. Az i20 N is megkapta a Hyundai SmartSense Advanced Drivers Assistance System biztonsági szolgáltatásait és vezetőtámogató funkcióit. Ezek:
Elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (Forward Collision Warning, FCW)
Városi és országúti elülső ütközés-elkerülő támogatás gyalogosfelismeréssel (Forward Collision Avoidance Assist-City / Interurban / Pedestrian / Cyclist, FCA)
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning, LDW)
Sávelhagyást gátló rendszer (Lane Keeping Assist, LKA)
Holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer (Blind-Spot Collision Warning, BCW)
Intelligens sebességkorlátozás (Intelligent Speed Limit Assist, ISLA)
Vezető éberség-felügyeleti riasztás, beleértve az elöl haladó jármű elindulására figyelmeztető jelzést (Driver Attention Warning System incl. Leading Vehicle Departure Alert, LVDA) (DAW+)
Automatikus távolságifény-vezérlés (High Beam Assist, HBA)
Sávkövető segédlet (Lane Following Assist, LFA)
Hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Rear Cross-Traffic Collision Warning, RCCW)
Tolatókamera parkolási segédlettel (Rear View Monitor with Parking Guidance, RVM)

A vadonatúj i20 N 2021 tavaszától lesz megvásárolható Európában.

Hyundai i20 N Footage
Az i20 N bejelentéséhez kapcsolódó hír az is, hogy az új Hyundai i20-ast választották a legkiválóbb autónak a német Bild am Sonntag hírlap és az Auto Bild magazin által közösen szervezett Arany Kormánykerék (Das Goldene Lenkrad, The Golden Steering Wheel) díj szerkesztői a 25 ezer eurónál nem drágább járművek kategóriájában. Az előző generációs i20 2015-ben nyerte el az Arany Kormánykerék díjat a B-szegmensben. Akkor Európa 20 országából 400 ezer Bild am Sonntag és Auto Bild olvasó szavazott a Hyundai i20-ra.

Hyundai i20
A legújabb i20 olyan fejlett biztonsági és kapcsolódási megoldásokat alkalmaz, amelyekkel jellemzően nem találkozhatunk ebben a méretosztályban. Ezek között számos előremutató Hyundai SmartSense biztonsági funkció is szerepel, így többek között a sávkövető támogatás (Lane Following Assist, LFA), a gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel kiegészített elülső ütközés-elkerülő támogatás (Forward Collision Avoidance Assist-City / Interurban / Pedestrian / Cyclist, FCA), az automatikus távolságifény-vezérlés (High Beam Assist, HBA) vagy az intelligens sebességkorlátozás-támogatás (Intelligent Speed Limit Assist, ISLA).

Forrás: Ördög Ibolya
Marketing és Kommunikációs vezető
Hyundai Holding Hungary Kft.