Embargó után, premier előtt az új Audi A4

1 beszólás

Bár a hivatalos bemutatója ennek az autónak is a frankfurti Szalonon lesz, máris "kiszivárogtak" a hivatalos fotók, sőt egy video is.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Ami a külsejét illeti, látszik, hogy az új A4-es Limousine lényegében egy A5-ös Coupe, plusz két ajtóval és magasabb tetővonallal. A legfeltűnőbbek rajta éppen ezért az A5-ösnél már bevezetett LED-es fényszórók és a széles motorháztető elöl, a szépívű lámpák és a szintén az A5-ösére emlékeztető csomagtartó hátul. Egy 170 és egy 262 lóerős benzines valamint három dízelmotoros (2.0 TDI 140 LE, 2.7 TDI 188 LE és 3.0 TDI 236 LE) változatban készül. Hatsebességes manuális-, Tiptronic vagy fokozatmentes Multitronic automata váltó, elsőkerék vagy állandó quattro hajtás színesíti a modellválasztékot.

Az utasfülke kialakítása a korábbi családias modellhez képest sportosabb lett, ezt erősíti, hogy a műszerfala is az A5-ösére emlékeztet. A hátsó lábtér ugyanakkor jelentősen nőtt, köszönhetően annak, hogy az autó teljes hosszát több, mint 10 centiméterrel, 4,7 méterre növelték. Ami a biztonsági fejlesztéseket illeti, az első biztosági övek feszítőerejét aktívan szabályozza a légzsákok működése.

Az A4-es dinamikus kerékfelfüggesztése teljesen új konstrukció, a többségében alumínium alkatrészek miatt a futóműve jelentősen könnyebb lett. A hajtásláncban helyet cserélt a kuplung (illetve a nyomatékváltó) és a differenciálmű, ettől az első tengely 154 mm-el előrébb került, így nőtt a tengelytávja, arányosabb lett a súlyelosztása az első és a hátsó tengely között.

Az előértékesítés már ősszel megkezdődik, az első modellek várhatóan novemberben, decemberben érkeznek Magyarországra.