Itt az új Citroën C5 limuzin és C5 Tourer - az ötös már majdnem hatos!
A felső-középkategóriás C5-ös a C6-os padlólemezére épült, kétféle rugózással, hatféle motorral.
A video lejátszásához Flash Player szükséges!
Jónéhány technológiai és műszaki újdonság teszi érdekessé a tavaszi autókinálat egyik legújabb sziporkáját, a mostantól két változatban is kínált új C5-öst. A C6-ostól örökölt Hidraktív 3 Plus rugózás, a fix közepű kormány, a kétféle ülésváltozat vagy a motoros hátsóajtó a Tourer-nél - komoly kihívást jelenthet a vetélytársaknak.
Aminek igazán örülhetnek a márka szerelmesei, az az, hogy a C5 II a két legnagyobb motorhoz megkapta a C6-os Hidraktív 3 Plus rugózását, de emellett a két legkisebb motorhoz van hagyományos, acélrugós változata is.
A hidropneumatikus rugózás keménységének és lágyságának szabályozása mellett megtartották a Citroën régi erényét, a szabadmagasság valós idejű szabályozhatóságát. A rendszer az autópályán automatikusan leülteti az autót, egyébként pedig a terheltségtől függetlenül állandó marad a beállított alvázmagasság.
Két benzines - egy 1.8i 16 szelepes 127 lóerős és egy 2.0 literes 16 szelepes 143 lóerős - valamint négy dízel a motorválaszték. A HDi dízelmotorokon a részecskeszűrő szériafelszerelés, 110, 138, 173 lóerős soros és egy 208 lóerős V6-osból lehet választani. A 2.0 literes benzines és dízelmotor választható automata váltóval is, míg a V6-os csak azzal rendelhető.
A felszereltségi szinttől vagy a választott kárpittól függően kétféle első ülésből is lehet választani: korosztálytól és vérmérséklettől függően "Dinamikusan" - sportosan vagy "Komfortosan" - kényelmesen süppedhetünk az első fotelokba. A fotel megjegyzés nem véletlen, mert a háttámla felső részének dőlésszöge is állítható, ennek köszönhetően a vezető anélkül döntheti meg a háttámlát, hogy vállai eltávolodnának az üléstől és az anyósunk is pihentetőbb testtartást vehet fel anélkül, hogy a szemét levenné az útról és rólunk. Nézheti például, ahogy a vezetőülésben élvezzük a "masszázs" funkciót. A háttámlába derékmagasságban beépített szerkezet felülről lefelé irányuló ciklikus mozgással frissít, pihentet és nyugtat!
A belső tér érdekessége a C4-ből már ismert, rögzített közepű, második generációs kormánykerék, ezen vannak a rádió, a telefon, a középső képernyő stb. kezelőszervei. A másik újítás, hogy műszerek mutatói a számlap kerületén fordulnak el, így könnyebben leolvashatók a kijelzők a műszerek közepén.
A szokásos biztonsági felszerelések mellett megnyugtató, hogy 80 km/óra felett bekapcsol a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL) is, ha érzékeli az irányjelzés nélküli, nem szándékos sávváltást. Az ülésbe épített(!) vibrátor a sávelhagyásnak megfelelő oldalon bizsereg és jó útra téríti a bágyadt vezetőt.
A Tourer változat az Exclusive kivitelnél alapfelszereltségként kínálja a motoros hátsó ajtót: az ajtószárnyon található kezelőszervek segítségével a csomagtartó automatikusan nyitható és csukható.
- Náci Citroën C5-ös reklám - végre egy igazi, "összetéveszthetetlen" botrány!
- Bálba megy az új Citroën C5-ös
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen