Nemes egyszerűséggel - Új Laguna

Az Új Laguna - így nevezik - 2007 szeptemberében, a soron következő frankfurti autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, és várhatóan 2007 októberében kerül kereskedelmi forgalomba.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Renault új, felső-középkategóriás kocsija a Laguna széria harmadik generációja. A Renault-Nissan közös fejlesztés nem titkolt célja ezzel a modellel egyrészt az amerikai piac meghódítása, másrészt a dobogós helyezés Európában a saját szegmensében. Figyelemreméltó, hogy a tesztelés során 120 próbakocsi összesen 6 millió kilométert tett meg Argentínában, Oroszországban, Malajziában és Ausztráliában.

A Renaultnál az egyik leghangsúlyosabb innováció jelenleg az eco2-nek nevezett környezetkímélő és gazdaságossági program. Ennek jegyében az Új Laguna úgy készül, hogy már most megfelel a 2015-re várható kvóta-előírásoknak is. Az autóban több mint 35 kg újrafelhasznált műanyag és több mint 15 kg újrafelhasználható egyéb anyag van.

Az Új Lagunát a széles motor- és sebességváltó-kínálat is jellemzi. A dízel-választék a piac két referencia-motorjára épül, egyrészt a 110 lóerős 1.5 dCi motorra, amely a szegmensben a legjobb teljesítmény/fogyasztás arányt kínálja (5,1 liter/100 km) és eco-leader (piacvezető környezetkímélő) státusszal büszkélkedhet 136 g CO2/km károsanyagkibocsájtással, másrészt a három különböző teljesítményű (130, 150 és 175 LE / 96, 110 és 127kW) 2.0 dCi motorra, amelynek 150 lóerős változata hatfokozatú proaktív automata sebességváltóval is kapható.
A benzinmotor-választék fokozatosan kerül majd kereskedelmi forgalomba, a sort a Renault-Nissan közös fejlesztésű kétliteres, 16 szelepes, 145 lóerős (103,4kW) benzinmotor nyitja, majd kínálatot egy hatfokozatú proaktív automata sebességváltóval kínált kétliteres, 16 szelepes, 170 lóerős (125kW) turbófeltöltős benzinmotor egészíti ki.

Javítottak az aktív és a passzív biztonsági elemeken. Újdonság a mellkas és a medence védelmére hivatott kettős oldallégzsák, amelyet kétkamrás és kettős nyomású rendszerrel, illetve az első ajtóba, valamint a középső oszlopba beépített kettős érzékelővel láttak el.

Az újgenerációs, dinamikus menetstabilizáló-rendszerrel (ESP) és elektronikus vészfékrásegítő rendszerrel (AFU) kiegészített blokkolásgátló berendezéshez (ABS) új számítógép-vezérlésű hidraulika egység társul. A lengéscsillapítókon végzett módosításokkal a felfüggesztések merevsége elöl 20%-kal, hátul pedig 50%-kal növekedett.

A motortér és az utastér közötti megerősített szigetelésnek köszönhetően javult a kabin akusztikai komfortja. Carminat Navigációs és Kommunikációs Rendszer, elektromos parkolófék és a második generációs automata Renault kártya könnyítik meg az autó mindennapi használatát. A Grandtour változat olyan rendszert is kínál, amely a csomagtérajtó nyitása után egyetlen gomb megnyomásával lehajtja a hátsó üléssort és sík felületűvé alakítja át az így megnövelt csomagteret.

Initiale és Dynamique felszereltségi csomaggal rendelhető.