Add to Google    RSS

Szlovák rendszám - VPOP 1:0

15 beszólás

Hiába ígért szigorú ellenőrzéseket, nem tud mit kezdeni a magyar tulajdonban lévő, de szlovák rendszámmal futó autókkal a VPOP.

Szlovák rendszám

Még kisebb döccenőt sem okozott a szlovákrendszám bizniszben utazó vállalkozások üzletmenetében a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának (VPOP) tavaly nyári nekibuzdulása, mikor a szlovák rendszámmal Magyarországon használt autók szigorú ellenőrzését ígérte. Nemhogy csökkent volna az érdeklődés a Szlovákiában forgalomba helyezett gépjárművek iránt, hanem éppen ellenkezőleg, az elmúlt egy évben még nőtt is a forgalmuk.

Párkánytól Kassáig ma már közel harminc vállalkozás foglalkozik magyar állampolgárok szlovákiai cégalapításával és autóvásárlásával. Ezek a társaságok általában ezer euró körüli összegért minden szükséges okmányt és igazolást beszereznek. Ez ugyan első ránézésre kicsit soknak tűnik, ám mivel Szlovákiában nincs regisztrációs adó, így ez a költség még egy kisebb autó esetében is azonnal megtérül. Emellett nincs súlyadó, a biztosítás pedig olcsóbb, mint idehaza. A legelterjedtebb megoldás az, hogy az autó vásárlására céget alapítanak Szlovákiában, majd ez a vállalkozás papíron bérbe adja az autót a magyar magánszemélynek. Emellett szól például az is, hogy vissza lehet igényelni az áfát, ha úgynevezett személy- és haszongépjárművet vásárolunk. Ez csupán annyit tesz, hogy a csomagteret ráccsal el kell választani, s a terepjárók és kombik mellett az egyterűek többsége is kapható ilyen kivitelben. Céges autónál szlovákiai tankolás esetén az üzemanyag áfáját is vissza lehet igényelni, illetve ha szerződést kötünk valamelyik üzemanyagkártya-kibocsátó társasággal, akkor az Európai Unión belüli tankolás után is vissza lehet igényelni a forgalmi adót. Egyéb költséget, például amortizációt is elszámolhatunk, ha megfizetjük az útadót. Így akár négy év alatt is leírhatjuk az autó teljes vételárát.

A hatályos jogszabályok szerint a külföldről behozott járművet a tulajdonosnak vagy az üzemben tartónak a behozatalt követő 30 napon belül itthon is forgalomba kell helyeznie, ez az előírás azonban nem vonatkozik a szlovák cégen keresztül tulajdonolt autókra. Márpedig a hazai utakon futó, becslések szerint mintegy tízezer szlovák rendszámú jármű döntő részét vállalkozáson keresztül vásárolták és használják, vagyis ezekre az autókra a magyar előírások nem vonatkoznak.

Sok félnivalója azonban annak sincs, aki saját nevére vette a járművet, hiszen ha állítása szerint életvitelszerűen tartózkodik Szlovákiában, vagyis 183 napnál többet tölt a határ másik oldalán, akkor autóját nem kell Magyarországon forgalomba helyeznie. Miután 2008-tól nincs határellenőrzés a két ország között, így a hatóság az állítást nem tudja ellenőrizni, a rendszámüzletben utazó vállalkozások pedig szívesen segítenek a szlovák lakcím és tartózkodási engedély megszerzésében is. (Az üzembe helyezés elmulasztása egyébként szabálysértésnek számít, ám legfeljebb 30 ezer forintos pénzbírsággal lehet büntetni, ami nem biztos, hogy kellő visszatartó erőt jelent, hiszen még egy kisebb, 1400 köbcentis autó esetében is 200-250 ezer forintos megtakarítást jelent a szlovák rendszám.)

[forrás: nol.hu]


Beszólások

2009. május 26., 12:50
0Wait

Üdv Mindenkinek,

Mostantól még többen fognak Szlovákiában új autókat forgalomba helyezni, mivel az áfában is jelentős eltérés lesz 19% SK-ban, 25% Magyarországon. Ez kb. 200.000 - 300.000Ft különbség és hol van még a regadó...

Én is SK-ban regisztráltattam a magánautómat a lent említett cégnél. Csak ajánlani tudom őket, minden nagyon simán és jól intéztek el.

----------
WWW.EUROSLOVAKIA.EU - Szlovákrendszám magyar magánszemélyeknek és cégeknek a leggyorsabban és a legolcsóbban !!!

2009. március 11., 23:44
CBR

Én cirka 1 éve regisztráltam Szlovákiában járművet, gyors ügyintézés, elfogadható szolgáltatási dijak, minimális bürokrácia a forgalombahelyezésnél.. soroljam még...

