Új generációs X-TRAIL - kis lépés a Nissannak...

2 beszólás

Az új generációs X-TRAIL fejlesztése előtt megkérdezték a vásárlókat, mit tartanak jónak a régin és mi az, amin örömmel változtatnának? Kiderült, úgy jó, ahogy van. Erre szinte az egészet áttervezték.

Nissan X-TRAIL

A 2007-es X-TRAIL hosszabb lett, új a futóműve, a karosszériája, bővült a motorválaszték, nagyobb lett a belső tere, jelentősen kényelmesebb, sokkal nagyobb csomagtartója.

Ami a belső kialakítását illeti, nagy eredmény, hogy a tervezőknek sikerült elfelejteni a kopogós műanyagkárpitot. A műszereket visszatették a vezető elé, így a navigációs rendszer és a tolatókamera képernyője is feljebb került. Van benne italhűtő, leleményes hűthető-fűthető pohártartó az egész családnak. Ami a kutyának kényelmetlen - a műanyagburkolatú padló - a gazdinak öröm: könnyebb tisztán tartani az emeletes csomagtartót.

A 4x4-hajtás "intelligens" lett, erre utal a hivatalos neve: ALL MODE 4x4i. Ezt már a Pathfindernél is alkalmazták, a rendszer lényege az, hogy szélsőséges helyzetekben a vonóerőt arra a kerékre tereli, amelyik a legjobban tapad. Állítólag a jövőbe is lát, képes előre megjósolni a kerekek várható megcsúszását. "Hárombetűs" elektronikát is beépítettek hozzá néhányat, van benne ESP, TCS, ABS és EBD. Két rendszer a terepen valóban áldás: a DDS a lejtőn, az USS hegymenetben segít a síksághoz szokott vezetőnek. Ha mégse, a kerekek mechanikusan is összezárhatók a LOCK reteszelt, állandó összkerékhajtással. Az X-TRAIL alapból elsőkerék-hajtású.

A motorválaszték két benzines és két részecskeszűrős dízelmotorból áll, ebből három új, egyet pedig jelentősen átdolgoztak.

Nehéz dolog lehet úgy újítani, hogy a vásárlók szerint egy autó úgy jó, ahogy van...