A BMW újra feltalálta az M-készletet

Aki volt katona, talán soha nem felejti el. Az M-készlet lezsírozva, rendszeresen karbantartva várta a Mozgósítást, vagyis a háborút. Most békés időket élünk, a BMW is sportcsomagnak nevezi M-készletét.

BMW X5M

Az X5-öst és az X3-ast az aktív sportos járművek kategóriájába sorolja a gyár, ennek megfelelően nem is SUV-nak (Sport Utility Vehicle), hanem egyenesen Sport Actvity Vehicle-nek, SAV-nak nevezi őket. Eddig az X sorozathoz nem volt M-csomag. Most először a nagyobbikhoz, az X5 4.8i csúcsváltozathoz kínálnak most optikai tuningelemeket az „M” sportcsomagban.
A brutális, integrált ködlámpákkal szerelt lökhárítók, a küszöbök és az ajtóvédő csíkok mellett a kiszélesített sárvédők és a kerékjáratok is színrefújva illeszkednek a fényezésbe. Az utastérben sportülések, polírozott alumínium betétek, sportosabb kormánykerék teszi a szériához képest feltűnővé a csomaggal szerelt X5 M-et. Elöl karcsú 19"-os, hátul dundi 20"-os könnyűfém keréktárcsák, ennek megfelelően eltérő méretű gumik javítják a menettulajdonságokat. A motorok teljesítménye nem változik a csomag beépítésével, az aktív kormányzás és az adaptív futómű viszont sokat javít az autó kezelhetőségén. A 4799 köbcentiméteres, Bi-VANOS és VALVETRONIC változó szelepvezérlési technológiákkal felszerelt, 355 lóerős V8-as motor maximális nyomatéka 475 Nm. Ez 6,5 másodperc alatt gyorsítja 100-ra az X5-öst, a végsebessége 240 km/óra.

A csomaggal kapcsolatban árról az úriemberek - akik ráadásul sportosan aktívak is - nem beszélnek.