FCEV CUV, vagy mi a fene?
A tanulmányautók között időnként a vak tyúk is megtalálja a (gyöngy)szemet.
A video lejátszásához Flash Player szükséges!
A 62. frankfurti Szalon kiállítói saját fenntartható fejlődésük mellett főként a károsanyag-kibocsátás csökkentésére koncentráltak. See What's Driving the Future! - (Nézzük, mi mozgatja a jövőt!) - ez volt az idei szlogen. A választ sok gyártó keresi, a nagy igéretek egyike a Hyundai i-Blue, egy FCEV CUV.
Az i-Blue FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) üzemanyagcellás tanulmányautó, hidrogén hajtja. Nem SUV alapú, mint a korábbi Hyundai fejlesztések, hanem un. CUV (Crossover Utility Vehicle), D kategóriás, 2+2 üléses városi szabadidőautó. A 136 LE/ 100kW teljesítményű jármű a tervek szerint több, mint 600 kilométer megtételére lesz képes újratankolás nélkül. Üzemanyaga, a 115 liter hidrogén két tartályban van, 700 bar nyomáson. Üzemanyagcellái alacsonyan, a padló alatt helyezkednek el, ezzel jelentősen javítva a kerekek közötti súlyelosztást és a menetstabilitást. Maximális sebessége 165 km/h.
Karosszériáját a Yin (negatív) és Yang (pozitív) szemlélet szerint, a négyzet és a kör összegyúrásából alakították ki. A Yin-Yang lényege, hogy az ellentétes erők tökéletes összhangban egyesülnek. (Mindez a dél-koreai zászló, a Tae Kuk filozófiája is.) Talán ezért különböző alakú a vezető és az anyósülés, nyílik az első-, és siklik a hátsó ajtó.
A Yin-Yang és a Tae Kuk mellett az autónál a víz is a koncepció része. A H2O végigvonul az i-Blue külső megjelenésén, utalva arra, hogy menet közben csak vízpárát bocsát ki, károsanyagot nem. A hűtőmaszk és a fényszórók ezért jégkristályszerűek, és ezért emlékeztet a belső tér kialakítása is a víz áramlására. Emellett futurisztikus látvány a repülőgépek kormányát idéző, csonkolt kormánykerék, csakúgy, mint az „omni-all-around” kamerarendszer kijelzői a műszerfalon. A kamerákat a fényszóróban, a hátsó lámpaegységben és a felső kiegészítő lámpában helyezték el. A HUD, a hologramos térkivetítés a műszerfal felső részén jelenik meg.
Az i-Blue FCEV tanulmánymodell, legalább tízévnyi távolságra a sorozatgyártástól. "Nézzük, mi mozgatja a jövőt!"
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen