Mercedes-Benz SL63 AMG F1 - Bernd Mayländer új autót kapott

Genfben mutatták be az új Formula 1-es biztonsági és orvosi autót.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A kétéves CLK 63 AMG Safety Car helyére idén egy SL63 AMG lép, 525 lóerős, 6.3 literes V8-as motorral. Ha ez az autó vezeti a mezőnyt, akkor mindig baj van. A teljesen feltankoltan 1750 kilogrammos tömegű autó álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, hála a hétfokozatú automata sebességváltónak, amely százezred másodperc alatt kapcsol. Az eredetileg cabrio roadster F1-es pályaváltozata a fényhíd miatt mindig csukott tetővel közlekedik, ezért a feleslegessé vált tetőnyitó elektro-hidraulikus szerkezetet elhagyták. Ennek és a szénszálas műanyagból készült karosszériaelemeknek köszönhetően a Safety Car 220 kilóval lett könnyebb, mint a széria SL63. A mögötte haladó versenyzők tájékozódását a tetejére szerelt a 672 világító diódából épített fényhíd és a fluoreszkáló rendszámtábla segíti, rossz időben is. Safety Car volt már Opel Vectra, Honda Accord és Renault Clio is, de immár tizenkettedik éve Mercedesek szolgálnak.

Mint már nyolcadik éve mindig, a Biztonsági Autót az idén is a 36 éves német Bernd Mayländer vezeti. Az egykori DTM-versenyző feladata nem könnyű, ezért minden futam előtt egy órát gyakorolhat a versenypályán: az F1-eseknél háromszor nehezebb és fele akkora teljesítményű autóval még a kanyarokban is olykor százas tempót kell diktálnia ahhoz, hogy a versenykocsik motorjai megfelelően hűljenek, ugyanakkor a fékjeik és a gumijaik melegen maradjanak.

Míg a biztonsági autó többnyire a mezőny előtt halad, elválaszthatatlan "társa", az orvosi autó - szinte mindig - a mezőny mögött. A 457 lóerős, 600 Nm-es nyomatékú motorral szerelt C63 AMG Estate F1 Medical Car a rajt után a legveszélyesebbnek tartott első kör alatt négyfős személyzetével és a komplett mentőfelszereléssel árnyékként követi a mezőnyt. Csak így van esély arra, hogy egy esetleges balesetnél azonnal a helyszínre érjenek. Ezután már csak balesetnél hajt fel a pályára. A Medical Car volánja mögött az idén is a francia orvos és amatőr autóversenyző, Dr. Jacques Tropenat ül, mellette az anyósülésen a FIA hivatalos orvosa, az amerikai anaszteziológus, Dr. Gary Hartstein foglal helyet.

Az autókat az AMG Performance Studio-ban építették át és a szokásos jelzések és fények mellett főleg a trópusi pályák miatt extraméretű víz-, motor- és váltóolajhűtővel szerelték fel őket, a Safety Car-on újratervezték a hátsó légterelőt is. A teljesítménnyel arányos fékerőről az AMG karbon-kerámiatárcsás fékrendszere, a Performance Braking System gondoskodik. Mindkét autóban a műszerfalban kapott helyet az a monitor, amelyen az életmentők menet közben is figyelemmel kísérhetik a versenyt és azonnal reagálhatnak, ha a pályán baleset történik.

Mindkét autót az Ausztrál Nagydíjon lehet először látni éles bevetésen.


Mercedes-Benz SL63 AMG F1 Safety CarMercedes-Benz SL63 AMG F1 Safety CarMercedes-Benz SL63 AMG F1 Safety CarMercedes-Benz SL63 AMG F1 Safety Car
Mercedes-Benz SL63 AMG F1 Safety CarMercedes-Benz SL63 AMG F1 Safety CarMercedes-Benz SL63 AMG F1 Safety Car

Mercedes-Benz C63 AMG Estate F1 Medical Car Mercedes-Benz C63 AMG Estate F1 Medical Car Mercedes-Benz C63 AMG Estate F1 Medical Car Mercedes-Benz C63 AMG Estate F1 Medical Car
Mercedes-Benz C63 AMG Estate F1 Medical Car Mercedes-Benz C63 AMG Estate F1 Medical Car