Meglestük: így készül sorozatban az összkerékhajtású Nissan GT-R

Kazutoshi Mizuno főtervező a versenyautók teljesítményét és biztonságát építette a sportkocsiba.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Kis sorozatban, manufakturális körülmények között gondos, szorgos japán kezek köszörülik, csiszolják, polírozzák, szerelik össze a legszebb reményű alumínium-karosszériás Nissan utcai versenyautót. A GT-R 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége 311 km/h. 480 lóerős V6-os, 3.8 literes biturbó motorja hatfokozatú, duplakuplungos, szekvenciális váltón keresztül hajtja az autó mind a négy kerekét. A GT-R alapvetően hátsókerék-hajtású, de az aktív hajtás elektronikája szükség esetén az 588 Nm nyomaték akár 50 százalékát is át tudja irányítani az első kerekekre. Mivel a jobb súlyelosztás miatt a motor elöl van, a sebességváltó pedig hátul, a világon először ennél az autónál alkalmaztak egymástól független kardántengelyeket.

Yokohamában a motorokat és a sebességváltókat különleges képzettségű mesterek kézzel, egy - kifejezetten a GT-R motor gyártásához kialakított - "tiszta üzemben" szerelik össze.