A Trabi visszatér - BMW bőrbe bújik a papírjaguár?

10 beszólás

Akinek a halálhírét keltik, sokáig él.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

1957 és 1991 között így gyártották

A Trabant gyártását 1991-ben befejezték, akkor úgy tűnt a papirjaguár végleg kimúlt. Pedig, akinek a halálhírét keltik, sokáig él.

Az idei frankfurti Autókiállítás látogatóit igazi meglepetés fogadja majd a Herpa modellcég standján: egy álomautó az NDK-s évekből: vadonatúj, égszínkék Trabi, fehér tetővel. Csak a felejthetetlen DDR matrica hiányzik a csomagtartójáról.

Klaus Schindler, a Herpa marketingfőnöke a VW-Bogárhoz hasonlítja a Trabit. "A Bogárból 20 millió készült, a Trabiból több, mint hárommillió, mégis nagyjából ugyanannyi fut belőlük az utakon ma is. Ha nosztalgiából megszületett a VW Új Bogár és az új MINI, akkor "osztalgiából" újjászülethet a Trabant is." - állítja a modellpiacon verhetetlen cég szakértője. "Az Új Trabi négyajtós lesz, négyhengeres motorja tiszta és négyütemű, lemezkarosszériája biztonságos és modernvonalú."

Ahogy egy modellcéghez illik, a jövő hírnökét is először 1:10 arányban modellezték. Első ránézésre mintha egy C 300 Touring lenne. Mintha. A gyártást az 1-es BMW bázisára építve egy drezdai céggel közösen tervezik. Az ára a tervek szerint 50 000 euroról indul, de évente csak 5 000 darabot készítenének belőle. Leghamarabb jó öt év múlva indulhat a sorozatgyártás, tehát akárcsak régen, most is várhatunk rá évekig...

Idén novemberben lesz 50 éves a Trabant. Ha az évfordulóra eldől, hogy újraindul a gyártás, keletnémet szem nem marad szárazon. Ha nem, nosztalgiázhatnak tovább a négyeurós Trabi-modellel.