Jaguar XF - 10 000 előjegyzés világszerte

A fapados 14 millióról indul, de aki ügyes, talál magának 27 millióért is!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Jaguar Cars Limited eladásáról szóló hírek (az indiai Tata veszi meg) az utóbbi időben teljesen elvonták a figyelmet a patinás angol cég legújabb fejlesztéseiről. Pedig a most bemutatott XF igazi világsikernek ígérkezik, a márciusra tervezett piaci bevezetését megelőzően máris 10 000 darabot jegyeztek elő világszerte és ebből csak az USA-ban 3 000-et! A Jaguar most igencsak édes gondban van, a nagy kérdés, hogy vajon reklámozzák-e egyáltalán az új modellt, mert jelenleg még kellő számú tesztautóval sem tudják ellátni a dealereket!

A Jaguar XF-et kétféle benzines és egy dízelmotorral gyártják. A kompresszoros, 4.2 literes benzines 416 lóerős, 560 Nm nyomatékkal, a 2.7 literes V6-os, turbofeltöltéses dízelmotor 207 lóerős. A benzinmotorok ugyanolyan 4.2 literes - kompresszoros vagy kompreszor nélküli - V8-as motorok, mint amilyenek az XK és XKR sportkocsikban vannak. A hatfokozatú automataváltó szintén az XK és XKR modellekből került át az XF-be.

Az utastér illetve a műszerfal szenzációja a multifunkciós érintőképernyő és a különleges, foszforkék éjszakai megvilágítás. Indításkor a sebességváltó tárcsa előtt található startgomb pirosan, a szívverés ritmusában kezd villogni. Amikor a gomb megnyomására a motor beindul, a sebességváltó tárcsa egyenesen a vezető tenyerébe emelkedik ki, mintha az autó "kezet fogna" a sofőrrel. A különböző fokozatokat ujjheggyel, a tárcsa elforgatásával lehet beállítani, vagy D-ről az S-re a tárcsa egyszerű lenyomásával és elfordításával lehet kapcsolni. Elinduláskor az elektronikus kézifék magától kioldódik, a szellőzőrostélyok a parkoló pozícióból a nyitott pozícióba fordulnak, a navigációs rendszer pedig beáll a nyitóoldalra.

Jelenleg a sajtóbemutatók zajlanak, az értékesítés március 10-én egyszerre indul Észak-Amerikában, Európában és az Egyesült Királyságban.