2009 Mazda BT-50 - régi motoros, kis plasztikával

1 beszólás

A 2009-es modellévű BT-50-es Európának szánt változatait festői környezetben, Dubrovnikban mutatta be a Mazda.

2009 Mazda BT-50

A nálunk is jólismert pickup a thaiföldi Rayong-ban készül, az AutoAlliance Thailand (AAT) a világ 130 országába exportálja a BT-50-est. A bevezetése óta eltelt két év alatt 60 000 példányt adtak el világszerte, ebből tizenkilencezret Európában. Idén tavasszal kisebb plasztikai műtéten esett át a platós, a megújult változat most érkezett meg.

A 2009-es modellel nem kényezteti el túlságosan a városi kovbojokat a Zoom-Zoom, az autón a legfeltűnőbb újítás a "dőltszárú H"-ra formált első lökhárító-motívum - ez fogja közre az áttervezett hűtőrácsot is - valamint az, hogy újrarajzolták a 16"-os könnyűfém keréktárcsákat. Mindemellett a "ráncfelvarrás" sikeresnek mondható, az autó megjelenése sportosabb, dinamikusabb és robusztusabb lett. Kevésbé látványos, de jelentős műszaki újítás a BT-50-es intelligens "DE-S" (Dynamic Enhanced Suspension) kerékfelfüggesztési rendszere és az, hogy az eddig is kínált négyhengeres, 143 lóerős, 2.5 literes, 380 Nm csúcsnyomatékú, változtatható geometriájú, közös-nyomócsöves turbodízel motor ezentúl B2-es és B5-ös biodízellel is üzemeltethető. A korábbi kabinválasztékot is megtartották, a kétszemélyes Regular Cab, a négyszemélyes, B-oszlop nélküli Freestyle Cab és az ötszemélyes Double Cab kivitelhez 2280, 1753, illetve 1530 milliméter hosszú rakodó-felület tartozik.

Érdekes technikai megoldás az autó elektromos működtetésű, távvezérelt szabadonfutó kerékagya (Remote Free Wheel, RFW), amellyel 100 km/óra sebességig menet közben is átválthatunk a hátsó- és a 4x4-es összkerékhajtás között. A burkolt útra visszatérve elég megnyomni az RFW gombot, és a rendszer automatikus leköti a hajtásból az első differenciálművet és féltengelyeket. Így terepezés után megállás nélkül akár autópálya-sebességgel haladhatunk tovább.

Az utastérbe jobb, sedan-minőségű anyagokat építettek be, új színekkel bővült a kárpitválaszték és ezentúl ezüstösen csillog a középkonzol is.

A 2009-es BT-50-es már itthon is megrendelhető, kicsit drágább, mint az előző.

2009 Mazda BT-50 galéria

2009 Mazda BT-502009 Mazda BT-502009 Mazda BT-502009 Mazda BT-50
2009 Mazda BT-502009 Mazda BT-502009 Mazda BT-502009 Mazda BT-50
2009 Mazda BT-502009 Mazda BT-502009 Mazda BT-502009 Mazda BT-50