A Ford a gyerekeken át célozza a szülők zsebét

Hat hétvégén át, egészen július 9-ig tart az idei Gyerek Sziget. A rendezvényt a Ford is támogatja. Persze nem önzetlenül.

Gyerek Sziget

Az érdeklődők a hétvégeken a szponzorált események során kitölthetnek egy kvízt, amelyhez a személyes adataikat "helyesen és hiánytalanul" meg kell adniuk. Ennek látszólagos indoka az, hogy a nyereményjátékban mozijegyeket sorsolnak ki. A valóságos cél vélhetően inkább a játék ismertetőjéból derül ki: "Az adatkezelés célja, hogy Ford Közép- és Kelet-Európai Kft. az általa forgalmazott termékekkel, ...kapcsolatos tájékoztatót juttasson el ...az érdeklődő számára levélben, e-mailben, sms-ben tájékoztatót küldjön. ...Személyes adatait ...minden további ellenszolgáltatás és külön engedélyezés nélkül az Adatkezelő saját marketingtevékenysége céljából a jövőben felhasználhassa".

A regisztrációs lapon a szülőnek a személyes adatokon túl olyan kérdésekre is válaszolnia kell, amelyek a jelenlegi autója adataira, tulajdonosára vonatkoznak. Nem maradnak le a család vagyoni helyzetére, sőt a hiteltartozásokra vonatkozó kérdések se, de az űrlapon felkínálják a kapható Ford modelleket és a finanszírozási lehetőségeket is. Ügyes.

Mindezt "szerencsés esetben" egy mozijegyért. Igaz, a Szigeten a gyerekek, ha sorra kerülnek, a KRESZ pályán elektromos kisautókkal is autózhatnak, sőt beülhetnek egy igazi Fordba is!

Idézet a Sziget mályvaszínű honlapjáról: "A rendezvény területén a rendezők írásbeli engedélye nélkül tilos bármilyen kereskedelmi vagy reklámtevékenységet folytatni." De ki lehet ez az etikailag kifogástalan rendező?

A Gyerek Szigethez közkedvelt távközlési szolgáltatónk adta a nevét. Ez színesen, szagosan látható a k-id up (ez mit jelenthet magyarul?) karkötőn is, amely "vigyáz" a gyerekekre. Hadd szokják a színt gyerekek. A szüleik már megszokták.