A kínai Martin Motors megkezdte Romániában a CEO SUV értékesítését.
Eddig harminc szabadidőautót adtak el, jövőre már 500-600 darabot szeretnének értékesíteni. A CEO-t 2006-ban Bolognaban mutatták be, akkor nagy felzúdulást keltett, hogy különösen a hátulja erősen emlékeztet a BMW X5-ösre.
Decemberben további két kínai modell - a háromajtós UFO SUV és a Bubble városi kisautó értékesítését is megkezdik.
A cég azt tervezi, hogy négy-öt éven belül gyárat épít Romániában. A romániai képviselet marketingigazgatója szerint egy olcsó sedan modell gyártását telepítenék Romániába, amellyel elsősorban a Dacia Logannak teremtenének konkurenciát.
A Martin Motors nem az egyetlen kínai cég, amely be akar törni a kelet-európai piacra: két éven belül eláraszthatják a térséget az amerikai Chrysler és a legnagyobb kínai autógyár, a Chery autói. A közös fejlesztésről még a nyáron írt alá megállapodást az amerikai és a kínai vállalat.
Kína legnagyobb belföldi autógyártója, a Sanghaj Automotive már megszerezte a dél-koreai SsangYong autógyárat, míg a Nanjing Automobile Group (NAG) megvásárolta a brit MG Rovert.
E-mail címünk beillesztése különféle címjegyzékekbe, valamint az azokra történő spamküldés a 2001. évi CVIII. törvénybe ütközik. Kérünk
mindenkit, tartózkodjon a törvénysértéstől!