Audi A1 Metroproject Quattro Concept Car - az első hivatalos fotók

Michael Dick, az Audi műszaki fejlesztésért felelős főnöke szerint az új A1-es férfiasabb és sportosabb mint a MINI Cooper. Nem hazudott.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A "mérges törpe" 10 küllős, 18"-os kerekeivel és hatalmas, eltúlzott hűtőmaszkjával elsősorban a MINI-re veszélyes és így a BMW-nek jelent kihívást, de jósolják, hogy az új Fiat 500-as eladásait is befolyásolhatja, ha gyártásba kerül.

A tokiói Autószalonon október 24-én mutatják be a hivatalosan még tanulmányautó státuszú új szuperminit, az Audi már korábban beharangozott plug-in hibridjét. Motorterében elöl 150 lóerős, közvetlen befecskendezéses, 1.4-es TFSI turbómotor van (mint a Tiguannál), ez 240 Nm nyomatékkal, duplakuplungos S-tronic DSG váltón át hajtja az első, hátul pedig 30kW-os, (41 lóerős) villanymotor hajtja további 200 Nm nyomatékkal a hátsó kerekeket, így lesz quattro a mini. Az autó 100 kilométert képes megtenni városban szó szerint tisztán, elektromos üzemben, nulla károsanyag kibocsátással. Lithium-ion akkumulátora bármelyik háztartási konnektorból feltölthető, miközben az egész berendezés csak 70 kilóval növeli meg a jármű súlyát. A kétféle hajtás vegyes alkalmazásakor a fogyasztása a tisztán benzines üzemhez képest mintegy 15 százalékkal lesz kisebb. 4,9 liter/100 km-es fogyasztása figyelemreméltó, ha azt vesszük alapul, hogy 7,8 másodperc alatt van százon és átlagos szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként csupán 112 gramm. A végsebessége 201 km/óra.

Az autó egyik legérdekesebb tartozéka a műszerfalból kivehető tenyérnyi eszköz, a Mobil Device. A műszerfalon főként a multimédia komponensek hangsúlyosak, látszik, hogy tervezői odafigyeltek a fiatal vásárlók elvárásaira.

A gyártását 2009-re ütemezték, évente 80 - 100 000 darab értékesítését tervezik.