Ferrari Challenge - futamgyőzelemmel zárt a magyar csapat

A versenysorozat tizenöt éves fennállása óta idén augusztusban rendeztek először magyar futamot.

Ferrari Challenge - Válint Tibor

Válint Tibor

A Ferrari Challenge - Európa egyik legexkluzívabb versenysorozatának jellege hasonló a GT futamokhoz és egyik érdekessége, hogy a versenyzők az utcai változattól alig különböző autóval indulnak. 2007 óta már csak F430-asok versenyezhetnek, a versenyváltozat, az F430 Challenge 4.3 literes, V8-as motorja - hasonlóan a szériamodelléhez - szintén 483 lóerős. Az autót a karbon-kerámia féktárcsák és a kormánykerék mögötti fülekkel elektronikusan vezérelhető F1-eredetű váltó mellett a Pirelli kifejezetten az F430 Challenge-hez kifejlesztett, teljesen egyedi, 19 colos gumijai teszik alkalmassá a pályaversenyzésre.

A versenysorozaton csak hivatalos márkakereskedés által nevezett csapat indulhat. A gyár magyarországi képviselője, a Warm Up Racing tavaly még csak egy autót és két pilótát, az idén viszont már négy Ferrari F430 Challenge-et nevezett be az Európai-, illetve az Olasz Bajnokságba.

Alessandro Lippi, a Warm Up Racing főnöke ebben az évben már nagy reményeket fűzött a két tapasztalt versenyzőből és a két újoncból álló magyar csapathoz és szerencsére a fiúk rászolgáltak a bizalomra. Jánosi Sándor, aki már a 2007-es szezonban is versenyzett, a monzai versenyen 16 pontot gyűjtött. A másik "profi", a go-kart világbajnoki, Ferrari és Maserati vezetéstechnikai múlttal rendelkező Andrea Gilardi az Olasz Bajnokság Pirelli kupájában indult és mindvégig megbízhatóan autózott. A versenypályák világában még újoncnak számító Válint Tibor és a szintén újonc olasz Diego Roda az első versenyen még inkább csak tapasztalatokat gyűjtött, de Tibor a további futamok során már az évek óta versenyző pilótákat is megszégyenítő elszántsággal és magabiztossággal autózott és a Mugello-i finálén már megnyert egy futamot!

Vajon ezek után hány autót indít jövőre Alessandro Lippi?