2008. december 20., 11:26
Demagógia megpróbálta elvenni az emberek kedvét, ez sem jött be:

2008 december: A múlt hónap végén a VPOP hivatalosan is beismerte: nem tud mit kezdeni a szlovák rendszámú autókkal. Csupán azzal tudták vigasztalni magukat, hogy „a jelenség messze nem olyan általános, hogy azért érdemes legyen erőforrásokat tartósan lekötni”. Közben a statisztikák is egyre látványosabban bizonyítják a magyar hatóságok tehetetlenkedését. A „szigorú ellenőrzés” időszakában ugyanis még gyakoribbá váltak a szlovák rendszámok az utakon, tízezerre becsülik az érintett gépkocsik számát. Ami ugyan a magyar gépjárműállománynak csupán 0,4 százaléka, a legnagyobb költségvetési bevételt hozó prémium- és luxuskategóriában azonban minden huszadik autó szlovák rendszámmal gurul útjainkon.

2008. december 20., 11:20
_

Állítsuk vissza az Osztrák-Magyar Monarchiát!
Azóta nincs igazság Magyarországon!...

2008. október 15., 13:15
http://szlovakrendszam.5mp.eu

Én is szlovák rendszámos autóval járok. Nem tartom magam adócsalónak. Egyszerűen csak úgy döntöttem, hogy azt a millát, amit megspóroltam a regadón, plusz évi 150ezret nem fizetek ki súlyadóban és a lényegesen drágább magyar biztosítóknak, a gyerekem egyetemi tanulmányaira fordítom. Mert vagy - vagy! Én ezt választottam, most kövezzetek meg.

2008. szeptember 6., 09:29
Akárki Pista

Addig amig a féreg zsidókat és kiszolgáló MSZP-s parazitákat el nem kezdi mindenki önszorgalomból a maga módján irtani, amig valaki meg nem öli ezt a vérszopó, tetü, magyarpusztitó Gyurcsányt, addig csak ilyen trükkökkel lehet megvédeni magunkat ezektől a baloldali söpredék piócáktól.

Csak köszönni tudom a szlovákok üzleti készségét és ezzel remélem megértik, hogy a zsidó tetvek elleni harc nem korlátozódik egy országra!

A pióca népeket, a cigányt, a szocionistát(baloldali söpredéket), a zsidót nem lehet másképp, csak irtani, irtani, irtani és irtani!

Különben tetvesség elszaporodik és bennünket magyarokat öl meg.

Már igy is ilyen nagy bajokat okoz a zsidó férgek elszaporodása magyarország testén, a magyar társadalomban, hogy a magyarnak a szomszédba kell menekülnie, ami kevésbé fertőzött terület.
Mert még a szlovákában is jobban, kedvezőbb adózással lehet élni.

A férgek elleni harcban minden eszköz megengedett.
Ezért mindenféle adóelkerülés és céges fiktiv számlakibocsátás dicséretes dolog a Gyurcsány rezsim alatt!

Aki szlovák rendszámmal jár magyar létére, az egy nemzeti hős aki szembeszáll a Gyurcsány-zsidó rezsim magyarnyúzó politikájával.
Ugyanezen okból vásároljunk inkább közvetlenül magyarok egymástól a piacokon is, és nem a zsidó szupermarketekben, mert a piacokon nem fizetünk Gyurcsánynak ÁFÁ-t és zsidók is jobban kimaradnak a pénz áramlásából.

A helyi országgyűlési képviselőinket pedig jegyezzük meg és véletlenül se szavazzunk ujra rájuk!

2008. augusztus 12., 08:24
re: NKJ

Ha tankkal érkezel,
nehogy szlovák rendszám legyen rajta, mert kérdés nélkül adócsaló (is) leszel. :) Örülök, hogy létezik mellettünk levő ország, amely példát mutat a szennynek - pedig így is lehetne csinálni.

2008. augusztus 12., 08:06
tökéletes a szlovák rendszám

A szlovák rendszám mindenképp egy kreatív megoldás szerintem. Ezzel adózunk az államnak és pontosan tudjuk hogy nem számíthatunk semmi jóra. Inkább odaadjuk más országnak a pénzünket - ez a legjobb lecke mindenkinek. A befizetett magyar regisztrációs adó semmit sem emel a gépjármű értékén, nem jár előnnyel, mégegy ajándék éves autópálya matricát sem képesek felajánlani mellé.
Nagyon sok pénztől esik el az állam - és mire kiderül hogy a levegőbe puffogtatnak jogi alapok nélkül - borzasztó botrány lesz belőle - EU-s szinten. Megtévesztő magatartásért és népbutitásért.

2008. július 3., 10:30
NKJ

A Magyar adófizető állampolgárok nyírandó birka módjára viselkednek, mert csak bégetnek de semmi kreatív megoldásra nem képesek. Nem arra gondolok, hogy fel kell gyújtani az országot, hanem arra, hogy össze kellene fogni mint sok más nehéz helyzetben lévő környező ország és megkérdezni dicső vezetőinket, (mindkét oldalon) hova a csudába teszik azt a sok adóforintot amit az ország egyharmada fogcsikorgatva, de befizet.
A mai valóság az, hogy a kormánypártok és az ellenzék a háttérben "mutyizik" és ezért nem engednek a szorításon mert a gazdasági hatalmat csak pénzzel lehet megszilárdítani.

