Cayenne GTS - új Porsche aszfaltjáró

Leszámítva a transszibériai kalandot, a Porsche Cayenne-nel nemigen járnak csapatni. Erre most rájöttek a Porschénál is.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Az összkerékhajtású sportkocsit azoknak szánják, akiknek drága a Cayenne Turbo

A Cayenne GTS-t a Cayenne S bázisára építve fejlesztették tovább. A leglátványosabb különbség az, hogy a GTS hasmagasságát 24 milliméterrel csökkentették, így közúton sokkal stabilabban, sportosabban viselkedik. Ezenkívül izmosabb motor, PASM kerékfelfüggesztés teszi igazi aszfaltjáróvá. Rendelhető Tiptronic szekvenciális vagy rövidebb áttételezésű hatsebességes manuális váltóval, ezzel 6,1 másodperc alatt van 100-on.

A Turboéhoz hasonlóan sportos karakterű, de lényegesen takarékosabb (13.9 liter/100 km) a GTS 4.8 literes direktbefecskendezéses (DFI) V8-as benzinmotorja. 405 lóerős, 20 lóerővel erősebb, mint az S-é, a nyomatéka 3500-as fordulaton 500Nm.

Ami a külsejét illeti, elölről és hátulról olyan, mint a 2008-as Cayenne Turbo, egyéni arcát a 21"-os könnyűfém kerekei, a hátsó légterelő és a szolíd, 14 mm-es sárvédőszélesítés adja.

Ez az első SUV kategóriájú Porsche, amelyben a Porsche Active Suspension Management (PASM) aktív kerékfelfüggesztés gondoskodik a menetstabilitásról, korábban ezt csak a sportmodelleknél alkalmazták. Az állandó négykerékhajtást a szériafelszereltség részeként a Porsche Traction Management (PTM) egészíti ki, opcionálisan légrugózással a Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) is rendelhető hozzá.

Az ára 65 000 euroról indul.