330 km/óra feletti sebességet ért el egy üzemanyagcellás Ford Bonneville-ben
A Ford Fusion Hydrogen 999 új rekordot állított fel kategóriájában. Az idén augusztus 11. és 17. között tartották a Sebesség Hetét Utah államban.
5000 négyzetmérföld só - ez Bonneville, Utah államban. A Nagy Sóstó kiszáradt medre a a világ legnagyobb és legsimább természetes versenypályája. Évről-évre itt találkoznak a sebesség amerikai megszállottai egyedi építésű, hol gázturbinás, hol rakétahajtóművel szerelt versenyautóikkal, hogy egymás sebességrekordjait megdöntsék.
Az idei Bonneville Speed Week sztárja a hidrogénhajtású Ford Fusion Hydrogen 999. A 400 kW-os (545 lóerős) "vízierőművel" azaz üzemanyagcellával hajtott autó új rekordot állított fel kategóriájában, 333,6 km/h (207. 279 mph) sebességet még soha nem értek el hidrogénhajtással. Ford Fusion Hydrogen 999 az első sorozatgyártású autóból épített üzemanyagcellás versenyautó a világon. Pilótája, a "kétszázasok klubjának" új tagja Rick Byrnes, a Ford korábbi alkalmazottja.
Az autót a Ford mérnökei az Ohio State University Center for Automotive Research, a Ballard Power Systems és a Roush Racing fejlesztőivel együttműködve építették.
E-mail címünk beillesztése különféle címjegyzékekbe, valamint az azokra történő spamküldés a 2001. évi CVIII. törvénybe ütközik. Kérünk
mindenkit, tartózkodjon a törvénysértéstől!