Land Rover LRX Concept - egy álomszép "amerikai álom"

A könnyű cross-coupé tanulmányautóval szertefoszlik a Land Rover terepjáró-illúziója?

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A gyári közlemény szerint az LRX-et a Freelander kisebb, kompakt verziójának szánják, de változatlanul a prémium szegmensbe pozícionálják. A háromajtós crossovert a januári Detroit Auto Show-n mutatják be hivatalosan.

Az LRX vonalvezetése hangsúlyosan sportos, ehhez a mostani divat szerint hatalmas, 20 collos kerekeket kapott, alacsonyprofilú, erősen peres gumikkal. Ezek és a 13 centiméteres hasmagasság láttán gyorsan szertefoszlik a terepjáró illúziója, de az állandó 4x4-hajtás, a panorámatető, a beépített hűtőszekrény, a polírozott alumíniumbetétek és a bőrborítás talán kárpótolják ezért a négy utast az aszfalton.

A detroiti kiállításra szánt modellt teletömték olyan technológiai inyencségekkel is, amelyekből a szériaváltozatba vajmi kevés jut majd. Az egyik legvadabb ötletnek az tűnik, hogy az Apple i-Phone-ja beilleszthető a középső konzolba úgy, hogy a motor start/stop gombját a telefon érintőképernyőjén lehet nyomogatni. A motorválasztékról nem szól a fáma, de állítólag terveznek egy 2.0 literes turbodízel-hibrid változatot is, 120 g/km széndioxid-kibocsátással és 4,7 l/100 km-es fogyasztással!

A Land Rover tulajdonosváltása miatt a jövőjét illetően nagy a bizonytalanság, de ha mégis a gyártása mellett döntenek, szériaváltozata 2009-re várható.