Ingyenautó reklámért - amerikai módra

2 beszólás

A FreeCar Media egy igazán amerikai, Nemhagyományos Marketing Company. Csak 2006-ban hat különböző ötletdíjat nyertek el, egyik erősségük a meghökkentő járműreklám.

FreeCarMedia

We Fix Ugly Pools. Brian Morris a saját autóin hirdet

A betonmixert dobozos itallá alakították, hirdettek biztonsági szoftvert páncélautón, de alkalmazzák a nálunk botrányba fulladt matricás módszert is. A működő modell receptje náluk igen egyszerű.

Amerikában vannak cégek, akik milliókat fizetnek azért, hogy a logojuk felkerüljön egy híres NASCAR versenyautóra, de van olyan cég is, amelyiknek elég a hirdetéshez Brian Katz 10 Ford pickupja, egyenként havi 500-800 dollárért. Brian Katz egy tipikus partner, egy a milliónyi autótulajdonos közül, akik hajlandók hirdetést elhelyezni autójukon. Neve szerepel a FreeCar Media 7 000-es adatbázisában, egyik autója sem öregebb öt évesnél és jó nagy hirdetés fér el rajtuk. A statisztika szerint egy felmatricázott autót 70 000 ember lát havonta.

Eddig nincs a dologban semmi különös, innen kezdve lesz tipikusan amerikai az üzlet. A deal ugyanis csak akkor indul - és ez az első lényeges különbség a magyar modellhez képest - ha megjön a megrendelő. Az adatbázisból kiválogatják az alkalmas tulajdonosokat, akik ekkor dönthetnek: vagy kapnak ingyen egy matricás autót, vagy engedik, hogy a sajátjukat borítsák be hirdetésekkel, ezért minimum 500 dollárt fizetnek nekik havonta. Tehát ők nem fizetnek egy vasat sem, így kár sem érheti őket! És ez a második lényeges különbség. Nem mellékesen azt is eldönthetik, hogy az adott cég hirdetését akarják-e az autójukon látni!

Egy példa szerint a megrendelő, mondjuk a Procter & Gamble azt mondja, hogy "van egy új mosóporunk, a vásárlói célcsoportunk pedig a kettő vagy több gyermekkel otthon lévő anyukák". A FreeCar Media ekkor az adatbázisából kiválasztja azokat a potenciális autókat és sofőrjeiket, akik megfelelnek ennek az elvárásnaknak, vagyis anyukákat, akik kettő, vagy több gyermekkel vannak otthon. Nem a nyugdíjas buszsofőröket, nem a papa autójával villogó, de csóró suhancokat, hanem a hiteles reklámhordozókat. Talán ez a harmadik lényeges különbség.

Van még egy, ez sem teljesen lényegtelen: a sofőröktől elvárják, hogy a márkához hű magatartást tanúsítsanak a mindennapokban, tehát ne igyanak Coca-Colát az autóban, ha Pepsi reklámmal vannak borítva.

Valami Amerika.