BMW X6 - sportkocsi, terephajtással
2 beszólásMire a gázolaj ára az egekbe szökött, hozzánk is beszökött az X6-os. Két dízellel.
A video lejátszásához Flash Player szükséges!
Szűk körű sajtóbemutatóval, visszafogott hírveréssel érkezett meg Magyarországra a BMW új SUV coupé-ja, a négyszemélyes X6-os SAV. A szerény PR-nek jó oka lehet - egy olyan sorozattal, amelyet eddig éppen remek dízelmotorja tett naggyá, napjainkban nincs mire nagyon dicsekedni. Igaz, azok, akik a több mint 17 millióról induló, vagy alaphangon is közel 22 milliós autókat megveszik, talán kevésbé érzékenyek az üzemanyagárakra. Végül is egy luxuscoupéról van szó, kár, hogy nincs a hátsó ablakban kis LED-es kijelző: Ma is 30 000-ért tankoltam! A sajtóanyagban viszont szép budapesti képek vannak. Kerestük, de benzinkút előtt egy se készült...
A motorválaszték a benzines xDrive50i-vel indul, a vadonatúj 407 lóerős V8-as mellett van még egy soros, hathengeres, 306 lóerős xDrive35i változata is, a két dízelmotoros közül az ikerturbós xDrive35d 286 lóerős, a szerényebb xDrive30d 235 LE.
Az X6-os műszaki újdonságai közül a legfigyelemreméltóbb a Dynamic Performance Control, a "dinamikus nyomatékelosztás-vezérlő". Ennek a bevezetése egy olyan sportkocsinál (az xDrive50i 5,4 másodperc gyorsul 0-ról 100-ra), amelyre már az útpadka is komoly veszélyt jelent - elsőre kissé átgondolatlannak tűnhet. De talán éppen azért alkalmazták, mert az xDrive ezzel kombinálva már nemcsak az első és a hátsó tengely között osztja meg a motor nyomatékát, hanem a két hátsó kerék között is.
További csodák, a teljesség igénye nélkül:
Twin Turbo, Variable Twin Turbo (VTT), High Precision Injection, BMW Efficient Dynamics, ABS, Bi-Xenon, Active Steering, Servotronic, Adaptive Drive, FlexRay, Control Display, DVD, Head-up-Display, Paddle, Personal Profile, In-Mould-Coating (IMC), BMW iDrive, Alcantara, Adaptive Headlights, Bending Lights, High-Beam Assistant, BMW Assist, BMW Online, BMW TeleServices, Integrated Chassis Management (ICM), Dynamic Stability Control (DSC), Dynamic Traction Control (DTC), Curve Speed Limiter (CSL), Comfort Dynamic System, RPA, Automatic Stability Control (ASC), Hill Descent Control (HDC), Dynamic Brake Control (DBC), Brake Energy Regeneration, Cornering Brake Control (CBC), Automatic Differential Brake (ADB), ISOFIX, Roll-over Sensors, Park Distance Control (PDC), Side View, Soft-Close, stb..
Ezek mind benne vannak, vagy benne lehetnek. Villanyszerelők! Tiétek a jövő!
- BMW X6 Sports Activity Coupé - terepszemle terepcoupéval
- BMW Concept X6 - végre álarc nélkül, hibrid hajtással is
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen