VW Baja Race TDI - Touaregnek látszó V12-es holdjáró

A prototípust a nyugat-mexikói félsziget, Baja California extrém terepviszonyaira fejlesztették ki.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Baja Race Touareg TDI-t a korlátozások nélküli, úgynevezett "SCORE Trophy Truck Open Production – Unlimited Class" versenykategóriára készítette fel az amerikai AMC, az Arciero Miller Racing. Ebben a kategóriában csupán egyetlen technikai megkötés van: a benzines autók üzemanyagtartálya bármekkora lehet, de a dízelesek tankja nem lehet nagyobb 246 literesnél.

A csővázas szerkezetben középre építették be a részecskeszűrős, különösen tiszta üzemű motort is, amellyel a hatsebességes, szekvenciális Xtrac-váltón át csak a hátsó kerekeket hajtják. Ez a megoldás ugyan ellentmond a klasszikus 4x4-es terepjáró-építés elveinek, de javítja az autó kormányozhatóságát és hosszabbak lehetnek a rugóutak is. (Robby Gordon is hátsókerekes Hummer-rel indult tavasszal a nálunk rendezett Dakar-pótló Közép Európa Rally-n.)

A Baja Race Touareg-nél alkalmazott kerékfelfüggesztés - amellyel szinte sohasem hagyja el a talajt az autó - igazi off-road kuriózum. Az első lengőkarok 63 centiméteres rugóúton dolgoznak, hátul pedig az autó oldalára szerelt spirálrugóval megtámasztott hosszirányú lengőkarok garantálják, hogy szinte fantasztikusan hosszú, 76 centiméteres utat járhatnak be a kerekek. A Fox Racing gyártmányú lengéscsillapítók karakterisztikáját a középkonzolról lehet állítani.

Ami a motort illeti, a VW már évek óta indít dízelmotoros autókat olyan világversenyeken, mint a Dakar-rally, a SCORE Baja 500 vagy a Pikes Peak "hegymászó-verseny". Az eddig használt 2.5 literes öthengeres illetve 5.0 literes V10-es motorokat idén lecserélték, az új generációs Race Touareg-be az Audi Q7-es - a Le Mans-on az R10-ben tesztelt, - 550 lóerős, 850 Nm(!) csúcsnyomatékú, 5.5 literes, V12-es duplaturbós TDI motorját építik be.

Az idei Baja 1000 futamon a két prototípussal a fejlesztésben is meghatározó szerepet vállaló Mark Miller és Ryan Arciero indul. Miller - aki 2005 óta versenyez Volkswagen színekben - többszörös Baja-bajnok, a 2007-es Dakar Rally-n a négy gyári pilóta közül ő volt a legjobb, a negyedik helyezést érte el, Arciero pedig 2007 júliusában egy szériaközeli Touareg V10 TDI-vel új rekordot állított fel a Pikes Peak hegyiversenyen az "Alternative Fuel Diesel Truck High Performance Showroom Stock" (Nagyteljesítényű alternatív dízelüzemű szériamodellek) kategóriájában.

Az új versenyautó bemutatóját a november 19-én kezdődő Los Angeles-i Auto Show-ra időzítette a Volkswagen. A premierre és a versenyekre természetesen felöltöztetik a csővázat és a szokásos kék színű műanyag karosszéria-elemek hatására egészen elfogadható formát ölt majd a Touareg-nek látszó holdjáró.