Mitsubishi Concept-cX - aszfaltjáró "zöld" motorral, "zöld" belsővel

1 beszólás

A közeljövőben már sorozatban gyártják a 62. frankfurti Szalonon bemutatott új kompakt szabadidőautót.

MITSUBISHI Concept-cX

A most zajló tokiói Motor Show-n jelentette be Mitsubishi, hogy elsősorban a Toyota RAV4 és a VW Tiguan kihívására válaszolva, hamarosan sorozatgyártásba kerül a Concept-cX crossover.

Az ötajtós újdonságba már a saját fejlesztésű, 136 lóerős, 1.8 literes, részecskeszűróvel is felszerelt változtatható geometriájú turbódízelmotor kerül. Ez a környezetkímélő erőforrás az Euro5 normakövetelményeknek is megfelel és a korábban a VW-tól vásárolt, igen sikeres kétliteres, 140 lóerős dízelmotort váltja fel. A Concept-cX-be az új motorral a Lancer Evo X-ben debütált új, Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) duplakuplungos sebességváltót építik be. Ez a váltó a Volkswagen DSG-jéhez hasonlóan simán vált hidrodinamikus elemek felhasználása nélkül automata üzemmódban is.

A "zöld koncepció" jegyében nemcsak a hajtásban, hanem a utastéren is érezhető a környezettudatosság, a kárpit és az ülések kialakításánál a Mitsubishi saját fejlesztésű - bambuszból és növényi gyantából készült Green Plastic-ját használták fel.

Az elektronikusan szabályozott, állandó négykerékhajtással és a 225/45R19 méretű kerekekkel a SUV kifejezetten aszfaltra készül, terepre nem készítik fel.