Ford Kuga FHEV - hibrid 4x4-es szabadidőautóval bővül a Ford SUV választéka

Az új Ford Kuga Hybrid akár 1000 kilométert is képes megtenni két tankolás között, miközben az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról feltölteni.

2020 Kuga Hybrid SUV
Az öntöltő Kuga Hybrid 1,1 kWh teljesítményű akkumulátorát menet közben egyaránt tölti a 2.5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, valamint lassítás és fékezés közben a regeneratív töltési rendszer. Az akkuban tárolt áram egy villanymotort hajt, ami vagy növeli az autó teljesítményét és csökkenti a benzinmotor üzemanyag-fogyasztását, vagy tisztán elektromos hajtással mozgatja az autót. A Kuga Hybrid a pillanatnyi vezetési helyzet alapján észrevétlenül, automatikusan vált a hajtási módok között. 60 cellás, 1,1 kWh teljesítményű akkumulátorcsomagja folyadékhűtésű, így nincs szükség külön ventilátorra, ezért alacsonyabb az utastér zajszintje. Az optimális hűtésnek köszönhetően az akkumulátor-cellák közelebb kerülhettek egymáshoz, ezért kevesebb helyet foglalnak el; ennek is köszönhető az első üléssor több mint 1 méteres fejtere és az első ülések mögött kialakítható, akár 1481 literes csomagtér is.

Everything You Need To Know About the New Ford Kuga Hybrid (FHEV)
A Kuga Hybrid-et álló helyzetből először a villanymotor kezdi gyorsítani, ezért teljes csendben indul el. Ez nyugtatólag hat a vezetőre, különösen a városi közlekedésben és az araszoló forgalomban. A full hybrid hajtás ugyanakkor normál helyzetekben is átkapcsol időnként a tisztán elektromos hajtásra, ezzel is megnövelve a hatótávolságot.

Az "egy tankolással 1000 kilométer" a dízelmotoros hajtás versenyképes alternatívája. A WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) mérési metódus szerint az FHEV legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 125 g/km , vagyis az 54 literes üzemanyagtartállyal a Kuga Hybrid 30 százalékkal messzebbre jut, mint a Kuga Plug-In Hybrid, ami viszont nagyobb, 56 kilométeres elektromos hatótávolságot kínál a WLTP szerint.

A Kuga Hybrid az első olyan Kuga-változat, amelyhez az elektromos hajtás mellett opcióként a Ford intelligens összkerékhajtása (Intelligent All-Wheel Drive) is megrendelhető. Ez a rendszer folyamatosan figyeli a kerekek tapadását és szabályozza az első és hátsó tengelyekre jutó vonóerőt, hogy javítsa az autó útfogását. Az iAWD alig befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást és ha az időjárási- és útviszonyok megfelelőek, az összkerékhajtás-szétkapcsoló funkció (All-Wheel Drive Disconnect Feature) automatikusan elsőkerékhajtásra vált, ezzel tovább csökkentve a fogyasztást.

Mind az elsőkerékhajtású, mind az intelligens összkerékhajtású kivitelek 190 lóerősek. Teljesítménymegosztó váltóművük (Automatic Power-Split Transmission) képes a hagyományos automata sebességváltókból ismerős fokozatváltásokat szimulálni. A Normal és Sport üzemmódokban aktiválódó szimulált fokozatváltás funkció (Simulated Gear-shift Function) automatikusan szabályozza a benzinmotor fordulatszámát, amikor a jármű sebessége változik, ezzel is mérsékelve a "gumiszalag-hatást" (rubber band effect), ami gyakran tapasztalható a fokozatmentes sebességváltóknál.

Az elsőkerékhajtású változat 9,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára és akár 1600 kg összsúlyú utánfutó is vontatható vele.

2020 Kuga Hybrid SUV
- Valamennyi elektromos hajtású Kuga modellnek megvan a maga erőssége. Az új Kuga Hybrid esetében ez azt jelenti, hogy az autó üzemanyag-fogyasztása és hatótávolsága a dízelmotoros járművekkel vetekszik, illetve hogy az intelligens összkerékhajtás magabiztosabbá teszi a vezetőt, akinek az akkumulátor töltésével sem kell vesződnie, mégis élvezheti a tisztán elektromos hajtás előnyeit - nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke (Vice President, Marketing, Sales and Service, Ford of Europe).

A Kuga Hybrid gyártása már elkezdődött Valencia-ban, a vállalat spanyolországi üzemében. Az autó lithium-ion akkumulátora szintén a 24 millió eurós beruházással épült modern akkumulátor-összeszerelő üzemegységben készül.

Mivel az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról feltölteni, a Kuga Hybrid vonzó lehetőséget jelenthet azoknak a vásárlóknak, akik szeretnének elektromos hajtással autózni, de nehezen tudnák megoldani a kábeles töltést otthon vagy a munkahelyükön. Ugyanakkor az autó azok számára is izgalmas, akik ugyanúgy vágynak az elektromobilitás előnyeire, mint az intelligens összkerékhajtás biztonságára. A Kuga Hybrid mellett a modell megvásárolható Plug-In Hybrid, EcoBlue Hybrid 48 V-os mild hibrid változatban, illetve a hagyományos benzin- és dízelmotorokkal is.

2020 Kuga Hybrid SUV
A Kuga Hybrid különféle modellváltozatai, a Trend, a Titanium, a Titanium X, az ST Line, az ST Line X és a Vignale bőséges vezetéstámogató és kényelmi szolgáltatásokkal kényeztetik a vezetőt és az utasokat. A Stop and Go funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika (Adaptive Cruise Control with Stop and Go), a közlekedési tábla felismerés és a sávközép funkció (Speed Sign Recognition and Lane Centring), egyaránt hasznosak az országúton és az araszoló városi forgalomban. Az aktív parkolóasszisztens2 (Active Park Assist 2) segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd egyetlen gombnyomásra automatikusan elvégzi a parkolást.

A Kuga FHEV-ben mutatkozik be az új holttér asszisztenssel kiegészített sávtartó rendszer (Lane-Keeping System with Blind Spot Assist). Az opcióként megrendelhető rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet egy, a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt a sávváltási manőver veszélyére.

Ugyancsak az új Ford Kugában jelenik meg először a kereszteződés asszisztens (Intersection Assist) is, ami figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket és automatikusan fékez az olyan helyzetekben, amikor a kanyarodó Ford FHEV keresztezni készül egy szembejövő jármű nyomvonalát.

A vezeték nélküli telefontöltő alapáras, csakúgy, mint a FordPass Connect modem a Live Traffic frissítésekkel, ezzel aktíválható a járműkereső (Vehicle Locator), a távnyitás/zárás (Door Lock/Unlock, illetve a távindítás (Remote Start) funkció.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő