Dacia Logan Steppe - "egyszerűen a jövő"

Ideje megtanulnunk másként gondolkodni a Dacia-ról.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Egyszerűen - a jövő. Ezzel a szlogennel mutatkozott be a Dacia Logan Steppe (sztyeppe) szabadidős tanulmánymodell a 2006-os Genfi Autószalonon. Az indiai(!) Renault Design tervei alapján készült autó akkor még csak a jövő hírnöke volt, most bejelentették: a Renault-leány összkerékhajtású járműve 2010-ben kerül gyártásba. A Renault Design az első olyan indiai tervezőcsapat, amely európai autógyár megrendelésére dolgozott. Az új SUV-nak is része lesz abban a modelloffenzívában, amelyben évente legalább egy új típust hoz forgalomba a gyár.

Az "olcsó autó" koncepció kiterjesztése a szabadidőautókra összefügg a Sandero gyártásának horvátországi beindításával, a 4,2 - 4,3 méter hosszú Logan Steppe ennek a kompakt személyautónak a platformjára épül majd, de önálló modell lesz. (Az elkövetkező hetekben megjelenő Sandero már a harmadik Logan-változat lesz az idén.)

A Steppe-ét a Logan szabadidőorientált, lifestyle-változatának szánják. A tervezők ezzel a szemlélettel, a bőr és a szövet ügyes kombinációjával - és egy "előregyártott" lábnyommal a műszerfalon - adtak sportos karaktert az autó belső terének. Olcsóság ide vagy oda, az ötszemélyes prototípusban a DVD-játszóhoz még az első ülések fejtámlájába beépített monitorok is helyet kaptak...

A csomagtér ajtók, - köszönhetően a Logan MPV-től átvett megoldásnak - a SUV-oknál megszokott felfelé nyíló ajtó helyett középen, kétfelé nyílnak. A csomagtérben számtalan praktikus tárolórekeszen kívül helyet kapott az italmelegítő, a bakancs- és kesztyűszárító valamint a szerszámosdoboz is, sőt ezek mellett még egy tartalék, felhajtható ülés is megfér, arra az esetre, ha a szomszéd gyerekeket is magunkkal kell vinni...

Az áramvonalas tetőcsomagtartó lopásbiztos, jól tisztítható, olyan mint egy tálca, amelyen biztonságosan lehet szállítani télen a snowboardot vagy a síléceket, nyáron pedig a szörfdeszkát. A 17"-os, robusztus könnyűfém-felnik, a Xenon-fényszórók LED-diódákkal, a szeparált hátsó lámpák segítenek abban, hogy megtanuljunk másként gondolkodni a Dacia-ról.

Az összkerékhajtás beszállítójáról még nem döntöttek, az orosz Niva, a Nissan, mint Renault-partner vagy más gyártó is szóba jöhet, annak függvényében, hogy hol gyártják majd az autót.

Az "olcsó autó"-ként kínált Dacia-t jelenleg a világ 59 országában árusítják. Négy év alatt világszerte egymillió Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pickup és Sandero változatot adtak el. A franciák után a németek a legnagyobb Dacia-vásárlók, Németországban 174 százalékkal nőttek az eladások egy év alatt.