BMW X6 xDrive50i vs. Porsche Cayenne GTS
A SAC-SAV megmarta a SUV-ot a Nürburgring-en!
Még az X6-os piaci megjelenése előtt készítettek a BMW-nél egy nem marketing célú, belső használatra szánt emlékeztetőt, amelyben - többek között - konkurens V8-asokat, egy BMW X6 xDrive50i-t, egy Porsche Cayenne GTS-t és egy kompresszoros Range Rover Sport V8-ast hasonlítottak össze. A gyári adatok alapján mindkét vetélytársát megelőzte a BMW, íme:
BMW X6 xDrive50i | Porsche Cayenne GTS | Range Rover Sport V8 - kompresszor | |
Motor | V8 | V8 | V8 |
Hengerűrtartalom | 4395 cm3 | 4806 cm3 | 4197 cm3 |
Teljesítmény | 407 LE | 405 LE | 390 LE |
Gyorsulás | 5.4 sec | 6.1 sec | 7.6 sec |
Végsebesség | 155 MPH | 157 MPH | 140 MPH |
Üzemanyagfogyasztás | 18.17 MPG | 15.54 MPG | 14.76 MPG |
CO2 kibocsátás | 299 g/km | 361 g/km | 374 g/km |
Méretek | 192.15/76.35/66.58 in | 189.04/75.96/66.94 in | 188.50/78.07/71.33 in |
Önsúly | 4983 lbs | 5060 lbs | 5786 lbs |
Eszerint az xDrive 50i 0,7 másodperccel jobban gyorsul, mint a csúcs Cayenne GTS és 2,2 másodperccel jobban, mint a kompresszoros Range Rover Sport V8. Az X6-os kevesebbet fogyaszt (MPG-ben a több a jobb!), kisebb a károsanyag-kibocsátása és a legkönnyebb a három közül.
Mint mostanában minden, - a gyár által bizalmasnak ítélt - dokumentum, természetesen ez is "kiszivárgott", a német Auto Bild magazin szerkesztői pedig lehetőséget kaptak, hogy maguk is ellenőrizhessék a gyári értékeket.
A Nürburgring-Nordschleife-n elvégzett összehasonlító tesztekből a Land Rover Sport, lévén nem német gyártmány, (plusz még terepen is jól boldogul!) nagyvonalúan kimaradt, csak a V8-as BMW SAC-ot és Porsche SUV-ot kínozták. Mindkettőnek mérték a csúcssebességét, a köridejét, a gyorsulását, valamint a fékek hatékonyságát.
A többször is megismételt mérések nagyjából a gyári adatokat igazolták, íme
GPS-el mért csúcssebesség:
1. 263 km/h - Cayenne GTS
2. 252 km/h - X6 (gyárilag elektronikusan korlátozva 250 km/órára!)
Nürburgring-Nordschleife legjobb köridő:
1. 8.54,4 perc (max. 240,9 km/h) - X6 (automata váltóval)
2. 9.01,9 perc (max. 228,1 km/h) - Cayenne GTS (manuális váltóval)
Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
1. 5,7 mp - X6
2. 6,7 mp - Cayenne GTS
A Cayenne egy teljes másodperccel lassabb volt, a gyári adat 5,4 illetve 6,1 másodperc.
Fékút 100-0 km/h-ra (meleg fékekkel):
1. 37,4 m - Cayenne GTS
2. 37,7 m - X6
Mi nagyon szeretjük a Porsche-t is, de ezen a meccsen a BMW nyert.
- BMW X6 - sportkocsi, terephajtással
- BMW X6 Sports Activity Coupé - terepszemle terepcoupéval
- BMW Concept X6 - végre álarc nélkül, hibrid hajtással is
- Cayenne GTS - új Porsche aszfaltjáró
- Tartsuk telefonunkat autós mobiltelefon-tartóban!
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen