Jaguar F-PACE SVR - egy igazi nagymacska, intelligens összkerékhajtással

Az új F-PACE SVR "szive" a Jaguar 550 lóerős, 5.0 literes, kompresszoros, V8-as benzinmotorja. A motor 700 Nm-es maximális nyomatéka 4,3 másodperc alatt repíti az autót 0-ról 100 km/h-s sebességre. A végsebessége 286 km/óra.

Az SVR típusjelzés új az F-PACE modellnél, a Special Vehicle Racing logo először a 2017-es Jaguar F-Type SVR-n jelent meg. A Jaguar SV aktuális kínálata immáron az F-PACE SVR és XE SV Project 8 típusokból áll.

Jaguar F-PACE SVR | The Pinnacle of F-PACE Performance
A Jaguar F-PACE SVR a versenyautó-hangulatú külső stílusjegyeket és a terepjáró praktikumát ötvözve a leggyorsabb és legerősebb F-PACE, amely 0–100 km/h sprintet mindössze 4,3 másodperc alatt képes teljesíteni. A Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO), a Jaguar különlegesen felkészült formatervezőit, mérnökeit és szerelőit tömörítő csapata által kifejlesztett és megtervezett F-PACE SVR egy univerzális, minden útburkolaton használható, minden időjárásnak megfelelő SUV-ként kerül piacra. Mindez részben az új alkatrészeknek, részben a Jaguar elektronikus jármű architektúrájára (Electronic Vehicle Architecture, EVA 2.0) történt áttérésnek köszönhető és a motorsport ihletésű formai részletektől kezdve a prémium, versenyautó-hangulatú belső téren át a legmodernebb online kényelmi funkciókig terjednek. A versenyautó-feelingre emlékeztet, hogy az autót British Racing Green színben is meg lehet rendelni.

Jaguar F-PACE SVR Exterior
A hajtáslánc megkapta a Jaguar XE SV Project 8 megnövelt terhelésre tervezett nyomatékváltóját, amellyel a sportsedan 322 km/h-val száguldott a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypályán. A nagyobb forgatónyomaték és a jobb gyorsulás mellett 281 g/km-ről 275 g/km-re javult az F-PACE SVR CO2-kibocsátása, az üzemanyag-fogyasztása 12,2 l/100km.

Jaguar F PACE SVR Performance
Az új, Dynamic Launch funkció a hajtáslánc tehetetlenségét felhasználva sebességváltás közben is nyomatékot juttat a kerekekre, így az SVR határozottabban gyorsíthat álló helyzetből. Részterhelésen is komfortosabban és élvezetesebben vezethető, anélkül, hogy ez a nagysebességű menetdinamika rovására menne. Ez a tulajdonság még inkább kihangsúlyozza a megújult modell kettős karakterét.

Az új F-PACE SVR kialakítását az SV motorsport-tapasztalatai ihlették. A hajtáslánc és a fékek hűtésére szolgáló új nyílások és beömlők kedvezőbb légáramlással elvezetik a hőt a melegedő fékekről és további aerodinamikai előnyökkel párosulnak. A módosítások eredményeként 35 százalékkal csökkent a modellen a felhajtóerő. A kormánymű új, elektronikus rásegítést kapott, az adaptív lengéscsillapítókat is áthangolták, így alacsonyabb sebességnél finomabb a rugózás. A nagyobb sebesség miatt az elöl 395 mm-es, hátul 396 mm-es átmérőjű, kétrészes féktárcsákra alapozott fékrendszer új, integrált fékrásegítőt kapott. Ettől javult, a rövidebb pedálúttal sportosabb lett az F-PACE SVR fékérzete is. A hatékonyabb hűtés és a jármű jobb aerodinamikai jellemzői szintén hozzájárultak a fékteljesítmény javításához, a magabiztosabb vezethetőséghez.

Az 5.0 literes, kompresszoros V8-as benzinmotorhoz nyolcfokozatú ZF (8HP70) automata sebességváltó csatlakozik. Az intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszerrel kiegészített összkerékhajtás (Jaguar’s All-Wheel Drive with Intelligent Driveline Dynamics) alapfelszereltség.

Jaguar F-PACE SVR Interior
A kabinban az üléseket és az ajtóbetéteket Alcantara borítja, míg több, gyakran érintett felületet fényűző Windsor bőrbe burkoltak. A 12,3 colos, nagyfelbontású interaktív digitális műszerfal árnyékolóját Ebony öltésekkel varrott Alcantarába öltöztették, a vezetői környezetet alapkivitelben alumínium mintázatú, opcióként festetlen karbonszálas díszítőelemek gazdagítják. A képet a fejtámlákon elhelyezett, dombornyomott SVR logó teszi teljessé.

A Jaguar új sebességválasztó karja az F-PACE SVR esetében még sportosabb kialakítást kapott: a texturált bőrbe burkolt kart a Jaguar tradicionális logóját idéző díszítés és az anyagba nyomott SVR logó díszíti. Az új SVR osztott karimájú kormánykerekére szerelt, cink ötvözetből készült, kellemes tapintású váltófülek manuális sebességváltás esetén még közvetlenebb vezetési élményt kínálnak.

Jaguar F-PACE SVR
Az új F-PACE SVR a legújabb generációs F-PACE összes fejlett technológiáját alkalmazza. Ösztönösen kezelhető a Pivi Pro szórakoztató rendszer, adott a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége, a legújabb generációs fejlett vezetőtámogató rendszerek és az opciós vezeték nélküli okostelefon-töltő rendszer.

Forrás: Saliga Réka
PR manager
Mediator Group, Press WAE




- Mazda 1920-2020 - igazi sikertörténet a vásárlók folyamatosan növekvő igénye a Mazda SUV-ok iránt
- Ford Local Hazard Information - megállapodás a BMW-vel, a Mercedes-Benz-zel és a Volvo-val
- 2021 Ford Ranger MS-RT - jön a Ranger Wildtrak nagy teljesítményű utcai változata
- Dakar 2021 - az új Land Rover Defender kulcsszerepet kapott a világ legextrémebb terepversenyén
- Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - új zászlóshajó a hibrid flotta élén
- 2020 Toyota Hilux - még erősebb lett a japán pickup-legenda legújabb generációja!
- A csendőr Angliában - Peugeot-val felügyeli a rendet a brit hatóság
- Toyota Hilux - Legyőzhetetlen változatban is megérkezett a pickup-kedvenc legújabb generációja
- Ford Ranger - már felépítményezhető fülkés alváz (Chassis Cab) kivitelben is rendelhető Európában!
- 2021 Nissan Micra - N-dizájn felszereltségi szinttel frissült az ikonikus modell