A dél-kaliforniai életmentők legmerészebb álmait kísérelte meg valóra váltani a XC70 SR (Surf Rescue Safety) tanulmányautóval a göteborgi Volvo Concept Center és a kaliforniai Aria tuningcég. Az életmentők speciális igényei szerint kialakított külső dizájn a Volvo Cars Design munkája, a mentőfelszerelés összeállításában az életmentők tanácsait használták fel, figyelembevéve Joel Alexandersson, a Concept Center tervezőjének véleményét, aki maga is aktív életmentő.
A karosszéria kialakításánál a legfontosabb szempont a tengerparti homok elleni védekezés és a feltűnő megjelenés volt. Ennek érdekében jelentősen átszabták az első lökhárítót és a hűtőrácsot. A küszöbök, valamint a hátsó lökhárító alatt alumínium védőlemezek, a túlméretezett, 20 collos felniken 275/45R20-as Pirelli abroncsokkal szerelt kerekeknél pedig szélesített sárvédő ívek nyújtanak extra védelmet a strand homokja ellen. A megkülönböztető fényjelzések a lökhárítókba és a tető ivébe símulnak. A karosszáriát 13 centiméterrel emelték meg a gyári értékhez képest.
A hajtáslánc a speciális terepviszonyokhoz alkalmazkodik. Az XC70 SR 3.2 literes hathengeres motorja 320 Nm nyomatékkal 235 lóerőt küld a kerekekre, Instant Traction álladó összkerékhajtás mellett. A beépített elektronikus lejtmenetvezérlő (HDC) ennél az autónál inkább a homokban történő elakadást gátolja meg.
Az utastér színvilága a szörfruháét idézi, az üléseket a búvárruhákhoz is használt, homoknak és nedvességnek ellenálló neoprén anyaggal vonták be. A szintén neoprén szőnyeggel borított csomagtérben kaptak helyet a légzőkészülékek és az oxigénpalack, valamint a komplett életmentő felszerelés.
E-mail címünk beillesztése különféle címjegyzékekbe, valamint az azokra történő spamküldés a 2001. évi CVIII. törvénybe ütközik. Kérünk
mindenkit, tartózkodjon a törvénysértéstől!