VW Race Touareg 2 - becsövezve, indulásra készen!

Elkészültek a Volkswagen versenyautói a 2009-es Dakar Rally-ra.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Race Touareg-ek természetesen köszönőviszonyban sincsenek a kereskedőknél kapható csili-vili luxusterepjárókkal. A jövő évi Dakar embert és gépet próbáló speciális szakaszai miatt a Volkswagen Motorsport mérnökei még az eddigi versenyeken jól bevált csővázas, a Space Frame technológiához hasonlóan épített versenygépeket is alaposan átdolgozták. A második generációs Race Touareg-ekben csak az öthengeres, 2.5 literes, 280 lóerős TDI turbodízel motor maradt a régi és a már megszokott VW-kék fényezés. A hivatalos gépátvétel novemberben Le Havre-ban, Franciaországban lesz, az autókat 26-án hajózzák be, hogy átúszva az óceánon, egy hónap múlva Argentínában szálljanak partra.

A konstrukciós változtatásokra a minden eddiginél kimerítőbbnek és keményebbnek jósolt speciális szakaszok miatt volt elsősorban szükség. A jövő évi dél-amerikai "Dakar" össztávja 9000 kilométer lesz, ebből a tervek szerint 6000 kilométer a szelektív szakaszok hossza. Argentínában és Chilében összesen 15 speciális szakasz szerepel majd az itinerben. A csapatok a fővárosból, Buenos Airesből rajtolnak január 3-án és a chilei főváros, Valparaiso érintésével 18-án érkeznek célba, szintén Buenos Airesben. Közben igen változatos tájakon haladnak keresztül és útközben a 4000 méter feletti magasság ritka levegőjével is meg kell küzdeniük. A táv első felében egészen észak-Patagóniáig mennek, utána az Andok Cordillera-hegységének alacsonyabb dombjai következnek, majd Chilében, az óceán partján száguld a mezőny. Végül az Atacama-sivatag jön, ez a világ legszárazabb kavics- és homoksivatagja. Már volt úgy, hogy itt 40 évig egyáltalán nem esett eső, és itt találhatók a világ legmagasabb homokdűnéi is.

A négy gyári versenyautót a VW sokat próbált, tapasztalt pilótái vezetik majd: az 1990-es WRC világbajnok spanyol Carlos Sainz és francia navigátora, Michel Périn; a dél-afrikai Giniel de Villiers és a német Dirk von Zitzewitz; az amerikai Mark Miller és a szintén dél-afrikai Ralph Pitchford; valamint a német Dieter Depping - Timo Gottschalk páros.

A Volkswagen utoljára 1980-ban, az Iltis-szel nyert a Dakar Rally-n. Az anno a Bundeswehr-nél is rendszeresített terepjárót a Bombardier-vel közösen fejlesztették ki és 4WD-rendszerét tesztelték a Dakaron. Ezt, az Iltis-nél alkalmazott összkerékhajtást nevezték el később Audi Quattro-nak.