Nem akarok belemerülni a mai valóságba, inkább megkérem a Szlovák állampolgárságot, beülök Slota tankjaiba és elfoglalom Mo-ot.

2008. június 8., 22:18
megoldás?

összefoglalva: mindenképpen megoldás lenne a a közlekedési törvények EU-s jogharmonizációja.
Elavult törvényünk él a behozatalra és a forgalomba helyezésre is.
Talán felismerhetnék a szakszervezetek is, hogy ezügyben kellene mozdítani a szekeret. Elég lenne, ha 3 hónapra mindenki beszűntetné a magyar rendszámú (mesterségesen kreált, jogtalan adók beszedéséből alakuló elfogadhatatlan vételárú,- hátrányosnak számító) autók megvásárlását.
Esetleg olyan törvényt kitalálni, ami ösztönözné a szlovák vagy egyéb külföldi rendszámú autók tulajdonosait a visszajövetelre... és a környező országok autósait is, hogy hozzánk jöjjenek autót vásárolni és üzembe helyezni. Talán ebből lehetne beszedni a maradék párszázmilliárdot, amit majd ismét jól le lehet nyúlni mesterségesen kreált ügyekben...

2008. június 8., 11:28
xy

biztosan emlékeztek, amikor 2004-ben bevezették a regisztrációs adót, hogy megakadályozzák a külföldről beáramló autók mennyiségét. rumli is lett, az európai bizottság kötelezte is őket, hogy visszafizessenek 29 milliárd forintot a megkárosított magyaroknak, jogtalan adószedés miatt. Ebből vissza is fizették maximum a felét, majd közben észrevették hogy az eszesebbjének végképp eszébe nem jut már magyarországon autót vennie. http://www.jogiforum.hu/hirek/14643
ha sokáig próbálnak bennünket hátrányosan megkülönböztetni, adócsalónak tituálni a barátaim és a kapcsolataim és a családom előtt, isten az atyám európai bizottság elé viszem az ügyet, és félek tőle hogy további 2-300 milliárdot fog visszafizetni az állam, persze továbbra is a becsületesen buta emberek zsebéből!!

2008. június 8., 06:48
_

a srác bement a westend city aljában található ..... kereskedésbe, és csak ennyit mondott: azt a legdrágább XC-t kérem, EU-s közösségi adószámra, külföldi cégre. 3.5 millióval olcsóbban hozta el a vadi új kocsit és boldogan járkál vele európa bármely országába. mert legális. mert így van rendjén hamár a magyar rendszám is hátrányt jelent.. Amíg magyarországon 1 autót kapni 2 autó árán, addig szépen maradjon csak csendben az, aki annyira hülye hogy ezt megegye.

2008. június 8., 06:37
mégmindig

ami végképp felháborító: ahelyett hogy belátná az állam, vége, már nem lehet lehúzni az embereket, - azért még megpróbálkoznak a megfélemlítéssel. Jön mosolyogva a szomszédom (aki egyébként 12 millióért vette a 8 milliós BMW5 kombiját magyar rendszámmal és áfával) hogy haha, most meg lesztek bűntetve SK rendszámosok, - mert igazán belülről vérzik az ember, hogy mennyire hagyta magát lerántani. Megértem, ő nyugodtan akar aludni. Nekem viszont nem megy a nyugtonalvás, ha milliókat rántanak ki a zsebemből, jogtalanul.

2008. június 8., 06:22
u.a.

talán sokkal sokkal jobban működne a magyarországi autókereskedelem is, ha adott összegért egy kategóriával vagy generációval újabb autóval járkálhatna mindenki, mesterségesen kreált "lerág"isztrációs adók terhe nélkül. ez sehol nem divat, csak itt Abszurdisztánban. 2001-es autó árán kaptam 2005-öst! ésha ilyen előnyeim származhatnak, a végén akár szemrebbenés nélkül visszaadom még a magyar állampolgárságomat is!

2008. június 8., 06:08
magyar vagyok, lehúzás-kerülő állampolgár

nevetséges a magyar állam. erről ennyit. 3 éve járok szlovák rendszámmal, regadó, súlyadó és minden egyéb nélkül. tavaly vinnyogtunk a nevetéstől , amikor a TV2-n bemutatták a magyar rendőrség SWAT változatát, ahogy beöltöznek szlovák rendszámú adócsalókat fogni. GYEREKEK! NEM A SZLOVÁK RENDSZÁMOSOKAT KELL MEGBŰNTETNI!! NEM KÉNE LENYÚLNI ANNYI KÖZPÉNZT A SEMMIÉRT ! EZ LENNE A MEGOLDÁS!

Új beszólás