Mercedes-Benz F700 - összkomfortos varázsszőnyeg, DiesOtto motorral
Mintha egyenesen egy tudományos-fantasztikus film kelléktárából varázsolták volna elő: kívülről olyan, mint egy űrjármű, fémköpenye alatt pedig ott figyel a XXI. század technikája.
A video lejátszásához Flash Player szükséges!
A kényelem, a biztonság és a gazdaságos fogyasztás jegyében fogant F700-as hivatalos besorolása: kísérleti tanulmánymodell. A 2007-es frankfurti Autószalonon mutatták be először nyilvánosan, azóta is sokaknak ez a legszebb emléke a kiállításról. Akkor még úgy tűnt, megmarad műszaki és dizájncsemegének és hasonlóan sok más tanulmánymodellhez, nem kerül gyártásba. Feltehetően a meglódult és egyre növekvő üzemanyagárak okán - a Mercedesnél most mégis fókuszba állították az 5,18 méter hosszú, 5,3 liter átlagos fogyasztású hibrid hajtású luxuslimuzint. A méretéhez képest hihetetlenül alacsony fogyasztását egy forradalmian új erőforrásnak, az egyszerűen csak DiesOttonak becézett belsőégésű és a mellé beépített 15 kW-os villanymotornak köszönheti.
A belsőégésű motorok több, mint 130 éves történetében a benzinüzemű "dízelmotor" igazi jövőbe mutató megoldás, a Mercedes találmánya. A DiesOtto a dízel és az Otto-motor előnyeit egyaránt kihasználja, teljes terhelésnél vagy elinduláskor a gyújtógyertya szikrája robbantja be a benzin-levegő keveréket, részterhelésnél pedig átmenetileg dízellé alakul: alacsony és közepes fordulatnál Controlled Auto Ignition (CAI), vezérelt öngyulladás történik. Ettől lesz a motor erős, takarékos és tiszta.
Az F700-asba épített 400 Nm maximális nyomatékú, 1.8 literes, négyhengeres, 238 lóerős, két turbófeltöltős, változtatható szelepvezérlésű DiesOtto-motor 7,5 másodperc alatt húzza fel az autót 0-ról 100-ra, a végsebességét 200 km/órára korlátozták. A széndioxidra vetített károsanyag-kibocsátása csak 127 g/km.
A belsejéből száműzték a gombokat és a kapcsolókat, a leegyszerűsített menürendszer vezérléshez elég a középső konzolba épített programválasztó tárcsa. A navigáció és a kommunikáció a SERVO-HMI rendszeren keresztül emberi hanggal, egy virtuális asszisztens közreműködésével történik. A utasok kényelme mellett a biztonságukról is igazi hi-tech megoldás gondoskodik, az aktív PRE-SCAN felfüggesztés. Két lézer-szkenner figyeli és elemzi az út állapotát az autó első kerekei előtt és a másodperc tört része alatt felismeri az egyenetlenségeket, kátyúkat. Ezután villámgyorsan hozzáigazítja a hidraulikus felfüggesztést és a rugózást a megváltozott útviszonyokhoz, így az utasoknak megmarad a "flying carpet" feeling, a "repülés a varázsszőnyegen" érzése.
Az erőtől duzzadó motortér hozzá illő izmos külső megjelenést kapott, az autó széles és alacsony, a hátsó ajtó hátra nyílik, az első előre: az F700 a jövő hírnöke.
- Mercedes-Benz F700 fotógaléria
- 62. IAA, Frankfurt - beindult a motor!
- DiesOtto - a Mercedes új szupermotorja
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen