Máris alapos ABT-kezelést kapott a vadonatúj Audi Q5!

A Volkswagen-konszern "házi tuningcége" ezt komolyan gondolja?

Audi Q5 ABT

Hans-Jürgen Abt úr cége, a kempteni ABT Sportsline, lassan tényleg igazi autógyár lesz. A cég tuning-választéka mára már átfogja szinte a teljes Audi, VW, Seat és Skoda palettát az A3-tól a Tiguan-ig, de titkon mindig a SUV-okra figyeltek oda igazán. Nem véletlen tehát, hogy a Touareg, az AS7(Q7) és a Tiguan után nem sokáig váratott magára a vadonatúj Q5-ös ABT-változata sem.

A prémium kategória legújabb kompakt SUV-ja nemcsak erőtől duzzadó, még "sportosabb" külsőt kapott, de a feltűnő optikai elemek mellé megnövelt motorteljesítményt és módosított futóművet is kínál hozzá a tuningműhely.

Ami az átdolgozott Q5-ös megjelenését illeti, szem nem maradhat szárazon. Hatalmas hűtőrács, légbeömlőkkel kombinált lökhárító, a köténylemezbe integrált alvázvédő "páncél", szélesebb sárvédők, áttervezett vonalú küszöbök teszik külsőre fenyegetővé az egyébként is agresszív megjelenésű autót. A hátsó, szárnyra emlékeztető légterelő, a négy kipufogócső és a 20"-os AR vagy BR keréktárcsák is tökéletesen beleillenek a képbe.

A motorválaszték a 2.0 TDI-vel indul, a gyárilag 170 lóerős dízel - köszönhetően az ABT Power kezelésének - 190 lóerősre erősödött. A chiptuning után a benzines 2.0 TFSI teljesítménye 211-ről 240 lóerőre nőtt, a 3.0 literes V6-os TDI a széria 282 lóerejével szemben 282 lóerőt küld az állandó 4x4-es hajtáson át a kerekekre. A legerősebb változat, a háromliteres V6-os TDI ABT Power S 310 lóerős.

Ezekhez a teljesítményadatokhoz természetesen hozzáigazították a felfüggesztést, a futóművet és a fékeket is. A CDC (Continous Damping Control) légrugókat leültették, a gyári féktárcsákat elöl 380 mm-esre cserélték.

Az utakat 2009 elején árasztják el velük.