Audi Q7 V12 TDI quattro - 2,4 tonnás sportos aszfaltcirkáló, győri motorral

34 beszólás

Miközben az egyik versenytárs végleg lemondott a V8-as dízelmotorról, az Audi elkészítette a világ első 12 hengeres TDI motorját!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Másfél éve már bemutatták tanulmánymodellként, így az idei genfi Autószalonon már nem számított igazi meglepetésnek a világ első, szériában gyártott V12-es dízelmotoros SUV-ja. A hatliteres, 500 lóerős, duplaturbos V12-es 1 000 Nm-es nyomatékával 5,5 másodperc alatt húzza fel az autót 100-ra, a vége is csak azért 250 km/óra, mert ennél a sebességnél már leszabályoz az elektronika. Ha hozzávesszük, hogy mindehhez csak 11,3 liter az átlagos gázolajfogyasztása 100 kilométerenként, kifejezetten gazdaságos járműnek tűnik. Az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási és fogyasztási előírások nem okoztak gondot az Audi tervezőinek, a motor már most teljesíti a 2011-től kötelező Euro 5 károsanyag-kibocsátási normát!

A Q7 V12 TDI természetesen mindent megkapott, ami királyi státuszához illik, így alapfelszereltségéhez tartozik a quattro összkerékhajtás, a hatfokozatú Tiptronic-váltó, a több fokozatban állítható adaptív légrugózás (adaptive air suspension), a prémium kategóriájú Bang & Olufsen Hi-Fi, a Verano-bőr kárpitozás, a 21 colos polírozott felnik, és a mögöttük megbúvó 20 colos karbon-kerámia féktárcsák.

Mindezek persze a szériaváltozat tartozékai, a genfi Szalonon a Q7 V12 TDI Coastline-t koncepcióautóként is kiállították. A luxusyacht fílinget a gyöngyházfehér-fényezés mellett a belső tér fehér bőrborítása erősíti, az illúziót a hajópadlóra emlékeztető, sötét amerikai diófa dekoráció és két, a padlóból kihajtogatható hajókoffer teszi teljessé.

Audi Q7 V12 TDI quattro galéria

Audi Q7 V12 TDI quattroAudi Q7 V12 TDI quattroAudi Q7 V12 TDI quattroAudi Q7 V12 TDI quattro

Audi Q7 V12 TDI Coastline galéria

Audi Q7 V12 TDI quattroAudi Q7 V12 TDI quattroAudi Q7 V12 TDI quattro